Hur sjuka kan man va egentligen?

janoshki-jonaz

Guest
Vill Bara Tillägga Att Jag Hatar Alla Våldsverkare Oavsett Nationallitet..

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
rimag skrev:
Bra.

Jag förstår inte riktigt vad du menar, dråp är väl ett oplanerat mord? Det gör inte saken mildare än om man planerat mordet, så vida man inte gjort det i självförsvar eller liknande.

Det handlade om självförsvar i Insider som du kanske kollar på/inte kollar på?

Det var om nån tog sig in i ditt hus och angrep dig så kunde du gå fri från att ha haft ihjäl honom(henne?).

Oplanerat mord? Njaaeee, det tycker inte jag att det är.
Du kanske menar om du kommer i värsta jävla grälet med din tjej o hon kastar en flaska på dig och du blir ursinnig och råkar kasta en flaska på henne som träffar olyckligt och hon faktiskt avlider(fullt möjligt). Det är nog inte mord - ja, kanske.

Svårt va? :va

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Mingves skrev:
Visst finns det invandrare som gör fel, visst finns det svenskar som gör det med. I detta fallet verkar det ha varit det första, men man kan inte straffa folk olika inför lagen. Det skulle kunna bli mycket fel. Är man svensk medborgare så e man, e man det inte skall man straffas som man var det oxå.
Så fungerar det i så gott som alla civilicerade länder och jag hoppas att det kommer göra så i sverige med. Oavsett om man är flykting/invandrare/svensk/homo/hetro eller va fan som helst.

//M
Jag tycker att det är rätt återkommande fenomen att gärningsmännen har utländsbakgrund, det visar inte minst statistik. Det går knappast att få bukt med brottsligheten om man blundar för de som är överrepresenterade. Dock så är detta ämne inofficiellt tabubelagt, vilket gör att få säger vad de verkligen tycker.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
janoshki-jonaz skrev:
INFÖR DÖDS STRAFF FÖR VÅLDSBROTT OAVSETT ÅLDER NATIONALLITET O INKOMST..

Kanske ska hålla oss till mord och våldtäkter?

Ibland finns det okunniga folk som verkligen är världsettor på att provecera en trots att ma ber dem sluta och sen när glaset rinner över blir man psykotisk och misshandlar dem med all den innehållna energi man satt o odla medans de skulle provecera en.

Vissa ska ha det utan att man för den sakens skull ska bli dömd till döden....

Böter tar jag gärna :brinnerup

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Om man invandrar till ett land (både frivilligt och ofrivilligt) och ej följer de lagar som finns där, har man averkat sitt välkommande och bör avhysas.

/N

Mingves skrev:
Visst finns det invandrare som gör fel, visst finns det svenskar som gör det med. I detta fallet verkar det ha varit det första, men man kan inte straffa folk olika inför lagen. Det skulle kunna bli mycket fel. Är man svensk medborgare så e man, e man det inte skall man straffas som man var det oxå.
Så fungerar det i så gott som alla civilicerade länder och jag hoppas att det kommer göra så i sverige med. Oavsett om man är flykting/invandrare/svensk/homo/hetro eller va fan som helst.

//M

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Mavve skrev:
Det handlade om självförsvar i Insider som du kanske kollar på/inte kollar på?

Det var om nån tog sig in i ditt hus och angrep dig så kunde du gå fri från att ha haft ihjäl honom(henne?).

Oplanerat mord? Njaaeee, det tycker inte jag att det är.
Du kanske menar om du kommer i värsta jävla grälet med din tjej o hon kastar en flaska på dig och du blir ursinnig och råkar kasta en flaska på henne som träffar olyckligt och hon faktiskt avlider(fullt möjligt). Det är nog inte mord - ja, kanske.

Svårt va? :va

Okej, såg inte det avsnittet, men som jag skrev så gör jag skillnad på om det var i självförsvar eller inte.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
isse skrev:
Om man invandrar till ett land (både frivilligt och ofrivilligt) och ej följer de lagar som finns där, har man averkat sitt välkommande och bör avhysas.

/N

Säger inte det sig själv?

Nya landets stat: "Så här är det att bo och leva här och dessa är reglerna. Vill du bo här följer du reglerna annars kan du sticka!"

Problem?

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Det är ju sjukt att man ens kan tänka tanken att utföra något sådant! :3freak

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*Foxen* skrev:
Det är ju sjukt att man ens kan tänka tanken att utföra något sådant! :3freak

Personer som gör sådant här är sjuka, de behöver alltså vård eller medicinering av nån form och de tankar sådana personer har är alltså tankar från en sjuk person. En inte helt frisk sådan :)

Genomförandet är väl det som sjukförklarar dem?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Mavve skrev:
Beter man sig så illa och är utländsk medborgare kan man sticka för att sen aldrig mer komma tillbaka.
Min åsikt.
Jag håller med att om man har begått ett brott så skall man utvisas efter avtjänat straff om man ej e svensk medborgare.
Dock har man fått svenskt medborgarskap så är en utvisning fel. Då skulle man ju teoretiskt sett kunna bli utvisad om man råkade köra på någon och döms för dråp, även som infödd svensk.
Lagen skall slå lika på alla, men den kanske skulle behöva va hårdare. Som mavve säger, de behöver vård de personer som gör en sådan här sak. De kommer troligen aldrig att bli friska och därför är fengelse fel väg att gå. De skall dömmas till vård och då kommer de troligen aldrig ut igen.
//M

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mingves skrev:
Då skulle man ju teoretiskt sett kunna bli utvisad om man råkade köra på någon och döms för dråp, även som infödd svensk.
Lagen skall slå lika på alla, men den kanske skulle behöva va hårdare.
//M

Nej det skulle man inte om man nu gör så som du beskriver och "råkar" köra på någon.
Då är det egentligen kanske inte ens eget fel.

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Mavve skrev:
Personer som gör sådant här är sjuka, de behöver alltså vård eller medicinering av nån form och de tankar sådana personer har är alltså tankar från en sjuk person. En inte helt frisk sådan :)

Genomförandet är väl det som sjukförklarar dem?

Jo, man kan ringa polisen å etc. hur mycket som helst, men inget händer egentligen förän dom har gjort något brutalt, förns då inser man att den personen i fråga måste ha hjälp..
(Har en bror som är utvecklingshandikappad, men vi har inte fått nån typ av hjälp, förän för nån månad sen, och då har vi varit på olika ställen bl a komunen under väldigt lång tid..) han har dock inte skadat nån! men ändå, hans psykiska hälsa ligger nästan så långt ner man kan komma.. om dom hade agerat i rättan tid så hade han mått betydligt bättre idag än vad han gör för stunden.

Kommuner å etc. måste lära sig att ta tag i problemen snabbare innan dom blir värre! :död

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Tycker du att det funkar så idag?

/N

Mavve skrev:
Säger inte det sig själv?

Nya landets stat: "Så här är det att bo och leva här och dessa är reglerna. Vill du bo här följer du reglerna annars kan du sticka!"

Problem?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Har en yngre syrra som relativt ofta går på krogen och åker hem ensam med allmänna färdmedel. Till exempel i kväll - så jag ringde faktiskt och bad henne ta en taxi. Det är lätt att föreställa sig hur man skulle må om en anhörig drabbades på det här viset.

Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Mingves skrev:
Jag håller med att om man har begått ett brott så skall man utvisas efter avtjänat straff om man ej e svensk medborgare.
Dock har man fått svenskt medborgarskap så är en utvisning fel. Då skulle man ju teoretiskt sett kunna bli utvisad om man råkade köra på någon och döms för dråp, även som infödd svensk.

//M

grejen e ju att sverige ger 100%iga uppehållstillstånd till de flesta ,ger det svenskt medborgarskap :va , för om man får S medborgarskap vid 100% uht, så kanske lösningen är att ge ut fler tidsbegränsade uppehållstillstånd.

e inte helt på det klara med reglerna för sånt men de verkade vettigt om de stämmer :)

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
:mad: De e tamigfan så man skäms för att va kille/man när man har såna idioter i det manliga släktet. :mad:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024