Hur ser det ut i ditt garage?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Varför har alla så städade garage? Ge mig en bild på garage likt mitt...

Fullt med grejer är det, sedan kortet togs har en liten atv handlats till grabben också, han är ju tre år så det var hög tid att få något eget.

Bifogat

• atv.jpg
    atv.jpg
    126.6 KB · Visningar: 391
  • Casle_2.JPG
    Casle_2.JPG
    116.5 KB · Visningar: 669
Last edited:

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Nu Är ALLA takstolars på uppe... :yoparty

Nu ere dags för gavel delarna

Bifogat

• web02.jpg
    web02.jpg
    115.5 KB · Visningar: 631
  • web006.jpg
    web006.jpg
    103.9 KB · Visningar: 526

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Mitt lilla och kalla :( förhoppningsvis så blir det en flytt till våren och då får jag 35 kvadrat.

Bifogat

• P1060449.jpg
    P1060449.jpg
    237.9 KB · Visningar: 519

Hessling

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Hoj
1973, Honda cb 750 K2
Nu när jag äntligen orkat ladda upp en bild så kan jag alltid dela med mig :)

SAM_4084.jpg

Här har ni min lekplats, de blåa till vänster i bild är en Svarv/fräs maskin och innanför den står en pelarborr, så där har vi "maskinhörnan" :tungan

Lite oreda nu men bilden togs mitt uppe i lite mekande, städas efter varje kväll då allt ska ligga på sin plats :tungan

Verkstan är ca dubbelt så stor som bilden visar men på den sidan finns inget intresstant, en sunkig HD och lite lådor med div delar och plats för en bil :)

För ett tag sedan drog vi in bergvärme dit med inte fel alls kan jag säga :yoparty

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
så så...Lugn å fin:krama
Det har tagit 11 år hit.. med ett 3 års uppehåll

men lite Stolt börjar jag bli... men det är mycket kvar och göra...

Har läst igenom alla dina inlägg nu :tummenupp
Plattan som kostar mest eller?

Här är lite bilder på vårt garage, hela bygget blir 15 meter långt och 7,5 meter djupt med övervåning på alltihop, ska bli jäkligt skönt när det är klart:)

Hur förhåller sig lecasten prismässigt mot annan väggkonstruktion?
Även isoleringsmässigt?

Jag har 70kvm som iofs är helt ok, men nu går vi i husköpartankar och att hitta ett hus som är rätt + har en verkstad som jag blir nöjd med lär ju inte gå att hitta, så det blir väl att bygga.

Vad kostar 200kvm?
eller vad får man för 200.000:-
Plattan måste vara fet då det främst är mätmaskiner, lerugnar och planskivor som ska stå ( i ) på den.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Vad kostar 200kvm?
Plattan måste vara fet då det främst är mätmaskiner, lerugnar och planskivor som ska stå ( i ) på den.

För 200 000:- så får du ca 20-25kvm isolerat garage.:D

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx

Även isoleringsmässigt?

Jag har 70kvm som iofs är helt ok, men nu går vi i husköpartankar och att hitta ett hus som är rätt + har en verkstad som jag blir nöjd med lär ju inte gå att hitta, så det blir väl att bygga.

Vad kostar 200kvm?

Mitt bygge är 16x7 meter och 4,2 i takhöjd. Har inte betalat en krona för någon eller något i arbete. Till och med virket har jag sågat själv.
350k har det kostat, än så länge. Ca 1/3 av kostnaden i plattan.

Mats

Clearups

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco

Även isoleringsmässigt?

Vad kostar 200kvm?

Jag ska börja med att säga att det inte är jag som håller i slantarna, utan det är farsan. Så jag har väl inte full koll, men iaf hyfsad.

Lecablocken låg på 35kr st och det gick åt runt 1200 st, så det blir ju runt 42000kr.
Kostnaden jämfört med tex lösvirke tror jag är rätt konkurrenskraftig, eftersom att med lecan slipper du ju att isolera osv, lecan är ju isolerad och klar, bara att putsa så är det tätt.
Farsan hade för sig att det var billigare med leca än med reglar och isolering.
Några andra fördelar med leca är att det är brandsäkert, tål väta och går förhållandevis fort att mura upp med, varje sten bygger en hel del.

Han har räknat med att det kommer gå på runt 350k men då var det en del markarbeten så när plattan var klar var vi uppe i runt 150k.
Vi har gjort det mesta själva förutom en del markarbeten och gjutning av plattan.

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01

Även isoleringsmässigt?

Vad kostar 200kvm?

jag är snickare, och man brukar räkna med att en en platta med golvvärme kostar ca 1000 kr/ kvm. så 200 kvm kostar ungefär 200 000, om du nu inte ska ha golvvärme så blir de ju lite billigare. sen beror givetvis priset lite på vad där är för underlag från början. är det berg så blir de dyrt kan man säga:p

sen är de svårt att säga hur mkt matrealet kostar, beror helt o hållet på hur du ska ha det.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
jag är snickare, och man brukar räkna med att en en platta med golvvärme kostar ca 1000 kr/ kvm. så 200 kvm kostar ungefär 200 000, om du nu inte ska ha golvvärme så blir de ju lite billigare. sen beror givetvis priset lite på vad där är för underlag från början. är det berg så blir de dyrt kan man säga:p

sen är de svårt att säga hur mkt matrealet kostar, beror helt o hållet på hur du ska ha det.

Man brukar väl säga 8-10000:-/kvm inklusive allt? Utan extravaganser men inkl. hantverkare o material.

Menno

bikepics.se
Gick med
11 Aug 2010
Hoj
GSX-R 600 -06
:tummenupp

Bifogat

• 119.jpg
    119.jpg
    239.3 KB · Visningar: 573
  • 116.jpg