Hur sluta snusa?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag är inne på min 16:e dag (nyår) och det har väl gått sådär. Jag har inte tagit nån snus än men däremot varit mer aggressiv än vanligt och kastat några grejjer i ren ilska som har ursprung från nicotinet tippar jag på...
Jag sa till tjejen att när det har gått 30 dagar så börjar jag igen för då vet jag att jag kan sluta om jag vill :D

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Nu ska jag ta mig i kragen att sluta snusa efter ca 8år, snusar lös. Synd bara att man har ett par stockar i kylen. Fungerar godis/tuggummi lika bra?

Skippa godiset, om du måste så kör på lite mörk choklad. Annars funkar tuggummi och nikotinfrittsnus för mig. Har ingen lust att lägga på mig ett par kilo i samband med sluta snusandet!

varit mer aggressiv än vanligt och kastat några grejjer i ren ilska som har ursprung från nicotinet tippar jag på...
Jag sa till tjejen att när det har gått 30 dagar så börjar jag igen för då vet jag att jag kan sluta om jag vill :D

Jag har också märkt av att jag blivit sjukt mer grining och irriterad på minsta sak, idag höll skrivaren på att åka ut genom fönstret för att den envisades med att käka upp och förstöra varenda pappersark som jag mata in...

Last edited:

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Har också hållt uppe i 16 dagar nu, har dock tuggat nikotintuggummi, men även lagt av med dom. Användes endast som nedtrappning. Värst är ju ändå all salivproduktion, känner sig som ett barn i en godisaffär ibland. Det bara rinner i käften. Har även märkt att man blir sugen på mat och annat gott hela tiden och att jag har problem med sömnen. Vaknar fan 4 ggr per natt. Men nu ska jag hålla ut.......

Hur lång tid tar det innnan suget avtar helt??

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Har också hållt uppe i 16 dagar nu, har dock tuggat nikotintuggummi, men även lagt av med dom. Användes endast som nedtrappning. Värst är ju ändå all salivproduktion, känner sig som ett barn i en godisaffär ibland. Det bara rinner i käften. Har även märkt att man blir sugen på mat och annat gott hela tiden och att jag har problem med sömnen. Vaknar fan 4 ggr per natt. Men nu ska jag hålla ut.......

Hur lång tid tar det innnan suget avtar helt??

Jag närmar mig 100 dagar och det är sällan jag känner nåt sug. Det händer men det är som sagt ytterst sällan. Jag slutade rakt av, inget nikotin men fuskade med Onico de första två veckorna. Nu räcker det med att tänka på nåt annat så försvinner suget.

Håll ut, det blir bättre! :tummenupp

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Det här kommer man få käkmuskler av. Sitter och knaprar tuggummi som det vore godis, kan någon rekomendera något tuggummi köpte massa olika från stimorol men det är ju som att tugga kåda efter 10min. Ska bli intresant och se om man kan sova något när det blir dags för det..

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Det här kommer man få käkmuskler av. Sitter och knaprar tuggummi som det vore godis, kan någon rekomendera något tuggummi köpte massa olika från stimorol men det är ju som att tugga kåda efter 10min. Ska bli intresant och se om man kan sova något när det blir dags för det..

Det här kommer man få käkmuskler av:slicka . Sitter och knaprar tuggummi som det vore godis, kan någon rekomendera något tuggummi köpte massa olika från stimorol men det är ju som att tugga kåda efter 10min. Ska bli intresant och se om man kan sova något när det blir dags för det..

Jag har inte slutat utan bara dragit ner drastiskt mycke, mellan snusarna kör jag med tuggegummi som jag tuggar lite på och stoppar upp under läppen. Kör med firshermansfriend osså.
Bytt från lös till portion.

Funkar skapligt, ca 3 påsar omdagen. Vissa dagar ingen alls.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200

Fyfan. Vill lägga det där bakom en....tyvärr träffa man en flicka nyligen, som anser att det är sexigt med en kille som snusar.

vad fan....

OMFG En sån brud vill jag ha:D.

Och för att bidra med nått till tråden:
Jag har försökt att sluta snusa flera gånger (har hållt upp i 5 veckor 2 ggr) utan att ha lyckats.

Det som är värst tycker jag är humöret man får och att man går upp ett antal kg:mad: (surt när man nyss gått ner ett par).

Men nu kostar det så mycket så nu måste man väl sluta fast det är så gott:(.

Är det bara jag förresten som tyckte att snus var gott från början? Lika med öl.

Dufva

Guest
Har hållt upp i 14 dagar nu. "Fuskar" med Onico dock men har inte känt något sug efter de 3 första dagarna.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
26h sedan jag slängde ut sista snusen.Bara använt tuggummi(vanligt) köpte en dosa onico räckte att öppna locket och andas in luktar apa. Det har varit skitjobbigt men trodde det skulle vara mycket värre.

eriksson-

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ingen, Bil: Audi A4 -02
26h sedan jag slängde ut sista snusen.Bara använt tuggummi(vanligt) köpte en dosa onico räckte att öppna locket och andas in luktar apa. Det har varit skitjobbigt men trodde det skulle vara mycket värre.

köp SOQ lr nå sånt, kommer inte ihåg vad det heter, smakar cola i munnen :tungan

dizzyangel

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -97
Gör som jag :) Skulle sluta snusa.. snusat i.. oj sju år.. dock påssnus.. köpte nikotinfritt snus och råkade börja röka.. (det pg av att jag inte mått så bra) så nu röker jag istället:tungan Himla bra skulle spara pengar tänkte jag...

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Slutade när snuset tog slut några dagar efter nyår. Mår fortfarande rätt så kasst. Har försökt två gångertidigare utan lyckat resultat, men nu bara slutade jag sådär:va

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gör som jag :) Skulle sluta snusa.. snusat i.. oj sju år.. dock påssnus.. köpte nikotinfritt snus och råkade börja röka.. (det pg av att jag inte mått så bra) så nu röker jag istället:tungan Himla bra skulle spara pengar tänkte jag...

Hoppla! Så kan det gå... du får trösta dig med att det inte är så mycket billigare med snus längre :näsblod

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
nä så sant, men jag för försöka sluta röka nu istället.. fast suget efter snus är ju dock kvar:rolleyes:

Det kan nog finnas kvar ett tag tror jag... höll uppe i två år en gång och då var jag sugen lite titt som tätt. Sen tog jag nån lite då och då och rätt som det var hade jag börjat igen... :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
de första två veckorna var en barnlek jämfört med nu :( Jag är så sugen på snus så jag skulle troligtvis döda för en fet prilla under läppen. Och nu när jag inte har fått sex på snart 5 dagar så skulle jag troligtvis välja en prilla före en avsugning, DET är illa.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------

Dem första 48 timmarna tycker jag är lättast, sen blir det enbart värre :D

Själv har jag hållit upp i som max tre månader. Men det är så jäkla mysigt, trevligt och gott med en liten general under läppen :tungan Man blir liksom lycklig i hela kroppen när man varit utan en liten stund och sen stopar in en.

Skall dock sluta när jag köper hoj igen tänkte jag :gnissla Blir intresant att se hur det går..

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
2726396 Dem första 48 timmarna tycker jag är lättast, sen blir det enbart värre :D

Själv har jag hållit upp i som max tre månader. Men det är så jäkla mysigt, trevligt och gott med en liten general under läppen :tungan Man blir liksom lycklig i hela kroppen när man varit utan en liten stund och sen stopar in en.

Skall dock sluta när jag köper hoj igen tänkte jag :gnissla Blir intresant att se hur det går..
Seriöst så trodde jag det skulle vara svårare, första uppehållet sedan jag började. Svårigheten är ju att inte kunna somna och när man somnar vaknar man. Visst är det gott att snusa men jag snusar för mycket och lyckas inte skära ner. Vakna med en snus och somna med snus tycker jag ej om därför slutar jag. Aldrig med snus. (bara det inte blir värre)

Last edited:

rimag

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Nu har jag varit helt nikotinfri i fem veckor:yoparty
Det var jobbigast första två veckorna men sedan blev det lättare. Kämpar fortfarande mot begäret efter måltider, till kaffet, till ölen på helgen men generellt så går det över förväntan bra!

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
4,5 månad här och känner av suget ibland men det blir mer och mer sällan. :tummenupp

Grymt skönt att slippa den förbannade huvudvärken.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0