Hur ska ni rösta?

Vilket parti ska du rösta på i Euvalet

• Antal röstningar
    0

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Tycker ni som bestämde er för att rösta för att stänga gränserna och allmänt krypa ihop i fosterställning av rädsla för "hemska" invandrare ska fundera över om det inte är så att inte just ni känner någon som är första eller andra generationens invandrare. Om ni gör; är det i så fall världens hemskaste människa som är värd att stanna i ett land i krig? Om ni inte gör är det dags nog dags att gå ut på stan och träffa lite folk..

Träffat massor av 1, 2 och 3:e hands invandrare. De som sköter sig, integrerar sig, bidrar till ett bättre samhälle och gör rätt för sig är toppenbra och har fattat grejjen med att vara tacksamma för att få möjligheten att komma hit.

Sen finns de andra som inte uppskattar möjligheten, då kanske de ska åka hem eller till nått annat land.

I vissa fall daltas det samtidigt som det sätts upp regler och krav som tydligen gör det svårt för många att skaffa jobb, fast så många andra i samma situation lyckats. Vi skulle behöva ställa lite högre krav för att därigenom öka individens möjligheter till framgång. Prestation och motprestation. Funkar ju inte att ge vissa mat, husrum och fickpengar och samtidigt inte kräva adekvat motprestation. Motprestationer skulle kunna vara att lära sig svenska, svenska lagar och regler, lite histora, seder och traditioner osv som är nyttigt och nödvändigt för att bli en bra medborgare.

Visst, jag har inte rymt undan krig och jäkelskap, men blir jag arbetslös utan a-kassa och travar till socialen så vill de ha stora prestationer utav mig. Jag ska ju förnedra mig, sälja allt av värde, lånat färdigt pengar utav hela släkten plus andra bekanta, verifiera att jag är arbetsduglig, inte innehar andra inkomster, inte bor i för stor lägenhet, inte innehar något som helst motorfordon, kylen och frysen ska säkerligen vara tömda oxå och först då får man ringa och beställa tid. Därefter ska allt tidigare verifieras igen och det ska lovas dyrt och heligt på papper dessutom.

Samtidigt ser man valfri invandrare som inte valt att integrera sig, lära sig språk, regler, lagar mm och allmänt missköta sig få pengar på ett löpande band. Då kan man ju bli lite bitter att det då inte ställs lite högre krav för vår välvilja och generositet. Det om något kan få många att se lite rött.

Gäller självklart inte alla invandrare!

Då tror jag en del tänker att ja, jo, SD kan ju vara ett bra val då.

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Ja, det är okej.
Hoppades dock så över 8 % men det kanske stiger rösterna börjar att räknas.

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tjejen påtalade för en stund sedan att vi ju måste rösta! Inte en chans, jag hade precis smällt i mig en superkebab-pizza på ca 2 kg, det finns INGET som kan få mig ur soffan då.
Nu hade jag antagligen inte röstat annars heller, jag har gett upp hoppet för länge sen.

Och till er som säger att man inte får klaga om man inte röstar; Skitsnack, jag klagar hur mycket jag vill även fast jag inte röstar.
Dummaste jävla uttalanden jag har hört, jag har dessutom hört dem väldigt mycket senaste veckan.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tjejen påtalade för en stund sedan att vi ju måste rösta! Inte en chans, jag hade precis smällt i mig en superkebab-pizza på ca 2 kg, det finns INGET som kan få mig ur soffan då.
Nu hade jag antagligen inte röstat annars heller, jag har gett upp hoppet för länge sen.

Och till er som säger att man inte får klaga om man inte röstar; Skitsnack, jag klagar hur mycket jag vill även fast jag inte röstar.
Dummaste jävla uttalanden jag har hört, jag har dessutom hört dem väldigt mycket senaste veckan.

Då tycker jag att du i fortsättningen bara ska klaga på pizzor.

Är du så förbannat lat att du inte orkar säga vad du tycker den gång det räknas, då kan du låta bli att kverulera sen också!

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Rösta på någon som ska göra något åt mig? Nej det går jag inte med på, då gör jag det själv.

edge

Exilmas
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2004, Honda CBR 900
Det finns självklart alltid de som missköter sig. Men jag tycker att rösta på SD för att vissa vill leva på bidrag är som att vilja förbjuda motorcyklar när vissa kör för fort på Bogesundsvägen.

Det var ju bara en anledning. Ytterligare en är våra traditioner vattnas ut och i vissa fall försvinner för att folk och institutioner inte vill förknippas med att vara främlingsfientlig trots att det varit tradition i många år. Ex sjunga nationalsång på avslutning eller nationaldag. Flagga med svenska flaggan.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Blankt.

Ingen av partierna företräder mina åsikter. PP kommer närmast, men är på tok för oseriösa och inte helt genomtänkta i sin politik.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Snälla, berätta varför? :)

För att du drar en massa knasiga slutsatser, både om invandringen till Sverige som du verkar tro är särskilt avhängig på krigsdrabbade länder och om vilka partier som vill "stänga gränser", du har kort och gott ingen koll, ocjh jag gissar att du inte ens kan redogöra för hur Socialdemokraternas gränspolitik skiljer sig från Sverigedemokraternas förutom i klichéform.

Bevisa mig fel och jag bjuder på en veckas kompislistning, det anses av många vara den finaste utmärkelsen man kan få efter Nobels Fredspris.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bevisa mig fel och jag bjuder på en veckas kompislistning, det anses av många vara den finaste utmärkelsen man kan få efter Nobels Fredspris.

Jag rankar den högre, med tanke på vilka som fått Nobels fredspris...

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Hur kommer det sig att ni som inte röstar alltid har dåliga ursäkter och framförallt en ursäkt på lager?

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Det var ju bara en anledning. Ytterligare en är våra traditioner vattnas ut och i vissa fall försvinner för att folk och institutioner inte vill förknippas med att vara främlingsfientlig trots att det varit tradition i många år. Ex sjunga nationalsång på avslutning eller nationaldag. Flagga med svenska flaggan.

Samtidigt kan man tycka att det är för många som backar när det börjas skrikas "rasist!". Det är många invandrare som använder sig av det argumentet så fort man kommer med kritik.

Tricket är ju att argumentera emot och ifrågasätta hela deras förhållningsätt. Tricket är inte att rösta på ett parti som vill stänga gränsen.

Men många verkar rädda för att argumentera utan kör svenskmodellen med knutna nävar i fickan och sedan en röst för SD i valet, visst uttrycker man sitt missnöje, men på fel sätt.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Angående den här något hetsiga diskussionen kring SD så finns det iaf något "gott" det medförrt.
Många partier, ja jag kan faktiskt nästan säga alla har tigt om denna fråga om invandingen.
Det är en väldigt känslig fråga som jag tycker många politiker nästan undvikit då man är rädd för att uppfattas som just främlingsfientlig om man kritiserar dagens invandringspolitik.
Precis som man kritiserar beslut inom andra områden som skola, vård och omsorg får man inte vara rädd att diskutera och kristisera även invandingspolitiken inom de egna partierna och även inom riksdagen mellan partierna.

Då blir det tyvärr att de som är främlingsfientliga är också endast de som vågar diskutera just denna fråga och SD är verkligen inte rädda att ta upp detta och nu när SD stöd ökar tvingas de andra partierna till att ta denna diskussion om invandringspolitiken och hur det ska förbättras.

Det i sig är positivit, då blir det inte BARA ett parti (ett främlingsfientligt parti) som "vågar" prata om invandringen utan det kan vara en allmän öppen diskussion som inte behöver betyda att man är emot invanding i sig.

Jag stödjer verkligen INTE Sverigedemokraterna på något sätt men anser att invandringspolitiken bör förbättras så mer människor på ett effektivare sätt blir integrerade i samhället och tycker man måste arbeta med denna fråga då vi har många invandrare i Sverige som är i ett utanförskap.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Samtidigt kan man tycka att det är för många som backar när det börjas skrikas "rasist!". Det är många invandrare som använder sig av det argumentet så fort man kommer med kritik.

Tricket är ju att argumentera emot och ifrågasätta hela deras förhållningsätt. Tricket är inte att rösta på ett parti som vill stänga gränsen.

Men många verkar rädda för att argumentera utan kör svenskmodellen med knutna nävar i fickan och sedan en röst för SD i valet, visst uttrycker man sitt missnöje, men på fel sätt.

Jag tycker du har rätt, vi hade inte haft den här situationen om vi inte var ett folk av ynklingar som förtjänade det- Å andra sidan har det visat sig i flera faktiska fall att det är förenat med fara för liv och hälsa, anställning och försörjning och till och med fackföreningsmedlemsskap att inte tycka som man förväntas tycka så att det smygs något enormt i dessa frågor är inte så konstigt. Till skillnad från nationaldagsfirande och flaggviftande så finns det flera konkreta exempel på varför man aldrig någonsin skall yttra om man råkar tycka att vi inte borde ha europas största anhöriginvandring med kolossala kostnader som följd.

Jomshof - SD samt lärare, fick sparken
Transport - uteslöt SD-dude på grund av att de "inte delade samma värdegrund"
Kinnunen - SD hot shot, fick spö på Gullmarsplan i natt tillsammans med sin sambo, sambon slagen med tillhygge i huvud liggandes

Tacka fan för att många nävar knyts i smyg, och de fegaste är faktiskt inte de som knyter nävarna utan de som sanktionerar det hela, dvs bland annat media, de 7 vise partierna, fackförbund, övriga intresseorganisationer, till och med Amnesty borde kunna lastas för att de tolerar politiskt våld på hemmaplan men vet exakt hur många el-batonger USA säljer till Sydamerika, polis och rättsväsende m.fl.

Obesitas

c;)
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-
För att du drar en massa knasiga slutsatser, både om invandringen till Sverige som du verkar tro är särskilt avhängig på krigsdrabbade länder och om vilka partier som vill "stänga gränser", du har kort och gott ingen koll, ocjh jag gissar att du inte ens kan redogöra för hur Socialdemokraternas gränspolitik skiljer sig från Sverigedemokraternas förutom i klichéform.

Nog för att det där inlägget var lite pretentiöst, men...

Invandringen sker, bortsett från Finland, främst från krigsdrabbade länder (kan PM:a statistik om du vill ;) ), och jag har faktiskt läst SD:s partiprogram. Kan erkänna att jag inte läst Sossarnas, men jag är ändå rätt övertygad om att de inte stämmer särskilt väl överens.

Nu är jag inte så fantastiskt intresserad av politik, så jag lägger ner här. Tycker bara att det är obehagligt med folk som dyngar iväg en röst på SD för att "rensa upp" och dylikt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Jag har ju redan gjort det, för övrigt ville du inte diskutera mer skrev du ju nyss.
Men okej, även om du inte ska diskutera mer så kan du få en av flera saker jag hade kunnat tänka mig servera om du velat fortsätta diskussionen:
Du skriver att Sverigedemokraterna vill stänga gränserna, det är fel.
Här får du en till förresten:
Du påstår att krigsdrabbade länder är i topp över invandringe efter Finland. För det första så är det fler finländare som flyttar härifrån än som kommer hit, för det andra är de inte flest över huvud taget, vare sig brutto eller netto. (Det kommer fler somalier, irakier men även tyskar, danskar, thailändare m.fl).För det tredje är de allra flesta från Irak och där råder inget krig. Osv osv.

Alltså, vad jag kan se så har allt som du skrivit och påstått varit sanningar inte varit det utan istället rent nys. Där av drar jag slutsatsten att du inte är särskilt intresserad, vilket du också bekräftat. Var gärna intresserad och var gärna med och diskutera dock, tycker bara det är av vikt att man håller sig till sanningen

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...