Hur skriver ni era hoj-annonser? (eller vad vill ni veta)

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Enkel lättfattad annons, där utrustning och eventuella skador tydligt klargörs.
Bild är ett måste för mig iaf.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
En sak som jag blir galen på, står ofta "skadad vä. kåpa" och det är bara bilder på höger sida!!! varför?? du har skrivit om skadan, då är det väl bara att lägga ut bild på det hela.. eller??

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
En av de löjligaste annonser jag sett är fan den här:

http://www.blocket.se/vi/12131614.htm?ca=11_s

Även om man skulle vilja köpa den hade jag ändå vänt mig till någon annan. Riktig löjlig annons

Det står tex det här:

"-Den har setts poserandes på ett flertal ställen i Stockholm. Omdömen som har hörts då har varit:
"Otroligt!" "Nämen!?" "Gud va snyggt!"

....coooome on. Komiskt till 1000!

"Jämt putsad o vaxad." Undras hur många tusenlappar det gör på slutpriset.

"Säkert glömt nåt..." är oxå bra. Genomtänkt annons!

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Det är också av intresse att veta om det kommer med en "massa" extra grejer.
Om köparen läser en annons med lite info och kommer upp med en liten Nissan Micra som flickvännen kör och plannerat att köra därifrån med hojen så kan det bli lite fel om man får med 1 ton med extra saker. T.ex ett extra sett med krashkåpor tar rätt mycket plats.
(tog 2 timmar att lasta hoj + alla extra delar när jag köpte Tillern...)

I övrigt som flera säger.
Sakligt, jag vill veta så mycket som möjligt redan i annonsen.
Bilder är ju absolut!! nödvändigt. Finns inga bilder sorterar jag bort dem direkt vid en sökning på t.ex blocket.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"

Även om man skulle vilja köpa den hade jag ändå vänt mig till någon annan. Riktig löjlig annons

Det står tex det här:

"-Den har setts poserandes på ett flertal ställen i Stockholm. Omdömen som har hörts då har varit:
"Otroligt!" "Nämen!?" "Gud va snyggt!"

....coooome on. Komiskt till 1000!

-Svart förhöjt kåpglas
-Yamaha Factory Racing vita klistermärken
-Stålomspunna bromsslangar fram o bak
-K&N Filter
-Powercommander III USB
-Kolfiber Slip-on
-Ersättningsrör för katalysator
-Tank Pad
-Miniblinkers runt om
-Annan Regplåthållare.
-Kraschpuckar
har inte alla hojar det :va :D

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Hur man än skriver och ändrar och lägger till så ringer det alltid ett extra rövhål som inte kan läsa.
Det är väl bara sånt man får ta helt enkelt....

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Jag har sett värre.
Men, hade jag inte läst denna tråden hade jag nog även jag lagt till "Säkert glömt något" på min annons, eftersom det är helt SANT! :lol
Har ju glömt 1/3 av alla små grejer som är gjorda på hojen. Fast, å andra sdan är väll många av dem knappt intressanta nog att nämna vid en annons.

Fast, nu vet jag bättre och skiter i det... :blah

IronMike

Guest

Och undvik sånt som folk i allmänhet avslutar annonser med t.ex:
Däcksparkare undanbedes, TV4 ringer INTE!!! eller provkörning mot fullbetalning samt hund, ungar och flickvän i deposition.
Ja håller med.... när jag letat hoj, trots att vissa ex verkat vara schyssta, men när ägaren spelar pajas -går fetbort. Man får en uppfattning om att försäljaren är otroligt dryg om det t ex står "inga snackare", helst skulle han väl skriva som det är "kom hit och köp, och irågasätter du är du dum i huvet, min hoj är bäst och skit i alla andra" :huvet

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
För gathojar.
Jag håller med Lawner här. Kort o koncist. Med bild/bilder.
Är hojen svensksåld kan man ev. tillägga det :tummenupp

Märke:
Modell:
Årsmodell/Uttagen:
Mätarställning:
Extrautrustning: (typ helsystem ej miniblinkers och extra dekaler mm.)
Senaste godkäna / nästa besiktning:
Ev defekter:
Service / skick på slitdelar:
Pris:

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92

Däcksparkare undanbedes, TV4 ringer INTE!!! eller provkörning mot fullbetalning samt hund, ungar och flickvän i deposition.

Sånt gör bara att man skiter i att titta på annonsen ens.

Kan iofs förstå att man skriver just det med TV4 och andra annonsförsäljare. Fick nog 4 samtal när jag skulle sälja min 125a för 8000kr för fyra år sen, var måttligt roande...

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Kan iofs förstå att man skriver just det med TV4 och andra annonsförsäljare. Fick nog 4 samtal när jag skulle sälja min 125a för 8000kr för fyra år sen, var måttligt roande...

Jo men det var precis för 4 år sedan.
Har aldrig blivit uppringd av TV4 eller nån annonsförsäljare och aldrig behövt skriva det i annonsen.

Ja håller med.... när jag letat hoj, trots att vissa ex verkat vara schyssta, men när ägaren spelar pajas -går fetbort. Man får en uppfattning om att försäljaren är otroligt dryg om det t ex står "inga snackare", helst skulle han väl skriva som det är "kom hit och köp, och irågasätter du är du dum i huvet, min hoj är bäst och skit i alla andra" :huvet

Fast jag kommer ihåg när jag såg din annons på nån vitmålad gixxer så spelade du ganska mycket pajas dvs hade aldrig ringt på den pga det du skrev

bl a "jag åker hoj brevid o försöker du dra så ska du vara jävligt bra för jag åker som en gud" <-- typ nåt sånt bland massa annat

Last edited:

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Gixxer 1000 k7
Så mycket fakta som möjligt och så lite lull-lull som möjligt.
Glöm försäljarsnack som om du och köparen ska vara värsta polarna :) Sånt gör en bara misstänksam som köpare.

Sånt gör bara att man skiter i att titta på annonsen ens.

Håller med om att inte avsluta annonserna otrevligt, är ju som sagt köparnas marknad. Det verkar vara en hel del människor som inte fattar det.. Nä, trevlighet, ärlighet och en massa bra bilder gör en bra annons:)

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Man skall hålla sig för att bli för personlig därför att en eventuell köpare bryr sig inte om vad DU tycker om hojjen. Han/hon vill veta hur bra skick den är i, om den är servad och kanske om den har några extra prylar.
Att avfärda "snackare" och "däcksparkare" är irrelevant eftersom INGEN vill ha att göra med dessa. Var saklig!

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Såhär skriver jag, men då verkar det fan som jag skriver fel, det är väldigt svalt intresse.. :(

http://www.blocket.se/vi/12520868.htm?ca=11_s

Inget fel på den annonsen alls, blev sugen själv när jag såg den, problemet ligger väl i att vädret har varit kasst hela sommaren, det kanske inte suger i köptarmen just då. Hade kollat på den om jag inte bodde 80 mil ifrån dig. Lycka till:)

Ensam_Pappa

En trevlig papa
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BMW r80 -83, CN 250
Han var väl inte dryg och otrevlig, helt ok annons tycker jag. Men har kanske missat någon underton i texten??

Ja bara skojja :) . För egen del bryr jag mig inte mycket om vad som står i annonsen när jag köper . Lika lite som jag bryr mig när jag säljer själv. Har man en bra produkt (hoj) så säljer den sig själv till rätt pris.

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Ja bara skojja :) . För egen del bryr jag mig inte mycket om vad som står i annonsen när jag köper . Lika lite som jag bryr mig när jag säljer själv. Har man en bra produkt (hoj) så säljer den sig själv till rätt pris.

Håller med, ljuga om bra skick och hojen ser ut som skit i verkligheten kan få mig att brinna... det är väl det enda som stör mig i annonser.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln