IronMike skrev:2202521Finns det genvägar...? Jag har nästan lyckats ett par gånger.. Men jag har inte kännt ngn mening med att sluta, så har man börjat igen, hittat på anl till att fortsätta.
Har i princip lyckats när jag rest bort, struntat i att ta med mig snus. Men sen handlat andra former av tobac.
Nu har jag börjat trappa ner.. Kör en general light, ist för två grov portion. Mår dåligt, rastlös. Känns som ett rent lidande.
Ska man försöka trappa ner. Eller sluta tvärt? finns det andra hjälpmedel som funkar, plåster, tugummi? Å... hur länge lider man om man slutar tvärt, tar jag inte en fet baksnus på 3 timmar så blir jag paranoid..... lider man i 48 timmar eller en vecka innan begäret lugnar ned sig??
Hur har ni gjort, som slutat. Det är ju lite knepigt, snusat i 10 år....
Jag slutade snusa den 4e januari iår och har inte rört en snus sen dess. Tror det är bäst att sluta rakt av, köp tuggummi, godis, chips i början de hjälper tills de största suget är över. Men jag kan fortfarande känna sug efter snus, speciellt när jag dricker. Kan bara säga att ja mår mycket bättre och är bra mycket piggare efter jag slutat och skulle inte kunna börja igen. Dock har de blivit en del feströkande men de är sånna smällar man får ta