hur skriver man en stor bokstav?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
von reisen skrev:
När vi ändå irriterar oss på saker. Inlägg kan se ut ungefär så här: jag e sugen på en honda e de en bra hoj? e de någon som vet de?

Är det bara jag som taskar fattigt? :gnissla
Även inlägg typ: Hur hårt ska jag dra fast mitt framdrev. Hur ska vi kunna veta vilken hoj han har?

Hade författaren ex skrivit: Jag har en Suzuki GSXR600-98, vilket åtdragningsmoment skall jag ha på muttern som håller framdrevet, då så hade det framgått tydligare.

von reisen skrev:
När vi ändå irriterar oss på saker. Inlägg kan se ut ungefär så här: jag e sugen på en honda e de en bra hoj? e de någon som vet de?
Är det bara jag som taskar fattigt? :gnissla
Vart tar alla bokstäver vägen? "e de", de tappar bort 3 bokstäver ifrån 2 ord. Starkt jobbat. :tummenupp

Oj tur att vi inte befinner oss i das Vaterland. Där skrivs nämligen alla substantiv med stor bokstav.

Typ. Jag är ett stort Svin :tummenupp

JB

morlock skrev:
Vart tar alla bokstäver vägen? "e de", de tappar bort 3 bokstäver ifrån 2 ord. Starkt jobbat. :tummenupp

Det är som alla vet fruktanvärt jobbigt och skillnad mellan liv och död att skriva ut alla bokstäver.

"Förkortningar" som "mkt" och "B.V.S.A." är ju helt onödiga. Möjligen att de fyller en funktion i tidningsannonser där man har ett begränsat antal tecken, men ICKE i en vanlig text! :mad:

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back