Kent W
Ny medlem
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
......Det finns alldeles för många kanaler där man kan sätta upp sina blåsningar anonymt i princip riskfritt då polisen lägger ner i princip allt även om man står där med alla uppgifter som krävs för en fällande dom. Det ska gå långt innan de åker dit. Förslagna människor kan hålla på i all evighet utan att åka dit. Det är dagens realitet.
Vore jag säljaren hade jag betalt igen pengarna utan några som helst protester. Varan motsvarande inte den beskrivning som utlovats i annonsen och i korrespondens. Vad priset var spelar inte någon som helst roll i sammanhanget.
Polisen har också fått upp ögonen på den "nya" brottsligheten, nu senast gjordes ett stort tillslag i Skåne mot ett gäng 25-30åringar som "hängt ut" oskyldiga människor som "porrsurfare", och polisen har också skapat speciella "nätpoliser" som ska jobba enbart med den typen av brottslighet.
Tyvärr så är det just åldersgruppen 25-35år som är klart överrepresenterade i dessa "nätrelaterade" brott, vi som är äldre har inte tillräckligt med datakunnskap eller samma inställning som dessa nätbrottslingar.
Jag har redan haft kontakt med polisen i det här fallet och med mina "bevis" så kommer han att tas in för förhör så snart anmälan finns hos polisen.
För ett antal år sen så blev en förening som jag då var kassör i utsatt för ett bedrägeri.
Vi köpte en åkgräsklippare av en kille i Båstadstrakten, men fick ingen levererad, sen hade han också sålt den till 6st andra, vi som blev lurade gjorde en gemensam polisanmälan och polisen lät omgående spärra hans bankkonto där pengarna fanns.
Och tack vare det så löstes en större härva med stölder, bedrägerier där bla. ett företag med solarier var inblandat. Om jag minns rätt var det en tennisklubb som fick sin Stiga Park stulen, en segelbåt och en skidklubbs snöskoter blev också stulen. Han sålde sen dessa till ett antal personer. Ni från Båstad kanske kommer ihåg den här härvan.
Vid ett annat tillfälle blev en kompis "lurad" på ett set beg vinterdäck av en kille som inte skickade dom som avtalat. Polisanmälan ledde till att ett momsbedrägeri uppdagades. Efter en tid upptäckte jag att den här killen hade valts in i komunfullmäktige i en ort i Gästrikland, Efter ett mail till hans partis gruppledare med kopior på samtliga papper kom pengarna snabbt som attan in på kompisens konto, och personen tog ett hastigt farväl av både fullmäktigeplatsen och sin lärartjänst, han hade visst trixat med partikassan också.
Om man bara har tillräckligt med fakta så gör polisen faktiskt ett mycket bra jobb med att "rensa" bort dessa "parasiter" som inte vill göra rätt.
Som jag tidigare skrev, pengarna spelar ingen roll, men jag kan "gå hur långt som helst" för principen.
/KentW