janoshki-jonaz
Guest
Vill Bara Tillägga Att Jag Hatar Alla Våldsverkare Oavsett Nationallitet..
rimag skrev:Bra.
Jag förstår inte riktigt vad du menar, dråp är väl ett oplanerat mord? Det gör inte saken mildare än om man planerat mordet, så vida man inte gjort det i självförsvar eller liknande.
Jag tycker att det är rätt återkommande fenomen att gärningsmännen har utländsbakgrund, det visar inte minst statistik. Det går knappast att få bukt med brottsligheten om man blundar för de som är överrepresenterade. Dock så är detta ämne inofficiellt tabubelagt, vilket gör att få säger vad de verkligen tycker.Mingves skrev:Visst finns det invandrare som gör fel, visst finns det svenskar som gör det med. I detta fallet verkar det ha varit det första, men man kan inte straffa folk olika inför lagen. Det skulle kunna bli mycket fel. Är man svensk medborgare så e man, e man det inte skall man straffas som man var det oxå.
Så fungerar det i så gott som alla civilicerade länder och jag hoppas att det kommer göra så i sverige med. Oavsett om man är flykting/invandrare/svensk/homo/hetro eller va fan som helst.
//M
janoshki-jonaz skrev:INFÖR DÖDS STRAFF FÖR VÅLDSBROTT OAVSETT ÅLDER NATIONALLITET O INKOMST..
Mingves skrev:Visst finns det invandrare som gör fel, visst finns det svenskar som gör det med. I detta fallet verkar det ha varit det första, men man kan inte straffa folk olika inför lagen. Det skulle kunna bli mycket fel. Är man svensk medborgare så e man, e man det inte skall man straffas som man var det oxå.
Så fungerar det i så gott som alla civilicerade länder och jag hoppas att det kommer göra så i sverige med. Oavsett om man är flykting/invandrare/svensk/homo/hetro eller va fan som helst.
//M
Mavve skrev:Det handlade om självförsvar i Insider som du kanske kollar på/inte kollar på?
Det var om nån tog sig in i ditt hus och angrep dig så kunde du gå fri från att ha haft ihjäl honom(henne?).
Oplanerat mord? Njaaeee, det tycker inte jag att det är.
Du kanske menar om du kommer i värsta jävla grälet med din tjej o hon kastar en flaska på dig och du blir ursinnig och råkar kasta en flaska på henne som träffar olyckligt och hon faktiskt avlider(fullt möjligt). Det är nog inte mord - ja, kanske.
Svårt va?
isse skrev:Om man invandrar till ett land (både frivilligt och ofrivilligt) och ej följer de lagar som finns där, har man averkat sitt välkommande och bör avhysas.
/N
rimag skrev:Okej, såg inte det avsnittet, men som jag skrev så gör jag skillnad på om det var i självförsvar eller inte.
*Foxen* skrev:Det är ju sjukt att man ens kan tänka tanken att utföra något sådant!
Jag håller med att om man har begått ett brott så skall man utvisas efter avtjänat straff om man ej e svensk medborgare.Mavve skrev:Beter man sig så illa och är utländsk medborgare kan man sticka för att sen aldrig mer komma tillbaka.
Min åsikt.
Mingves skrev:Då skulle man ju teoretiskt sett kunna bli utvisad om man råkade köra på någon och döms för dråp, även som infödd svensk.
Lagen skall slå lika på alla, men den kanske skulle behöva va hårdare.
//M
Mavve skrev:Personer som gör sådant här är sjuka, de behöver alltså vård eller medicinering av nån form och de tankar sådana personer har är alltså tankar från en sjuk person. En inte helt frisk sådan
Genomförandet är väl det som sjukförklarar dem?
Mavve skrev:Säger inte det sig själv?
Nya landets stat: "Så här är det att bo och leva här och dessa är reglerna. Vill du bo här följer du reglerna annars kan du sticka!"
Problem?
isse skrev:Tycker du att det funkar så idag?
/N
Mavve skrev:Står det nånstans?
Mingves skrev:Jag håller med att om man har begått ett brott så skall man utvisas efter avtjänat straff om man ej e svensk medborgare.
Dock har man fått svenskt medborgarskap så är en utvisning fel. Då skulle man ju teoretiskt sett kunna bli utvisad om man råkade köra på någon och döms för dråp, även som infödd svensk.
//M
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |