Hur skulle du vilja dö?

FreddaGädda

Guest
Som rubriken antyder. Hur skulle du vilja dö?
Av ålderdom medan du sover eller vill du rentav dö ung i en olycka?
Kanske självmordsbomba nånting?

Bitter tråd, men kanske rätt intressant ändå. Alla vet väl hur dom inte vill kola. Finns det nåt bra sätt?

Jag skulle nog vilja hoppa ut från ett flygplan på min ålders höst, utan fallskärm. Och landa i vattnet. Med skinnställ och hjälm så man inte blir köttfärs av nedslaget

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Något ballt sätt. Inte på ålderdomshem iaf..

Typ kvada enduron totalt så den exploderar eller nått. Alternativt magnum .44 i huvuet Hade också vart lite ballt, fast inte riktigt. Kvada bilen i 200+ Lyssnandes på dyfuncktional profesional eller go white the flow.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jag ser ett visst samband med en viss ko-olycka och den här tråden.

Är du rädd för kor?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Absolut inte på ett hem..ge mig ett piller innan alla sjukdomar bryter loss.
Lycklig och lugn är svaren på frågan. (har sett och hållit om alldelles förmånga förtvivlade människor i deras sista ögonblick som stretar emot och lider då det är dags :(..inte ett..vad skall man säga..harmoniskt (?) sätt att gå vidare på)

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Man kan ju tro att det är mitt i vintern :tomten
Med trådar som:

"Hur vill du dö?"

"Hur kommer människorna utrotas?"

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
jag tror att informationen om att man kommer att dö inom en snar framtid skulle paralysera de flesta människor, och således skulle jag inte ha något emot att få en kula i huvudet från ett avstånd då jag inte ens hinner höra skottet :tummenupp

På följande sätt skulle jag INTE vilja dö:

- Drunkning (eller annat sätt inkluderande brist på syre)
- Näringsbrist (succesivt försvagas över 3 veckor...)
- Brinna ihjäl (skönt att höra sina öron smälte :tuttar)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
mini-knutten skrev:
2367008 jag tror att informationen om att man kommer att dö inom en snar framtid skulle paralysera de flesta människor, och således skulle jag inte ha något emot att få en kula i huvudet från ett avstånd då jag inte ens hinner höra skottet :tummenupp

På följande sätt skulle jag INTE vilja dö:

- Drunkning (eller annat sätt inkluderande brist på syre)
- Näringsbrist (succesivt försvagas över 3 veckor...)
- Brinna ihjäl (skönt att höra sina öron smälte :tuttar)

Såvitt jag vet så är demdär tre sätten inte så farliga som dem låter.
Drunkna ska tydligen va i stort sett som att somna, bara första stunden näru har lite panik de e jobbigt, sen när du börjar "andas" vatten så e de lungt..
Näringsbrist e lungt, de har ja jämt, ja mår inge sämre för de..heh :D..
O brinna ihjäl gör man sällan, man andas oftast in den giftiga röken o somnar in lungt o stilla även där :p

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Jag kommer att dö rik och tillfredsställd. Kommer väl att hinna bli typ 80-90 och dö av att min 20-åriga fru knullat sönder mig.

Iallafall så jag vill dö..;);)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Rash skrev:
2367030 Jag kommer att dö rik och tillfredsställd. Kommer väl att hinna bli typ 80-90 och dö av att min 20-åriga fru knullat sönder mig.

Ja drömma går ju alltid...

Du kommer garanterat dö när du e 70 o helt otömd sen 20 år tillbaka pga din totala impotens du drabbades av vid 50 när du i ett desperat försök att få dig en kvinna efter 20 år med Lena Handén köpte dig en sprillans sporthoj o slog pungen i tanken när du bromsa för hårt :D..

YEEEEES :yoparty :yoparty :tungan :tungan :tungan

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
AndreasNo skrev:
2367024 Såvitt jag vet så är demdär tre sätten inte så farliga som dem låter.
Drunkna ska tydligen va i stort sett som att somna, bara första stunden näru har lite panik de e jobbigt, sen när du börjar "andas" vatten så e de lungt..
Näringsbrist e lungt, de har ja jämt, ja mår inge sämre för de..heh :D..
O brinna ihjäl gör man sällan, man andas oftast in den giftiga röken o somnar in lungt o stilla även där :p

du har prövat eller? :hihi

Får väl ta ditt ord för det :tummenupp

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Skulle nog helst dö på fyllan. Men då måste man ha en sån där bra fylla så att man tycker att den tunnelbanevagn som kommer mot en när man trillat ner på spåret ser rolig ut och man anser att det här är det häftigaste man gjort på länge.

:fyllisar

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Skulle knappast tro att drunkna eller att bli innebränd "inte är så farligt som det låter". Båda lär väl höra till de värre sätten. Dödsångesten lär infinna sig rätt så snabbt till exempel om man drunknar..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Rash skrev:
2367030 Jag kommer att dö rik och tillfredsställd. Kommer väl att hinna bli typ 80-90 och dö av att min 20-åriga fru knullat sönder mig.

Fyfan va trist.

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
lorkan skrev:
2367055 Skulle knappast tro att drunkna eller att bli innebränd "inte är så farligt som det låter". Båda lär väl höra till de värre sätten. Dödsångesten lär infinna sig rätt så snabbt till exempel om man drunknar..

som jag sa så får man väl antagligen en jävla panik först men den går nog över rätt kvickt o man börjar somna in...

va jag mena va de att man antagligen inte tex ligger o brinner o ser o känner hur skinnet smälter bort ifrån kroppen i en evighet innan man dör utan man andas nog rätt normalt o hostar lite o har lite småpanik o försöker ta sig ut sen somnar man bara...som att andas lustgas skulle ja tro... ba poff så somnar man..

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag vill veta om det iallafall. Vill inte bli toksprängd helt oväntat, hur fan vet man då att man dör:va

Jag vill inte dö på hojen heller, surt om ens roligaste fritidsintresse ska vara det som tar slut på en.

Egentligen vill man fan inte dö alls, men man har väl inte så mycket att välja på, bara hoppas att det sröjer länge än, och att man är frisk när det sker, dvs inte har demens eller alzaimers eller nått annat hemskt.

Och man behöver inte alls bli paralyserad för att man ställs inför faktum att det är dax. När jag var FN-soldat så hamn vi i ett läge som var minst sagt kärvt inledningsvis. Då var jag fan beredd på att nu är resan slut, men när man väl tänkt den tanken, kunde man stoppa den åt sidan och koncentrera sig igen. Nu blev det aldrig så allvarligt som vi först befarade, men det var rätt skönt att man kunde hålla sig lugn och tänka rationellt.
Dock kom det en del ångest efteråt...

/Pajje

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Monstersmäll med nåt motorfordon. :yoparty
Någon sa: "Man ska dö ung så sent som möjligt." Helt rätt! Gammal, sjuk, senil och helt oförmögen att ta hand om mig själv vill jag aldrig bli.

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Det häftigaste vore att bränna så mkt gummi att andningsvägarna täpptes igen :tungan :arsele

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy