Biffen_86 skrev:2163862Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.
Hur tänker ni igentligen, med tanke på alla olyckor som händer i världen?
//Emil
Art Vandalay skrev:2163878Mitt motorcykelåkande kan väl inte vara roten till alla olyckor som händer i hela vida världen, vill jag köra fort gör jag det! hur tänker du när du ger dig ut på banan med din cr, händer ju rätt skabbiga olyckor där med.
Jag började ju inte åka för att skada mig, jag och många andra antar jag, tänker väl att " det händer inte mig" och så drar man.
Olyckor är ju ett elände ,men det händer olyckor med allt i världen, så varför kliva ur sängen ens om man tänker att man kommmer att göra sig illa..
Art Vandalay skrev:2163878Mitt motorcykelåkande kan väl inte vara roten till alla olyckor som händer i hela vida världen, vill jag köra fort gör jag det! hur tänker du när du ger dig ut på banan med din cr, händer ju rätt skabbiga olyckor där med.
Jag började ju inte åka för att skada mig, jag och många andra antar jag, tänker väl att " det händer inte mig" och så drar man.
Olyckor är ju ett elände ,men det händer olyckor med allt i världen, så varför kliva ur sängen ens om man tänker att man kommmer att göra sig illa..
Sundance Kid skrev:2163864Tänker???
Tänker inte, njuter bara....
Hur menar du?? Borde vi låta bli??
Klart man tänker på det ibland, men oftast så förtränger man det, det är nog en naturlig instinkt hos människor att förtränga ev. faror och det är nog bra det, alternativet skulle ju vara att ge fan i att gjöra någonting.Biffen_86 skrev:2163893jo..hur fort går det inte ute på vägarna?...på min CR på banan så går det inte lika fort och inte äns hälften så allvarliga olyckor...får ni inte en tanke ställare när ni ser vad som händer på vägarna=?
själv blir jag rädd när jag ser alla olyckor som händer och ser hur häskt det är...tänker ni inte äns på det?
Jag ser det som att göra Hitlerhälsning iförd militäruniform. Inte så lämpligt.Biffen_86 skrev:2163862Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.
//Emil
Davidk skrev:2163891Håller med helt och hållet + man lever bara en gång, händer det så händer det!
No offence men de kan ju hända saker där med.. alla som kör på bana verkar försöka intala sig själva att det är så klokt och riskfritt.Bikerbitch skrev:2164008Vågar lova att det händer mindre skabbiga olyckor på banan än på gatan.
Jag har mer eller mindre gett upp gatåkandet till förmån för RR. Känns mer naturligt när alla åker åt samma håll
Biffen_86 skrev:2163862Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.
//Emil
//Emil
Så sant!imaster skrev:2164044Ta och prova en tur på en sporthoj, man behöver inte hålla stumt i 280 blås för att det ska vara kul.
ironmike skrev:Bana kan va skoj ibland. Men det är ju som sex med kondom.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|