Hur skriver ni era hoj-annonser? (eller vad vill ni veta)

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Tänkte låna tråden lite snabbt.

Hur gör ni när ni ska sälja? Köparen vill/ska ju såklart prova hojen innan. Tar ni cash som säkerhet? Dennes kompis? Eller hur gör ni. Och om nu köparen provar den och trillar :)huvet ) med den och man bara har trafikförsäkring, hur löser man detta smidigast tro? Då det ju kommer kosta en hygglig slant antagligen om den nu läggs...

Ngn som har tips och ideér för att smidigt ha koll på allt innan man lånar ut den för provkörning?
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Tänkte låna tråden lite snabbt.

Hur gör ni när ni ska sälja? Köparen vill/ska ju såklart prova hojen innan. Tar ni cash som säkerhet? Dennes kompis? Eller hur gör ni. Och om nu köparen provar den och trillar :)huvet ) med den och man bara har trafikförsäkring, hur löser man detta smidigast tro? Då det ju kommer kosta en hygglig slant antagligen om den nu läggs...

Ngn som har tips och ideér för att smidigt ha koll på allt innan man lånar ut den för provkörning?

Om personen provkör o klotar = pay
Tror det ligger lite undermedvetet hos alla men man kan alltid förtydliga det innan de kör iväg genom att säga lite trevligt

Klota den inte så du får en förstörd hoj hehe... eller nåt
 

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Ja klart. Men jag menar jag släpper ju inte iväg ngn efter de klotat utan cash. Sen lär man ju inte se röken av honom/henne igen. Får kanske ta ngn sorts handpenning av ngt slag, halva köpeskillingen lr ngt!?

Jag hade iaf gått med på det om jag ska köpa ngn. Har med en polare som snackar med säljaren under tiden jag testar, sedan pyntar jag upp resten om jag fortfarande vill ha den. Inga konstigheter i det!? Eller?
 

IronMike

Guest
Tycker inte om annonser med ''reklambilder'' fota DIN hoj istället, det är mer trovärdigt.
men den är identisk med reklam-bilden, inga skador osv. helt orginal. har inget att fota med för tillfället :(

Finns det några större firmor/mc handlare som ni tror köper in beg-hojjar utan att man måste köpa ny hoj hos dom?

Och vad man kan förvänta sig för pris av en handlare?
 
Last edited:

KungLudde

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Lund, Skåne
Hoj
GPZ 600 i slutet av 80-talet, 600 Monster,600 Hornet och ZRX 1100 i slutet av 90-talet, 2006 Triumph Speed Triple 04:a, nu Aprilia Tuonon V4R 2012...
Har hört att man inte har den där 5 års garantin på importhoj

Har man det på en beggad hoj som är svensksåld? Gäller inte det enbart den första köparen?


är den importerad från typ Tyskland vill jag se papper på hojen så man vet att milen e riktiga...

Hur kan man se det? Har själv tagit hem ett antal fordon men kan inte erinra mig att miltalet skrivits någonstans. Möjligt att jag missat något....:va

Och vad man kan förvänta sig för pris av en handlare?

Dom priserna brukar ju vara under all kritik. Kommer att kännas som om du skänkt bort den......
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Och varför skriver/säger alla T.ex 2100 mil på mätaren. Vart skulle dom annars finnas. :va
Det finns kanske en undermening med det. Det står så på mätaren, hojen har 2k till. Så länge de har tillägget "står det på mätaren" så ljuger de ju inte.:D
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Jag sålde min 929a 00a, för 2 år sen för 52, 1800 mil. Det var vad marknaden ville betala då. Verkar ju vara helt skilda världar vad folk begär kontra vad folk betalar :näsblod


52 000 lät lite väl biligt, en kompis fick 53 för sin i våras som gått 3000 mil, vädigt bra skick dock

vill du byta mot R6:a...:tuttar[/QUOTE]


Nja jag är nog mer intreserad av en Suzuki K5 á :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top