En av de löjligaste annonser jag sett är fan den här:
http://www.blocket.se/vi/12131614.htm?ca=11_s
Även om man skulle vilja köpa den hade jag ändå vänt mig till någon annan. Riktig löjlig annons
Det står tex det här:
"-Den har setts poserandes på ett flertal ställen i Stockholm. Omdömen som har hörts då har varit:
"Otroligt!" "Nämen!?" "Gud va snyggt!"
....coooome on. Komiskt till 1000!
En av de löjligaste annonser jag sett är fan den här:
http://www.blocket.se/vi/12131614.htm?ca=11_s
Även om man skulle vilja köpa den hade jag ändå vänt mig till någon annan. Riktig löjlig annons
Det står tex det här:
"-Den har setts poserandes på ett flertal ställen i Stockholm. Omdömen som har hörts då har varit:
"Otroligt!" "Nämen!?" "Gud va snyggt!"
....coooome on. Komiskt till 1000!
Ja håller med.... när jag letat hoj, trots att vissa ex verkat vara schyssta, men när ägaren spelar pajas -går fetbort. Man får en uppfattning om att försäljaren är otroligt dryg om det t ex står "inga snackare", helst skulle han väl skriva som det är "kom hit och köp, och irågasätter du är du dum i huvet, min hoj är bäst och skit i alla andra"
Och undvik sånt som folk i allmänhet avslutar annonser med t.ex:
Däcksparkare undanbedes, TV4 ringer INTE!!! eller provkörning mot fullbetalning samt hund, ungar och flickvän i deposition.
För gathojar.
Jag håller med Lawner här. Kort o koncist. Med bild/bilder.
Är hojen svensksåld kan man ev. tillägga det
Märke:
Modell:
Årsmodell/Uttagen:
Mätarställning:
Extrautrustning: (typ helsystem ej miniblinkers och extra dekaler mm.)
Senaste godkäna / nästa besiktning:
Ev defekter:
Service / skick på slitdelar:
Pris:
Däcksparkare undanbedes, TV4 ringer INTE!!! eller provkörning mot fullbetalning samt hund, ungar och flickvän i deposition.
Sånt gör bara att man skiter i att titta på annonsen ens.
Kan iofs förstå att man skriver just det med TV4 och andra annonsförsäljare. Fick nog 4 samtal när jag skulle sälja min 125a för 8000kr för fyra år sen, var måttligt roande...
Ja håller med.... när jag letat hoj, trots att vissa ex verkat vara schyssta, men när ägaren spelar pajas -går fetbort. Man får en uppfattning om att försäljaren är otroligt dryg om det t ex står "inga snackare", helst skulle han väl skriva som det är "kom hit och köp, och irågasätter du är du dum i huvet, min hoj är bäst och skit i alla andra"
Så mycket fakta som möjligt och så lite lull-lull som möjligt.
Glöm försäljarsnack som om du och köparen ska vara värsta polarna Sånt gör en bara misstänksam som köpare.
Sånt gör bara att man skiter i att titta på annonsen ens.
Såhär skriver jag, men då verkar det fan som jag skriver fel, det är väldigt svalt intresse..
http://www.blocket.se/vi/12520868.htm?ca=11_s
Såhär skriver jag, men då verkar det fan som jag skriver fel, det är väldigt svalt intresse..
http://www.blocket.se/vi/12520868.htm?ca=11_s
Det är för att du är dryg och otrevlig i din annons.
Han var väl inte dryg och otrevlig, helt ok annons tycker jag. Men har kanske missat någon underton i texten??
Ja bara skojja . För egen del bryr jag mig inte mycket om vad som står i annonsen när jag köper . Lika lite som jag bryr mig när jag säljer själv. Har man en bra produkt (hoj) så säljer den sig själv till rätt pris.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|