Hur tolkar man detta sms?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
heimdal skrev:
tyvärr så har du FEL...
pratade med en åklagare förra året om ett liknande fall.. fast då hade jag iofs lämnat in 2 anmälningar om olaga hot å en skadegörelse, å fall med olaga hot prioriterades högt... så de bidde rättegång å sånt av det
:notme
Vi har snälla poliser i skövde :hihi. Nu försa du dig om varför :tuttar åkte ut. :rolleyes:

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
10000 kan man juh låna bara genom några klick på internetbanken...sen får man ett brev hem.. vips så är pengarna inne på banken och du är snart skuldfri...från kvinnan iaf!

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Dee_cati skrev:
Konfrontera henne först och främst och fråga vart hon vill komma med sina hot. Jag antar att hon själv inte gör verklighet av sina hot utan att någon gör det åt henne. Denne någon kan vara bra att hålla koll på först och främst.
Ska man hota någon så gör man det knappast via sms utan man ser till att ha ryggen fri om personen i fråga går till polisen med det hela. OM det inte är för skumma typer vi snackar om men dem ska man inte vara skyldig pengar överhuvudtaget. Nu har hon ju redan gjort bort sig och borde kunna räkna ut med arslet att det blir svårare att få tillbaka sina pengar nu.
Om det inte går att prata normalt med henne så kanske du skulle överväga att blanda in polisen, vilket jag skulle dra mig för in i det längsta.

Prata med henne är inte så lätt, hon vill inte och därför så skickar hon bara sms till mig.
Jag vet inte vad hon skulle göra om hon gör verklighet av sina hot, det är ju nåt som man funderar på en del.
Men jag tycker ju att det är att tänka med arslet att skicka ett sådant sms, om jag skulle hota någon så skulle jag göra det öga mot öga, och inte via några sms som då självklart sparas på mobilen.

Jo det äre väldigt lätt att låna på en internetbank, jag blir väl så illa tvungen att göra det om min vanliga bank inte vill. fast jag hade helst sluppit det.

Jag hade helst betalat tilbaka pengarna lite utspritt på några månader.
Men men..

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Skaffa SIBA-kort och plocka ut 10 000 kr. Ingen ränta upp till 36 månader, 145 kr i uppläggningsavgift och 45 kr per månad för administrativakostnader.
Brukar gå igenom på 10 000 bara du har fast inkomst och inga tidigare strul. Slipper du tjöta med banken.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Stefanp skrev:
Hon är bitter för att det tog slut mellan er.

Varför måste hon ha pengarna i en klumpsumma? Det borde väl vara hennes huvudintresse att hon får tillbaka alla pengar? Fast då skulle det kanske inte vara nog plågsamt för dig, du måste ju får lida för att du har sårat henne?

Kontakta polisen angående det sms hon skickat. Det kan vara bra om det finns på papper att du varit hotad i fall det skulle hända något mera.

Kolla även upp diverse möjligheter att kunna ordna en avbetalningsplan med henne. Kanske polisen som tar din anmälan om olaga hot har något tips om vart du kan vända dig för att få rådgivning angående hur du ska reglera skulden?

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
R1 -04
Låna pengar av första bäste person/institut betala omgående nu slipper du problemet/ditt ex för all framtid :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
morlock skrev:
Det känns som att det egentligen inte är pengarna hon vill ha igen....

Precis vad jag tänkte.

Ta och lägg dig "i bakhåll" för henne och tvinga henne att prata, nu menar jag inte med våld eller så men försätt henne i en situation där hon inte kan undvika dig. Säg som det är, att du inte har pengarna rakt av och att du vill att hon slutar upp med dumheterna annars drar du in polisen. Funkar inte det så gå till polisen. Kan man låna ut 10' kr kan man dra på några månader innan man får igen dem, annars hade man inte 10' kr att låna ut.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Stefanp skrev:
Prata med henne är inte så lätt, hon vill inte och därför så skickar hon bara sms till mig.
Jag vet inte vad hon skulle göra om hon gör verklighet av sina hot, det är ju nåt som man funderar på en del.
Men jag tycker ju att det är att tänka med arslet att skicka ett sådant sms, om jag skulle hota någon så skulle jag göra det öga mot öga, och inte via några sms som då självklart sparas på mobilen.

Jo det äre väldigt lätt att låna på en internetbank, jag blir väl så illa tvungen att göra det om min vanliga bank inte vill. fast jag hade helst sluppit det.

Men men..

när jag menade internetbanken menade jag inte dom där direktlånen för hög ränta.
Dom flesta har banken via internet tex nordea, fsb osv... därigenom kan du låna.
lånar inte din bank ut 10000..då är det dax att byta bank för dig!

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Stefanp skrev:

Men men..

Låter som en riktigt dryg brudjävel. Hon verkar inte kunna stå för vad hon säger eftersom hon inte ens kan prata med dej i telefon.
Gå till polisen om det händer igen och betala tillbaka så fort som möjligt för att slippa henne.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Här har jag skrivit ihop ett trevligt men bestämt svar till henne. SMS:a detta:

Du ska få dina pengar, var inte orolig för det. Innan du får dem vill jag prata med dig öga mot öga och inte via sms. Om du inte går med på det kommer jag att anmäla dig för olaga hot innan du får pengarna.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Det hela känns som lite hämd för att jag lämnade henne, ska hon lida för att jag lämnade henne så ska minsann jag ocskå få lida,och vill du inte vara med mig så ska jag göra vad jag kan för att jävlas med dig. Fast det lär ju knappast lösa något.

Fixa fram pengarna det tror jag inte ska vara några problem, Jag har som sagt försökt få betala lite då och då, men det är inte aktuellt, hon säger att hon behöver pengarna , men det är ett dåligt argument då jag vet att pengar inte är en bristvara för hennes del. men det spelar ingen roll hon vill ha och ska få sina pengar, är man skyldig någon så är man.

Jag tycker bara att hon gör det på ett dåligt sätt. hur kan än försökt att förklara för henne så fattar hon inget, eller fattar gör hon säkert men hon vill inte, hon tar chansen att vara lite extra jävlig.

Jag får ju nåt sms då och då , och jag märker ocskå på sättet dom skrivs att det inte bara är hon som författar dom , det finns nån mer som hjälper henne.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Så där brukar jag oxå göra...... Man låter flickorna kära ner sig i en.... Sen är det bara o "låna" pengar av dom små liven.....
Och vipps så hadde jag en Gixxer -04.... Men man får byta telnummer ofta bara :D

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
gör så här: :)
gå på banken å fråga hur länge det tar innan du kan få 10000.
Sen ring och säg till henne att "detta" datum då får du pengarna (hedersord).
Men för varje gång du hotar mig tar det en vecka längre innan du får pengarna.

klart! :hihi

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Fotrally skrev:
gör så här: :)
gå på banken å fråga hur länge det tar innan du kan få 10000.
Sen ring och säg till henne att "detta" datum då får du pengarna (hedersord).
Men för varje gång du hotar mig tar det en vecka längre innan du får pengarna.

klart! :hihi

Det var ju en bra ide, och om jag börjar räkna hoten i veckor redan nu så kan jag köpa julklappar till min dotter för pengarna :tummenupp

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Stefanp skrev:
Det var ju en bra ide, och om jag börjar räkna hoten i veckor redan nu så kan jag köpa julklappar till min dotter för pengarna :tummenupp

:hihi
Men jag tänkte mer på efter att du har sagt ett speciellt datum! :)
så kila nu ner på banken å fixa det där nu! :tummenupp

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Det där SMSet är olaga hot. Det är ett brott som det ses mkt allvarligt på.

Den som har skickat det ligger risigare till än du om du går till polisen med det.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Flamma77 skrev:
Det där SMSet är olaga hot. Det är ett brott som det ses mkt allvarligt på.

Den som har skickat det ligger risigare till än du om du går till polisen med det.
Det är lite obehagligt skrivet, men jag tror nog knappast att det räknas som olaga hot.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln