Hur tänker ni?

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.

Hur tänker ni igentligen, med tanke på alla olyckor som händer i världen?

//Emil

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Biffen_86 skrev:
2163862 Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.

//Emil

Tänker???

Tänker inte, njuter bara....

Hur menar du?? Borde vi låta bli?? :va

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
:va hur tänker de som hoppar från en bro med en lina runt benen....u only live once....har jag hört :hihi

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag gasar där jag anser att det är lämpligt..eller åtminstonde där det inte är helt åt helvete på tok för farligt :va

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
KTM 525 SMR
Mitt motorcykelåkande kan väl inte vara roten till alla olyckor som händer i hela vida världen, vill jag köra fort gör jag det! hur tänker du när du ger dig ut på banan med din cr, händer ju rätt skabbiga olyckor där med.
Jag började ju inte åka för att skada mig, jag och många andra antar jag, tänker väl att " det händer inte mig" och så drar man.
Olyckor är ju ett elände ,men det händer olyckor med allt i världen, så varför kliva ur sängen ens om man tänker att man kommmer att göra sig illa..

Davidk

Guest
Art Vandalay skrev:
2163878 Mitt motorcykelåkande kan väl inte vara roten till alla olyckor som händer i hela vida världen, vill jag köra fort gör jag det! hur tänker du när du ger dig ut på banan med din cr, händer ju rätt skabbiga olyckor där med.
Jag började ju inte åka för att skada mig, jag och många andra antar jag, tänker väl att " det händer inte mig" och så drar man.
Olyckor är ju ett elände ,men det händer olyckor med allt i världen, så varför kliva ur sängen ens om man tänker att man kommmer att göra sig illa..

Håller med helt och hållet + man lever bara en gång, händer det så händer det!

Biffen_86

Emil
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
2007 Kawasaki ER6N
jo..hur fort går det inte ute på vägarna?...på min CR på banan så går det inte lika fort och inte äns hälften så allvarliga olyckor...får ni inte en tanke ställare när ni ser vad som händer på vägarna=?

Art Vandalay skrev:
2163878 Mitt motorcykelåkande kan väl inte vara roten till alla olyckor som händer i hela vida världen, vill jag köra fort gör jag det! hur tänker du när du ger dig ut på banan med din cr, händer ju rätt skabbiga olyckor där med.

själv blir jag rädd när jag ser alla olyckor som händer och ser hur häskt det är...tänker ni inte äns på det?

Sundance Kid skrev:
2163864 Tänker???

Tänker inte, njuter bara....

Hur menar du?? Borde vi låta bli?? :va

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
Biffen_86 skrev:
2163893 jo..hur fort går det inte ute på vägarna?...på min CR på banan så går det inte lika fort och inte äns hälften så allvarliga olyckor...får ni inte en tanke ställare när ni ser vad som händer på vägarna=?

själv blir jag rädd när jag ser alla olyckor som händer och ser hur häskt det är...tänker ni inte äns på det?
Klart man tänker på det ibland, men oftast så förtränger man det, det är nog en naturlig instinkt hos människor att förtränga ev. faror och det är nog bra det, alternativet skulle ju vara att ge fan i att gjöra någonting.

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
Biffen_86 skrev:
2163862 Hur tänker ni som slänger över en sportbåge och drar iväg i oändliga hastigheter?...motorcyklarna som ges ut nu går ju så ofattbart fort.

//Emil
Jag ser det som att göra Hitlerhälsning iförd militäruniform. Inte så lämpligt.
Därför gör jag det bara där jag har liktänkande människor omkring mig.

Körning på bana då alltså... Om nu nån valde att missuppfatta. ;)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tror mer man jagar känslan än tänker på konsekvenserna, så man kan nog säga att man inte tänker.

Jag kör så lite på gatan som det går, och nästan inget med sporthoj (såvida jag inte får låna en), just för att man förstått riktigt hur nära det verkligen är.

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Men bara för att det är farligt så behöver man inte låta bli, eller hur? Kan hålla med dig om att vissa personer kör som idioter men man kan inte dra alla över samma kam. Skulla alla sluta göra saker som var farligt så skulle vi inte leva. Äta = cancer = död | att inte äta = undernärd = död | röka = cancer = död | köra sporthoj = roligt/farligt = död. Alla vägar går till Rom som man säger, det handlar bara om man hittar den snabba eller långsamma vägen.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Art Vandalay skrev:

Vågar lova att det händer mindre skabbiga olyckor på banan än på gatan.
Jag har mer eller mindre gett upp gatåkandet till förmån för RR. Känns mer naturligt när alla åker åt samma håll :)

IronMike

Guest
Bikerbitch skrev:
2164008 Vågar lova att det händer mindre skabbiga olyckor på banan än på gatan.
Jag har mer eller mindre gett upp gatåkandet till förmån för RR. Känns mer naturligt när alla åker åt samma håll :)
No offence men de kan ju hända saker där med.. alla som kör på bana verkar försöka intala sig själva att det är så klokt och riskfritt.

Jag säger som brassarn, gasar i helvet. Det får bli så, tills den dag man tröttnar, skadar sig för allvarligt eller dör :3freak tänker inte sitta å låta bli att köra, för att de finns risker, när det är de bästa jag vet.

Bana kan va skoj ibland. Men det är ju som sex med kondom.

Att plöja mil efter mil på slingriga landsvägar, kuperat, nya upplevelser efter varje kurva. Och nya upplevelser på samma väg olika gånger man kör där. Det är charm.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Biffen_86 skrev:

//Emil

Jag jag åker inte omkring och oroar mig, det är iaf en sak som är säker. Då är ju njutning med att köra hoj borta, och då kan jag lika gärna ta bilen.
Visst tänker man till en gång extra när man hör om en ny olycka, men risken för att jag själv ska råka ut för en olycka ökar faktiskt inte pga att andra är med om olyckor.

Det finns många som kör som galningar där ute, bara en tidsfråga innan någonting händer.
Kör man med insidan, använder sin fantasi för att tänka ett par steg längre och planerar sin körning så reducerar man risken för en olycka drastiskt.
Visst finns det flera faktorer du inte kan påverka själv, men utöver dem så är det ingen annan än du själv som påverkar dina egna odds.

Du skriver att motorcyklarna idag går så ofattbart fort. Visst gör de det, men det är du själv som bestämmer hur fort det skall gå och när det skall gå fort.
Känner du att du måste köra i 250 hela tiden bara för att hojen kan göra det så skall du nog ta en funderare över om du vill uppleva nästa säsong eller ej...

Jag säger som spindelmannens farsa, "with great power comes great responsibility" :rolleyes:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Biffen_86 skrev:

//Emil

Det är farligt att flyga, ändå gör tusentals människor det. Det är farligt att åka bil, miljoner människor gör även det. Eu-moppar som knappt gör 80 är också livsfarliga och på jobbet kan man få sig en smäll så man kilar runt hörnet. Spelar det nån roll egentligen? Folk dör på fotbollsplanen, på cross- eller roadracingbanan, folk dör i krig, i svält och även i mc-olyckor.

Känns det lönt att tänka på?

Ta och prova en tur på en sporthoj, man behöver inte hålla stumt i 280 blås för att det ska vara kul.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
imaster skrev:
2164044Ta och prova en tur på en sporthoj, man behöver inte hålla stumt i 280 blås för att det ska vara kul.
Så sant! :tummenupp
Det som är roligt är att köra inspirerat :rolleyes: på kurviga vägar, och känna att man har full kontroll över hojen. Och att fullgasaxxa upp till 200 eller så, bara för att få känna på det härliga suget när varvräknarn kommer över 10-11k varv, och framhjulet lättar lite för varje växel man puttar i :tummenupp Men att ligga å hålla stumt mil efter mil är bara jobbigt i längden :(
Och självklart ska man välja sina ställen att leka på, testa hur duktig man är på att slanga eller dragrace axxa kanske man inte ska göra i vägrenen på Essingeleden kl 5 en fredag :rolleyes:

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
ironmike skrev:
Bana kan va skoj ibland. Men det är ju som sex med kondom.

:skrämd

Jag tycker det är i princip värdelöst att köra hoj på gata jämfört med banåka, vanlig väg svänger ju inte ens?
Jag knäskrapade i 4 kurvor igår, det är ju inte hög rate :tungan

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...