hur skriver man en stor bokstav?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Börjar tro att jag begåvats med en otrolig simultanförmåga som många andra saknar: Jag kan trycka på SHIFT och en annan tangent samtidigt!!!

För att blir lite allvarlig: Ni som skriver inlägg med enbart små bokstäver, har ni tänkt på att era inlägg blir mycket mer svårlästa?
Det finns ju en anledning till att man i århundraden använt sig av stor bokstav i början på meningar och det är för att det ska bli lättare att läsa.

att skriva en text helt utan stora bokstäver och utan punkter komman och annat som förenklar läsningen gör ju bara att det blir mycket svårare för alla andra att förstå vad det är som någon vill ha sagt och det är ju aldrig kul så kan vi inte tillsammans försöka få lite bättre användning av stora bokstäver på sh så slipper det se ut om en moppedel av lunarstorm eller är jag helt ute och cyklar är det bara jag som stör mig på att folk inte använder stor bokstav och en punkt lite då och då har inte vaknat på fel sida men känner att jag måste få skriva av mig lite inlägg i denna tråd görs förslagsvis med stor bokstav i början på varje mening som sedan avslutas med en punkt inte en pungt nu ska jag laga lite lunch det tar på krafterna att skriva sånt här och det kan förhoppningsvis en god räksallad ändra på ha det bra och tänk på vad jag skrivit så syns vi i en annan tråd snart

Det där är en konsekvens av folk som har otur när dom tänker. Dom vill liksom utmärka sig genom att enbart använda gemener.......utmärka sig tillsammans med varenda människa som tror att de inte syns tillräckligt och skriver sina texter med enbart gemener fö att märkas lite extra....

Lite som fjortisar som målar svart runt ögona för att synas....bland alla andra fjortisar som målar svart runt ögona.

Jisses vad det ska klagas idag. :3freak Dålig allahjärtansdag igår?

Passa på att läsa den här tråden, samt den här :hihi

EDIT: Måste klaga lite själv också, Var säljs alla tangentbord som har överflöd av punkter då? .............................................jag saknar ett par..................... men inte på det här........

Trallhusbjörn skrev:
MIN CAPS-LOCK HAR FASTNAT.
Tror bara jag har använt den knappen när jag programmerade i IBM-miljö för att stenåldersprogrammen krävde stora bokstäver.
En riktig skitknapp enligt mig!

sandstream skrev:
Tror bara jag har använt den knappen när jag programmerade i IBM-miljö för att stenåldersprogrammen krävde stora bokstäver.
Äh, den knappen borde ju du ha stor nytta av när du uppdatera din sida med produkter. Varenda produkt har ju en benämning med versaler+siffror :7peta

sandstream skrev:

Jag har slitit bort den på alla mina tangentbord. Jag kan inte hitta något som helst syfte för den.

sandstream, du har helt fel (du har själv glömt stor bokstav i början av ditt namn)

Titta här, dagens ungdom kan visst det använda versaler, detta är saxat från en annan tråd här på SH, titta och njut.

..PrYLar..

..LiTe FAkTa Om MeJj SjElv..

..FulLA NaMN..
Jenna Helena Ebba Freja Vera Tindra Åhman
..sMeJk NaMN..
Schenna Partypinglan Jameson Nennis Gärda Lillpullan
..ÖgOn..
Kolla så vet du
..TatTos..
"LUCKY"
..FiNAsTe SoM FiNns..
*Tindra*
..HåLlEr På MEd..
*gOsAR*
*InGe*
*JoBbaR*
..VilL..
-Vara Lycklig-
-Ha en massa pengar-
-Ha en fräsch bil-
-Flytta till en underbar stuga-

-Komma bort härifrån-

*äSCh* Är d NÅtT mEr Ni vIlL VetA Så FrÅGa.. *Pök*

morlock skrev:
Äh, den knappen borde ju du ha stor nytta av när du uppdatera din sida med produkter. Varenda produkt har ju en benämning med versaler+siffror :7peta
Läs mitt första inlägg så ser du att jag kan hålla in SHIFT och en annan tangent samtidigt.
Ja, jag vet att det kan vara svårt att tro på men så är det :D

Maverick_ou812 skrev:
Titta här, dagens ungdom kan visst det använda versaler, detta är saxat från en annan tråd här på SH, titta och njut.
Att blanda stora och små bokstäver i samma ord ska vi inte prata om.
Det bara skriker "JAG ÄR 11 ÅR OCH LÅNAR MAMMAS DATOR MEDAN HON ÄR OCH HANDLAR VÄLLING" :D

SuperMicke skrev:
Jag har slitit bort den på alla mina tangentbord. Jag kan inte hitta något som helst syfte för den.
Vi kanske ska starta en förening som jobbar för att få bort den knappen från alla tangentbord?
Borde gå att få EU-stöd för det :hihi

sandstream skrev:
Börjar tro att jag begåvats med en otrolig simultanförmåga som många andra saknar: Jag kan trycka på SHIFT och en annan tangent samtidigt!!!

För att blir lite allvarlig: Ni som skriver inlägg med enbart små bokstäver, har ni tänkt på att era inlägg blir mycket mer svårlästa?
Det finns ju en anledning till att man i århundraden använt sig av stor bokstav i början på meningar och det är för att det ska bli lättare att läsa.

att skriva en text helt utan stora bokstäver och utan punkter komman och annat som förenklar läsningen gör ju bara att det blir mycket svårare för alla andra att förstå vad det är som någon vill ha sagt och det är ju aldrig kul så kan vi inte tillsammans försöka få lite bättre användning av stora bokstäver på sh så slipper det se ut om en moppedel av lunarstorm eller är jag helt ute och cyklar är det bara jag som stör mig på att folk inte använder stor bokstav och en punkt lite då och då har inte vaknat på fel sida men känner att jag måste få skriva av mig lite inlägg i denna tråd görs förslagsvis med stor bokstav i början på varje mening som sedan avslutas med en punkt inte en pungt nu ska jag laga lite lunch det tar på krafterna att skriva sånt här och det kan förhoppningsvis en god räksallad ändra på ha det bra och tänk på vad jag skrivit så syns vi i en annan tråd snart
Använder du stora bokstäver i sms och chatt också? Detta är inte menat som en provocerande fråga, utan bara för att ta reda på var du tycker att gränsen för olika slags elektroniska språkbruk ska dras.

sandstream skrev:
Läs mitt första inlägg så ser du att jag kan hålla in SHIFT och en annan tangent samtidigt.
Ja, jag vet att det kan vara svårt att tro på men så är det :D
Åfan, måste lära mig det tricket.

sandstream skrev:
Vi kanske ska starta en förening som jobbar för att få bort den knappen från alla tangentbord?
Borde gå att få EU-stöd för det :hihi

Låter som en bra idé. Vi kanske kan få in någon av dessa knappar i stället?

Bifogat

• keyboard.gif
    keyboard.gif
    32.8 KB · Visningar: 137
mb skrev:
Använder du stora bokstäver i sms och chatt också? Detta är inte menat som en provocerande fråga, utan bara för att ta reda på var du tycker att gränsen för olika slags elektroniska språkbruk ska dras.
Jag gör det, nästan alltid iaf :) Går av sig självt.

mb skrev:

jag har väldigt svårt för det

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back