crashtestdummy
Ompa ompa.
- Gick med
- 7 Mar 2005
motvikten i fören var för att båten inte skulle tippa bakåt när motorn var avstängd. Powertrim = trimplan dvs. motorstyrda metallplattor bak?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
motvikten i fören var för att båten inte skulle tippa bakåt när motorn var avstängd. Powertrim = trimplan dvs. motorstyrda metallplattor bak?
Jag var med om att gå från femtio (som var max enl båtens spec) till 80 hk för att till sist hänga på en 135hk på en båt som hette Veddo GT.(marginellt större än din) Den tog in vatten pga motorn var för tung. (fem vuxna män för att lyfta den) Då gjöts det in 150kg betong i fören. Båten toppade över 70knop innan den gick av över en våg.
en tjuga väger ca 55 kg, femtio väger 75-80kg, gäller tvåtakct dåra!!
Hade en four winns 150 freedom för ett gäng år sen.. max 60 hk var det på den, satt en 70 hk på den när jag köpte den.. 33 mph gjorde den då.. köpte en raker stålpropeller till den, då gjorde den 42 mph. Hängde fortfarande inte riktigt med polarens båt som gjorde ca 45 mph.. så jag gick o köpte mig en ny motor.. . Så jag köpte mig 115 hk motorn, då det var samma vikt på 90-115-140 hk modellerna. Då gick den mätaren ut plus "lite" till. 55 mph gick mätaren till, nålen gick runt o la sig på stoppet vid 0 mph, så det gick nog runt 70 mph. Fort gick det rakt fram, men inte fan gick det att svänga längre.. båtfan flög ju fram. Innan med rakerproppen så var den som en gokart, sen blev den som en gammal jänkebil..
o jag kan berätta att jag även kom längst upp på land.. 50 cm hade jag ner till vattenbrynet.. en lite smått pinsam historia då jag lyckades få ur växlen när jag skulle motorbromsa in mot stranden o båten bara forsatte plana.. många huvvud som helt plötligt stack upp på den fullsatta badplatsen..
helvete det låter bra kanske jag slipper köpa ny båt !! hann du köra mycket innan den bröts ?
Det här borde krydda på tillvaron![]()
![]()
Hade en four winns 150 freedom
Det där var väl inget att brassa med!
![]()
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |