Hur slangar jag med R1:an?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:D

Du om du hade vart seriös så hade du skrivit: Hur slangar man inte med R1an? För det hade passat bättre och är ett bättre svar på din flame :D

Hur får jag HD-bottenflås i min sura R1:a hade vart ett roligare flejm tycker jag! :glömdet
/J

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hej!

Jag har precis köpt en ny R1:a och nu funderar på hur fan jag ska kunna få upp den på slangen! Fick kortet i onsdags och känner nu att jag behärskar hojen ganska väl. Kör ifrån det mesta om jag ska vara ärlig, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att köra på bakhjulet. Några tips?

/Klas

Åh! Du behärskar hojen väl:D Skäms du inte då för att fråga en sån enkel sak:huvet

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Hej!

Jag har precis köpt en ny R1:a och nu funderar på hur fan jag ska kunna få upp den på slangen! Fick kortet i onsdags och känner nu att jag behärskar hojen ganska väl. Kör ifrån det mesta om jag ska vara ärlig, men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att köra på bakhjulet. Några tips?

/Klas

Du måste byta till en trim kolvupstötar fjäder samt fila lite på framfälgen.
Minst 500 gram ska filas bort.:D

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Efter att ha drattat på ända förra vintern med husabergaren så lugnade jag ner mitt bakhjulsåka lite.

Nu skaffade jag min andra r1 och jag har inte haft den på bakhjulet heller faktiskt. Visserligen lättade den andra på fyran över ett backkrön en gång men sånt räknas inte.

Vad är just lagom att ligga ur balanssynpunkt med dom där? Min gixxer 750 gillade runt 150km/h på trean. Vad för farter plockar folk upp dom i normalt sett utan att rycka som en galning i styret och sånt? Bara lite lugnt och fint dipp på kopplingen i kombination med lagom gas.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Efter att ha drattat på ända förra vintern med husabergaren så lugnade jag ner mitt bakhjulsåka lite.

Nu skaffade jag min andra r1 och jag har inte haft den på bakhjulet heller faktiskt. Visserligen lättade den andra på fyran över ett backkrön en gång men sånt räknas inte.

Vad är just lagom att ligga ur balanssynpunkt med dom där? Min gixxer 750 gillade runt 150km/h på trean. Vad för farter plockar folk upp dom i normalt sett utan att rycka som en galning i styret och sånt? Bara lite lugnt och fint dipp på kopplingen i kombination med lagom gas.
Jag tyckte det var ganska enkelt att ta upp den på 2:an i runt 100km/h. Slå av och dra på. Sen kändes den, för mig, stadigast på 4:an i runt 180-200. Även om den börjar gå ner, finns det tillräckligt med mos att gasa upp den igen. Sen kan man iofs lika gärna lägga i 5:an och snart går det i 250. :gnissla Men nu är inte jag direkt fena på att hjula, jag kan mestadels bara powerwheela typ.

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tänk att en fylletråd har vuxit så :D

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Det lustigaste med sånahär trådar är att folk köper det som seriöst. Kolla när killen blev medlem. Och sen har han precis tagit kortet några år senare och skaffat en r1:a som han hanterar som rossi på alla sätt utom bakhjulet...

Och folk tror det är seriöst... Han vill typ visa en polare hur man väcker hönsen i ett hönshus...

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Ja, men är det så konstigt? Kostar ju skitmycket att försäkra nu med den nya regeringen. :arsele

Hur menar du? Jag gasar som fan, men jag får inte upp den. Det bara lättar lite i fram men sen händer det inget mer. Måste vara nåt fel på hojen eller? :va

hahaha du har nog blivit lurad du köpte nog en jäääävligt slö moppe med R1 dekaler:tungan

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det lustigaste med sånahär trådar är att folk köper det som seriöst. Kolla när killen blev medlem. Och sen har han precis tagit kortet några år senare och skaffat en r1:a som han hanterar som rossi på alla sätt utom bakhjulet...

Och folk tror det är seriöst... Han vill typ visa en polare hur man väcker hönsen i ett hönshus...

Eller så kan jag intyga att det var polaren som ville visa honom :p

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Jag tyckte det var ganska enkelt att ta upp den på 2:an i runt 100km/h. Slå av och dra på. Sen kändes den, för mig, stadigast på 4:an i runt 180-200. Även om den börjar gå ner, finns det tillräckligt med mos att gasa upp den igen. Sen kan man iofs lika gärna lägga i 5:an och snart går det i 250. :gnissla Men nu är inte jag direkt fena på att hjula, jag kan mestadels bara powerwheela typ.

Jag tycker det blir så långseg uppgång av hojen när man gör så. Farten ökar ju rätt bra innan man kommer upp i läge och då finns ju inte mycket kvar och då måste ju nästa växel petas i tyvärr. Ettan har jag inte provat för det brukar ju bli för stirrigt att hålla stadigt känns det som. Sen blir man ju alltid nervös i början som vanligt med höjden och lutar sig framåt för mycket, det svåraste är ju att hitta balansläget i lägre fart. Blir farten uppåt så högt så ligger man ju lite på vinden och bromsas känns det som ju.

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
GSX-R 1000 -06
Eller så kan jag intyga att det var polaren som ville visa honom :p

Det funkar ju i alla fall. Sen är det rätt kul dagen efter när man ändå inget orkar göra, skulle tvätta båge och bil men hade ingen svamp så dom fick bli blöta bara. Får väl samla ork om en stund igen.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin