Hur sluta snusa?

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Hoj
yamaha rd350
IronMike skrev:
2202521 Finns det genvägar...? Jag har nästan lyckats ett par gånger.. Men jag har inte kännt ngn mening med att sluta, så har man börjat igen, hittat på anl till att fortsätta.

Har i princip lyckats när jag rest bort, struntat i att ta med mig snus. Men sen handlat andra former av tobac.

Nu har jag börjat trappa ner.. Kör en general light, ist för två grov portion. Mår dåligt, rastlös. Känns som ett rent lidande.

Ska man försöka trappa ner. Eller sluta tvärt? finns det andra hjälpmedel som funkar, plåster, tugummi? Å... hur länge lider man om man slutar tvärt, tar jag inte en fet baksnus på 3 timmar så blir jag paranoid..... lider man i 48 timmar eller en vecka innan begäret lugnar ned sig??

Hur har ni gjort, som slutat. Det är ju lite knepigt, snusat i 10 år....

Jag slutade snusa den 4e januari iår och har inte rört en snus sen dess. Tror det är bäst att sluta rakt av, köp tuggummi, godis, chips i början de hjälper tills de största suget är över. Men jag kan fortfarande känna sug efter snus, speciellt när jag dricker. Kan bara säga att ja mår mycket bättre och är bra mycket piggare efter jag slutat och skulle inte kunna börja igen. Dock har de blivit en del feströkande men de är sånna smällar man får ta

IronMike

Guest
wizlow skrev:
2204023 Jag slutade snusa den 4e januari iår och har inte rört en snus sen dess. Tror det är bäst att sluta rakt av, köp tuggummi, godis, chips i början de hjälper tills de största suget är över. Men jag kan fortfarande känna sug efter snus, speciellt när jag dricker. Kan bara säga att ja mår mycket bättre och är bra mycket piggare efter jag slutat och skulle inte kunna börja igen. Dock har de blivit en del feströkande men de är sånna smällar man får ta
jag e avis! .... iofs har jag börjat trappa ner nu, men jag vill bli av med begäret..!

en kompis som nyss blivit brandman sade igår, att han aldrig skulle klarat fystesterna om han inte lagt ner snuset. han fick otroligt mkt bättre flås, mer ork, han blev tom med av med sin ansträngningsastma när han sluta snusa.. Är väl iofs inte så otroligt om man läst på, exakt vad nikotinet bl a gör

:huvet

sitter inne med en general light å mår dåligt... fyfan. att man började. jag fick dessutom hela min omgivning att börja. mitten av 90 talet nångång, man gick i högstadiet, köpte en dosa i mataffären å sa att det var till morfar, köpte tre ankare, plågade mig själv med att ta nån snus om dan. Det sved massor... sen bjöd man polare också. När man blev moppefucko så var det givet att snusa ännu mer, det blev baksnus, å man levde livet konstant med en prilla under läppen..skitiga naglar, å sletna jeans med dosan i bakfickan.

Fyfan. Vill lägga det där bakom en....tyvärr träffa man en flicka nyligen, som anser att det är sexigt med en kille som snusar.

vad fan....

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Sluta tvärt och så fort du känner suget så ruskar du tupp en sväng.

Så fort suget kommer tillbaks så ruska tupp igen, till slut orkar man fan inte mer och skiter i att snusa.

/F

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
IronMike skrev:
2202521 Finns det genvägar...? Jag har nästan lyckats ett par gånger.. Men jag har inte kännt ngn mening med att sluta, så har man börjat igen, hittat på anl till att fortsätta.

Har i princip lyckats när jag rest bort, struntat i att ta med mig snus. Men sen handlat andra former av tobac.

Nu har jag börjat trappa ner.. Kör en general light, ist för två grov portion. Mår dåligt, rastlös. Känns som ett rent lidande.

Ska man försöka trappa ner. Eller sluta tvärt? finns det andra hjälpmedel som funkar, plåster, tugummi? Å... hur länge lider man om man slutar tvärt, tar jag inte en fet baksnus på 3 timmar så blir jag paranoid..... lider man i 48 timmar eller en vecka innan begäret lugnar ned sig??

Hur har ni gjort, som slutat. Det är ju lite knepigt, snusat i 10 år....

Du tar snus dosan och slänger den åt helvete.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag har inte snusat på ett dygn nu. Innan dess har jag snusat varenda dag i 8 år. Klart att det känns konstigt, men jag har inte sagt till mig själv att jag MÅSTE sluta, utan jag har dosan i fickan som vanligt, men ger fan i att ta bara. Jag tror känslan av att inte ha något snus med sig är tuff i sig.
Ja, vi får väl se.

Mia75

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
Det kommer en....
Jag som tycker att en öppnad snusdosa luktar gott….kan vara sexigt med snusande grabbar med ;) Fortsätt snusa!! :hihi

Gustav1 skrev:
2218976 Jag har inte snusat på ett dygn nu. Innan dess har jag snusat varenda dag i 8 år. Klart att det känns konstigt, men jag har inte sagt till mig själv att jag MÅSTE sluta, utan jag har dosan i fickan som vanligt, men ger fan i att ta bara. Jag tror känslan av att inte ha något snus med sig är tuff i sig.
Ja, vi får väl se.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Mia75 skrev:
2219416 Jag som tycker att en öppnad snusdosa luktar gott….kan vara sexigt med snusande grabbar med ;) Fortsätt snusa!! :hihi

Jo det gör jag med.. Det är nog inte så vanligt att folk gör..

fast jag tycker å andra sidan att en nyöppnad surströmmingsburk luktar gott med :tungan

Snusar du själv?

Last edited:

ace748

Legal alien
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
R1 -99
3 månaders släng av körtelfeber löser saken.
Du måste bara finna en lämplig bärare av sjukdomen. ( Helst kvinnlig ;) )

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
ettan skrev:
2207570 Du tar snus dosan och slänger den åt helvete.

nä va sugen jag blev. tack för hjälpen :mad:

swm875.jpg

Mia75

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
Det kommer en....
Nej, jag varken snusar eller röker....
Inte speciellt kvinnligt att snusa heller... :tuttar

Biturbo skrev:
2221266 Jo det gör jag med.. Det är nog inte så vanligt att folk gör..

fast jag tycker å andra sidan att en nyöppnad surströmmingsburk luktar gott med :tungan

Snusar du själv?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Innan och under tiden jag snusade tyckte jag att snus luktade jätte gott. Nu för tiden vänder magen på sig när jag känner lukten av skiten. Ännu värre är det med ciggen, när morfar rökte luktade det jätet gott, men bara jag känner lukten av ett askfat så vill jag fan spy.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Förbered dig på kraftiga humörsvängningar, jag åkte på varningar på mitt jobb och förlovningen blev ofrivilligt lite framskjuten :hihi

Dark_Messenger

Guest
Det kommer bli skit hur du än gör. Om jag skulle sluta, gudförbjude, tror jag att jag skulle sluta tvärt. Ta smällen på en gång o sen ge fan i det. Fast det är lätt att säga när det inte gäller än själv :rolleyes:

För många år sedan skrämde min tandläkare upp mig o sa typ: "ditt tandkött har dragit sig tillbaka bla bla bla... osv osv..." o så sa hon: "antingen får du sluta helt (snusade bak) eller så får du börja med portion".

Då tyckte jag kärringen var dum i huvudet och heeelt sinnessjuk, för det måste hon väl fatta att har man en gång snusat bak är ju allt annat otänkbart. :fakta Sen när jag föreställde mig själv tandlös o jävlig när jag blev gammal så började jag överväga alternativet. Började trots allt med portion efter ett tag (även om det var en plåga i några månader).

Nu fem-sex år senare kan jag inte föreställa mig själv snusa bak igen. Har testat några gånger i svaga ögonblick och det var inte ett dugg gott.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024