Silwer
för******
tändläge kallat
Zana skrev:Någon som vet vad annat än uppstarten som påverkas av "för mycket spel"....??
Kanske ompröva din inställning eller lämna in hojen till verkstad ?Dee_cati skrev:Ähh, har ju ingen manual och jag orkar inte läsa sånt iaf
Dee_cati skrev:Men men, finns det alltså två övre dödpunkter? *nu bli jag orolig* Jag ställde den i det läget på svänghjulet då det stod "T" och sen så drog jag den till det varv då alla var i samma läge, är det fel?
ulf_lundin skrev:Kanske ompröva din inställning eller lämna in hojen till verkstad ?
Alla ventiler är i samma läge vid båda topplägena. I rätt toppläge är dom stängda, i fel öppna 1- 3 mm ca. Räckte det med liten justering av spelet var det rätt toppläge.
/u
stämmer, men du använde dig ju av märkningen mao är det rätt som du gjort nu.Dee_cati skrev:Hehe, ok. Ja, de var stängda och så mycket tycker jag borde stämma med en bilmotor typ b20 Och i fel toppläge borde det inte vara nåt glapp alls, eller?
Dee_cati skrev:Hehe, ok. Ja, de var stängda och så mycket tycker jag borde stämma med en bilmotor typ b20 Och i fel toppläge borde det inte vara nåt glapp alls, eller?
Silwer skrev:stämmer, men du använde dig ju av märkningen mao är det rätt som du gjort nu.
ulf_lundin skrev:XR600 har en autodekomp oxå. Samma mekanism men styrs direkt från kammen. Står nåt i boken om om hur man ska ställa ventilerna, kommer inte ihåg exakt vad, men vet att jag alltid får trassla o kolla extra m en avgasventil. Kan titta efter i kväll.
Clymer boken säljs väl på många ställen. Orginalboken sälja av alla Honda-handlare. Borde inte var oöverstigligt.
/u
Silwer skrev:men hur svårt kan det vara, jag har ställt dem många ggr, övre dödpunkt på rovan, alla vippor får ett kännbart glapp, detta juserar du sen med mutter-skruv.
Du måste göra nåt totalt förunderligt om inställningarna blir som du säger. tänk på att ett varv på svänghjulet inte är ett på kammen när du drar runt moroten.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|