Helt ot men gör man alltid utandningsprov nuförtiden?
Kanske på uppkörningen med, nån som vet?
Jag har redan alla behörigheter så jag ska inte köra upp full om nån nu trodde det, mest nyfiken.
Man gör utandningsprov på riskutbildningarna när du ska köra ett fordon, iaf på MC och BIL.
jasså? vad hände? och skulle du ta den i 90?
anledningen att ja frågar gott folk, vilket jag tydligen glömt skriva, är att jag inte tagit en enda körlektion.
må va dumt, men jag tycker jag kvalar in som en bra förare med mognad. dock saknar jag erfarenhet i trafik, men det har man ju fått efter 8 år i bilen.
att göra konbanan med motarden i 50-70-80km/h tex är väl inga större hinder egentligen. men nu är det en helt annan hoj.
Kottson. jasså, det var bra info. tackar
Asså, du behöver inte vara det minsta rädd för att du inte ska klara det.
Jag hade, precis som dig, inte tagit en endaste körlektion innan ajg körde Risk 2an och inte kört något privat heller. Det enda jag hade i ryggsäcken var 9års crosskörande. Vilket gick kanon.
Våran lärare sa förövrigt innan vi startade:
"Ja och det de säger på trafikskolan kan ni glömma direkt nu. För att bli kuggad här ska ni inte kunna framföra en hoj. Dvs, kan ni växla och gasa klarar ni det."
Fö tog jag ingen körlektion alls på mc, den är ju så lik bilkörandet på ett sett så jag grejjade kortet ändå.
Lycka till.