Hur ser det ut i ditt garage?

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Så här ser det ut hos mig. Skulle behöva bygga ut lite.

Bifogat

• Vinterförvaring.jpg
    Vinterförvaring.jpg
    233.5 KB · Visningar: 665

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Smällar man får ta om man ska ha både hoj och Porsche. :D

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Utanför en himla bra carport. G0.jpg
Inne från två håll, ca 9x5.5 m. Innehåller det mesta av bröte, finns lite verktyg, mclyft, kompressor, svets, kylskåp o stereo. Finns även möjlighet att rulla ut persisk matta o fälla ned väggbord för o få en mysig sittplats om så tarvas :)
G2.jpg G1.jpg

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Fasen va fina garage vissa av er har. Blir avundsjuk med tanke på att man själv får hålla till i en bod utan värme el. bra belysning. Men det som inte dödar en härdar en heter det ju..

Fast städa och hålla ordning på prylarna är gratis!:rolleyes:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Lysrör är det som gäller i taket.
Ett tips är o ha en passande up-light lampa med läslampa i garaget. Då får man 3-500W rätt upp i taket där man är + en ledbar arm med en spot i för o lysa där man behöver. Smidigt o flytta med sig där man är o grejar tycker jag.

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
Jäklar va fina garage ni har en del. Man får jobba med vad man har. 30 kvadrat, har gipsat taket och satt up nya armaturer. näst på tur är att riva den murade väggstumpen till vänster i bild(elcentralen sitter där och måste flyttas till långväggen) har en elektriker som har kollat på det, så det är på G. Garaget va delat där förut, har rivit det som gick tills elcentralen blir flyttad.Sen så står ju klinker högst på önskelistan. Lite mycket barnvagnar och cyklar för tillfället, behöver skaffa mig en friggebod att förvara sånt.013.jpg

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
Får man plats med bil + hoj på 12kvm?
Det är det som erbjuds där jag bor just nu. Låter trångt med hade inte tänkt ha det som mek.

:confused:

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Får man plats med bil + hoj på 12kvm?
Det är det som erbjuds där jag bor just nu. Låter trångt med hade inte tänkt ha det som mek.

:confused:

Jodå om du har en "Bobbycar" o en Minimoto:hihi

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Numera lagom med plats efter att ha löst cykelförvaringen .
PICT3566.jpg
:)

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ja, fyfan, på sin höjd...
Det där garaget skulle jag kunna tänka mig att ha samlag i.
Nu håller jag inte på med samlag, men om, teoretiskt.

Snyggt. :yoparty

Ja, snyggare än de flesta har hemma.

Jag skall bygga ett garage till nya kåken. 40 m2 har jag att lira med. Det skall rymma bil plus minst två hojjar + "verkstad". Har inte haft garage tidigare, så vet inte vad man "måste" ha.
Är det något jag bör tänka på? Armaturer och sånt kan man ju flytta runt i efterhand, men dra vatten etc är sånt man kanske bör tänka på från början.

Tips?

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Jag skall bygga ett garage till nya kåken. 40 m2 har jag att lira med. Det skall rymma bil plus minst två hojjar + "verkstad". Har inte haft garage tidigare, så vet inte vad man "måste" ha.
Är det något jag bör tänka på? Armaturer och sånt kan man ju flytta runt i efterhand, men dra vatten etc är sånt man kanske bör tänka på från början.

Tips?

40 kvadrat försvinner snabbt när man börjat lassa in grejjer, så lite smartness krävs om det ska funka smidigt.
Bra och mycket förvaring längst sidorna o så stor arbetsbänk man får plats med är bra.
Armaturer sätter man i rader med lagom mellanrum.
Passa på att bygga ett litet isolerat "uterum" att ställa kompressor i sen en slangvinda på väggen inne i garaget, samma med el, minst en kabelvinda.
Dem kostar inte många kronor o är jävligt gött att ha hängade där på väggen som man bara drar ut när man behöver el eller luft.
Däckförvaring o skit ska man tänka till lite på, sånt som man mestadels bara förvarar kan man ju få upp högt så är det ur vägen.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
40 kvadrat försvinner snabbt när man börjat lassa in grejjer, så lite smartness krävs om det ska funka smidigt.
Bra och mycket förvaring längst sidorna o så stor arbetsbänk man får plats med är bra.
Armaturer sätter man i rader med lagom mellanrum.
Passa på att bygga ett litet isolerat "uterum" att ställa kompressor i sen en slangvinda på väggen inne i garaget, samma med el, minst en kabelvinda.
Dem kostar inte många kronor o är jävligt gött att ha hängade där på väggen som man bara drar ut när man behöver el eller luft.
Däckförvaring o skit ska man tänka till lite på, sånt som man mestadels bara förvarar kan man ju få upp högt så är det ur vägen.

Bra tips! Tack!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Tips?

Begåvad med en svärfar vars garage utklassar mekonomen har jag fått chans att drömma och tänka lite tills den dag vi bygger själva.

Tänk på vatten som du säger, men det går att dra runt det också. Brunnar däremot är svårare att flytta.

Har du planer på att kunna lyfta saker, motorer, hojar osv.. Så planera för en stark balk du kan hänga en travers i. Balka upp med stålbalkar redan från start?

Hojar vill gärna stå innanför bilar i ett garage, värt att kunna få ut dem från sidan? utan att flytta bilar först? Dörr ut från "verkstan" så du lätt kommer ut och kan kötta på med gasolbrännare eller svets om du inte vill göra det inne?

Stadiga bänkar.
Tänk till på hyllor/verktygsskåp/förvaring.. Finns både bra och bättre, budgetfråga där

Sen de tusen småsakerna, men det kan jag inte så det får nån annan fylla i :)

Ovan är dock sånt som jag verkligen uppskattar i svärfars garage och som är dumt att göra bort sig på.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept