Vet inte hur många gånger jag renoverat och gjort om i garaget
Nu får det klara sig nått år i alla fall..
Blev lite inspirerade av Chirres fina garage och slänger upp lite bilder på mitt så-gott-som-färdiga garage.
X-up Var har du alla verktyg ?
Är du nöjd med klinker på golvet?
Vad är det för klinker (inköpställe)
Funderar själv på vad jag ska ha på golvet, är rädd för att typ domkraften ska fastna i fogarna när man rullar den över golvet.
Djävligt snyggt har du fått till det iaf. Me like
X-up Var har du alla verktyg ?
Är du nöjd med klinker på golvet?
Vad är det för klinker (inköpställe)
Funderar själv på vad jag ska ha på golvet, är rädd för att typ domkraften ska fastna i fogarna när man rullar den över golvet.
Djävligt snyggt har du fått till det iaf. Me like
Så jävla fint, kul att se. Bara njut.... garagetid! Mvh Tony
Klinkers, rena fina väggar. Vackra hojar osv. Soffa..... vila ut lite. perfekta hemmagarage - hobbylokal!
Var är gräsklipparen? De gamla trampcyklarna. Barnleksakerna, ett gäng gamla vinterhjul? De överblivna slattarna i ett gäng målarburkar, brädstumpar ifrån något byggprojekt OSV, löve´n som blåser in så fort man öppnar garageporten. den gamla oljetanken. hmmmmm
Och framför allt, ni kan ju kliva upp på hojen ifrån båda sidorna. Ser jättebra ut! Mvh Tony Den rödvita e fin....
Blev lite inspirerade av Chirres fina garage och slänger upp lite bilder på mitt så-gott-som-färdiga garage. [/]
Jävligt avis blir ja på ditt grymt fina garage (elle utställningshall kanske de e ). Men Varför har du tre likadana skinnställ?? Räcker inte med ett?
Blev lite inspirerade av Chirres fina garage och slänger upp lite bilder på mitt så-gott-som-färdiga garage. [/]
Jävligt avis blir ja på ditt grymt fina garage (elle utställningshall kanske de e ). Men Varför har du tre likadana skinnställ?? Räcker inte med ett?
Alltid bra att ha några ställ att byta med! Ett för bana, ett för gata & ett i reserv.
Alltid bra att ha några ställ att byta med! Ett för bana, ett för gata & ett i reserv.
Ja har man aldeles för mkt pengar så..!
Min hobbylokal..(Dragracing). Som sedan blev mitt mcgarage! Nu e det bara ett jävligt trångt förråd, fyllt med godbitar som knappt synes.
Det märks, känns tydligt att 60+ inte orkar pula på som en pigg 40åring. Va grining man blir ibland! Snart pensionär.... då jävlar ska jag tillbringa mycke tid i mitt garage. Starta upp rubbet och göra en YouTube symphoni med mc--brumm!
Så här ser det ut utanför Skövde, precis som det ska under skruvsäsongen
Komplettera även med lysrörsarmaturer på lediga väggar, en bit upp från golvet. Som i en lackbox. Allt ljus uppifrån är rätt värdelöst om man ska meka med fordon iaf. Så att man slipper trassel med skarvdosor och sladdlampor.
Och många eluttag för att slippa skarvdosor igen.
Inte ljus direkt från sidan. Står man och meckar i ett motorutrymme vill du inte bli bländad med ljus direkt från sidan.
En bit upp på ca 2.5-3m höjd och ca 30graders lutning är fina grejer
Och sen så klart alla rör i taket för att få det vanliga ljuset i lokalen.
Har aldrig upplevt det som ett problem, det man vill efterlikna är ju dagsljuset, dvs ljus som faller in från flera håll.
Min point är fortfarande att man ska överväga ljus från väggarna, för att även få ljus som faller in från sidan och nerifrån , om man ska meka med hojar och bilar.Om man har möjlighet.
Ett trick på som jag har i mitt hojbås är att jag har lysrör under en väggmonterad bänk som sitter utefter ena väggen längsmed hojplatsen. De kastar ljus mot sidan av hojen och även ned mot golvet under hojen. Det gör det mycket behagligare och minskar behövet av lösa lampor.
Om man har billyft är det extra tacksamt med lampor längre ned på detta vis. Så jag tycker inte att väggmonterade lampor endast får sitta 2.5 till 3 meter upp. Det skulle fö bli problem i många hobbygarage, pga takhöjden.
Men naturligtvis, som jag skrev, ska man naturligvis även ha den vanliga ljusstyrkan i taket.
En annan sak att tänka på om man köper beggade armaturer, är att kolla att det är varmvita lysrör i dessa. Annars blir färgåtergivningen dålig.
Tänk på att hojen kommer vara betydligt mkt tyngre att lyfta ner när den är ihopskruvad
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |