Hur ska jag kunna försäkra en Fz6?

powergrip

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Ort
Lidingö
Hoj
N/A
Ska köpa mig en mc, är sugen på en Yamaha FZ6-N -06. Men länsförsäkringar tyckte att man skulle betala 42000:- för en halv försäkring. Är 22 år ska ta mc kort till sommaren. Finns det något billigt försäkringsbolag om man bara tar en trafikförsäkring? Eller är det så att jag måste gå ner i kw. Något förslag på nån liknade båge som är billig att försäkra?

Blir bara förbannad när jag tänker på det 42000kr/år för en halvförsäkring, är dom helt efterblivna eller.

Jag vill ha en fz6, du får köpa en äldre modell säger försäkringstanten. Men jag vill inte ha en äldre modell förstår ni det länsförsäkringar dom är FULA!

Mvh

powergrip :huvet
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2882470 Ska köpa mig en mc, är sugen på en Yamaha FZ6-N -06. Men länsförsäkringar tyckte att man skulle betala 42000:- för en halv försäkring. Är 22 år ska ta mc kort till sommaren. Finns det något billigt försäkringsbolag om man bara tar en trafikförsäkring? Eller är det så att jag måste gå ner i kw. Något förslag på nån liknade båge som är billig att försäkra?

Blir bara förbannad när jag tänker på det 42000kr/år för en halvförsäkring, är dom helt efterblivna eller.

Jag vill ha en fz6, du får köpa en äldre modell säger försäkringstanten. Men jag vill inte ha en äldre modell förstår ni det länsförsäkringar dom är FULA!

Mvh

powergrip :huvet
Pröva bilsport & mc. Dom brukar ha billiga försäkringar på allt utom sporthojar.

Skäll inte på länsförsäkringar, skäll på dina kära medmänniskor som kör hoj så illa ;)
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Ska köpa mig en mc, är sugen på en Yamaha FZ6-N -06. Men länsförsäkringar tyckte att man skulle betala 42000:- för en halv försäkring. Är 22 år ska ta mc kort till sommaren. Finns det något billigt försäkringsbolag om man bara tar en trafikförsäkring? Eller är det så att jag måste gå ner i kw. Något förslag på nån liknade båge som är billig att försäkra?

Blir bara förbannad när jag tänker på det 42000kr/år för en halvförsäkring, är dom helt efterblivna eller.

Jag vill ha en fz6, du får köpa en äldre modell säger försäkringstanten. Men jag vill inte ha en äldre modell förstår ni det länsförsäkringar dom är FULA!

Mvh

powergrip :huvet

Jag hade hört med Bilsport & MC. Tror dom har Yamaha som märkesförsäkring för YamahaCenter använder sig utav dom som standard försäkringsbolag, och har du köpt hojen på YamahaCenter så får man rabatt på försäkringen. Jag ägde en XT660R -05:a tidigare och den ligger i samma klass som FZ6, fråga mig inte hur och varför men den gör det. Halvförsäkring på den betala jag 3500 kr på mig själv inne i centrala Helsingborg, och jag hade haft samma summa om jag ägt en FZ6 för jag kollade det eftersom att jag tyckte att det var konstigt att dom låg i samma klass.
 
Last edited:

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
Ska köpa mig en mc, är sugen på en Yamaha FZ6-N -06. Men länsförsäkringar tyckte att man skulle betala 42000:- för en halv försäkring. Är 22 år ska ta mc kort till sommaren. Finns det något billigt försäkringsbolag om man bara tar en trafikförsäkring? Eller är det så att jag måste gå ner i kw. Något förslag på nån liknade båge som är billig att försäkra?

Blir bara förbannad när jag tänker på det 42000kr/år för en halvförsäkring, är dom helt efterblivna eller.

Jag vill ha en fz6, du får köpa en äldre modell säger försäkringstanten. Men jag vill inte ha en äldre modell förstår ni det länsförsäkringar dom är FULA!

Mvh

powergrip :huvet
:pannkyss

De vill inte försäkra dig, så enkelt är det. Leta vidare eller byt motorcykel, det är inte en rättighet att få en skälig försäkring på en effektstark motorcykel när man inte ens har lappen. :huvet

Mvh
 

powergrip

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2007
Ort
Lidingö
Hoj
N/A
Tack för tipset ska kika lite där. Jag är inte sur på länsförsäkringar är nöjde med dem. Tycker bara det är lite märkligt att en helförsäkring är nästan 10 000kr dyrar än vad hojjen kostar ny.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2882639 Tack för tipset ska kika lite där. Jag är inte sur på länsförsäkringar är nöjde med dem. Tycker bara det är lite märkligt att en helförsäkring är nästan 10 000kr dyrar än vad hojjen kostar ny.
Vad är det som är märkligt med det? Hojens värde kvittar... det är personskadedelen som kostar pengar.
 

tHOORd

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Schtekholm
Hoj
Emmaljunga -09
"Finns det något billigt försäkringsbolag..."
Hörru Boris, det är väl det han gör? Letar vidare dvs. Jag uppfattar det i alla fall så, så istället för att förklara det uppenbara så kan man väl kanske ge han tips o råd istället om man har några. :pannkyss

Är själv rätt intresserad av vilka försäkringsbolag man ska kolla med, dock så har jag ingen sporthoj utan en KTM 525 EXC. Så en billig försäkring bör jag ju hitta om jag inte letar hos trygg hansa:)

powergrip: Du är ju från Lidingö, be far din slanta upp;)
 

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
"Norrland"
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
:corn
Here we go again...

Det är ju fredag så fram med popkåårnen
 

jonken

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Gästrikland
Hoj
SÅLD
Har du inte råd med försäkringen så får du väl gå istället då.............. jäklar vad alla tjatar om försäkringar här på SH.
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
Ska köpa mig en mc, är sugen på en Yamaha FZ6-N -06. Men länsförsäkringar tyckte att man skulle betala 42000:- för en halv försäkring. Är 22 år ska ta mc kort till sommaren. Finns det något billigt försäkringsbolag om man bara tar en trafikförsäkring? Eller är det så att jag måste gå ner i kw. Något förslag på nån liknade båge som är billig att försäkra?

Blir bara förbannad när jag tänker på det 42000kr/år för en halvförsäkring, är dom helt efterblivna eller.

Jag vill ha en fz6, du får köpa en äldre modell säger försäkringstanten. Men jag vill inte ha en äldre modell förstår ni det länsförsäkringar dom är FULA!

Mvh

powergrip :huvet

Detta är anledningen till att man ringer runt till olika försäkringsbolag. If ville ha 68000:- för att helförsäkra min hoj och folksam ville ha 22 000:-
Nu blev det så att jag bara trafikförsäkrar för 900:- i månaden
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland

Jag vill ha en fz6
Jag ville ha en RSV Mille men jag hade inte råd. Jag köpte en annan motorcykel som var billigare i stället.
Jag ville ha en Ferrari Dino, men jag hade inte råd. Jag köpte en billigare bil i stället.
Jag ville ha en vräkig villa men jag hade inte råd. Jag köpte en billigare bostad i stället.
Jag ville ha....
 

agazza

Grövre än Jwzrd!
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Bollstabruk
Hoj
ingen :(
bilsport och mc har en speciel "hela familjen försäkring" då kan du försäkra på farsan din och motorcykeln är försäkrad för alla ändå.. men ring och hör vad som gäller med den försäkringen. Jag ska köpa samma hoj och jag är bara 18 så jag har samma problem men ring och hör med dom om den sen medelar du mig :D
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
:pannkyss

De vill inte försäkra dig, så enkelt är det. Leta vidare eller byt motorcykel, det är inte en rättighet att få en skälig försäkring på en effektstark motorcykel när man inte ens har lappen. :huvet

Mvh

:corn :fakta

Edit:Supermicke var lite snabbare...
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
"Finns det något billigt försäkringsbolag..."
Hörru Boris, det är väl det han gör? Letar vidare dvs. Jag uppfattar det i alla fall så, så istället för att förklara det uppenbara så kan man väl kanske ge han tips o råd istället om man har några. :pannkyss

Är själv rätt intresserad av vilka försäkringsbolag man ska kolla med, dock så har jag ingen sporthoj utan en KTM 525 EXC. Så en billig försäkring bör jag ju hitta om jag inte letar hos trygg hansa:)

powergrip: Du är ju från Lidingö, be far din slanta upp;)
Hörru Tård, vi delar uppenbarligen inte samma uppfattning. Föreslår starkt att du kikar igenom det jag skrev igen :tummenupp

Där finns två alldeles utmärkta tips som jag delade med mig av. Han verkade inte förstå varför det är dyrt att försäkra en effektstark motorcykel i en storstad samtidigt som han inte har ett giltigt körkort för fordonet. :huvet

Maken till barnsligare beteende får man väl leta efter. "Jag vill ha"-mentaliten funkar möjligen för en treåring men inte för en tjugotvååring. :arsele

Mvh
 

Busken

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Mora
Hoj
Fz6-s
Ska köpa mig en mc, är sugen på en Yamaha FZ6-N -06. Men länsförsäkringar tyckte att man skulle betala 42000:- för en halv försäkring. Är 22 år ska ta mc kort till sommaren. Finns det något billigt försäkringsbolag om man bara tar en trafikförsäkring? Eller är det så att jag måste gå ner i kw. Något förslag på nån liknade båge som är billig att försäkra?

Blir bara förbannad när jag tänker på det 42000kr/år för en halvförsäkring, är dom helt efterblivna eller.

Jag vill ha en fz6, du får köpa en äldre modell säger försäkringstanten. Men jag vill inte ha en äldre modell förstår ni det länsförsäkringar dom är FULA!

Mvh

powergrip :huvet


jag har en fz6-s (rätt lika) , har bilsport å mc, fick årets brev med 6500:- Hel/Hel
hörde med länsförsäkringar och dom skulle ha 10000:- hel/halvåret :näsblod
Ringa flera ggr å försöka träffa nån trevlig? :)
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Ska köpa mig en mc, är sugen på en Yamaha FZ6-N -06. Men länsförsäkringar tyckte att man skulle betala 42000:- för en halv försäkring. Är 22 år ska ta mc kort till sommaren. Finns det något billigt försäkringsbolag om man bara tar en trafikförsäkring? Eller är det så att jag måste gå ner i kw. Något förslag på nån liknade båge som är billig att försäkra?



Skulle rekomendera att du ringer folksam...
Dom har ett samarbete med Smc.
Nu vet jag inte vilken försäkringsklass FZ6 går i men med tanke på den premien du fick så är det nog 7-11 och i så fall kan du gå en sporthojskurs med smc

Efter jag hade gått kursen skulle jag få betala 7200 kr för en halvförsäkring på en R6a 06 ...
Nu bor jag ioför sig i växjö men ändå :tummenupp
 

Nicotin

Guest
Faan va glad jag e att jag e över 30 ( på både gott och ont ) och bara pröjsar 420kr/mån för min gixxer 1000.. :corn:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top