Varför inte? För att hon inte hotar han eller hur tänkte du?FUBAR skrev:Det är lite obehagligt skrivet, men jag tror nog knappast att det räknas som olaga hot.
Varför inte? För att hon inte hotar han eller hur tänkte du?FUBAR skrev:Det är lite obehagligt skrivet, men jag tror nog knappast att det räknas som olaga hot.
FUBAR skrev:Det är lite obehagligt skrivet, men jag tror nog knappast att det räknas som olaga hot.
Stefanp skrev:Jag tycker bara att hon gör det på ett dåligt sätt. hur kan än försökt att förklara för henne så fattar hon inget, eller fattar gör hon säkert men hon vill inte, hon tar chansen att vara lite extra jävlig.
Jag får ju nåt sms då och då , och jag märker ocskå på sättet dom skrivs att det inte bara är hon som författar dom , det finns nån mer som hjälper henne.
Flamma77 skrev:Det gör det.
Olaga hot är; att den som hotet avser ska känna fruktan för egen persons säkerhet. Det är det den som blir hotad som avgör.
Jag har på nära håll sett att det räcker med ett skrivet "passa dig jävligt noga" och lite omständigheter runt omkring för att det ska gå till polisförhör, rättegång och bli en fällande dom.
Fast det beror helt på hur mycket man vill jävlas med den man anmäler.
Jag hoppas att du har sparat smsen. Tro mig, du har alla möjligheter att "jävlas" tillbaka.
Exakt. hon kan bara hävda att hon syftade på att koppla in en advokat eller liknande. Det kan ju tolkas på massor med sätt.honkiie skrev:Varför inte? För att hon inte hotar han eller hur tänkte du?
FUBAR skrev:Exakt. hon kan bara hävda att hon syftade på att koppla in en advokat eller liknande. Det kan ju tolkas på massor med sätt.
Stefanp skrev:Hur som helst så har jag sparat alla sms, dom kan vara bra att ha.
Om det är olaga hot eller inte det vet jag inte, och att det kommer från mitt ex som kanske inte är den mest begåvade människa så känner jag viss oro för dessa hot som jag vill kalla det.
Hon vill ju göra detta för att hämnas lite ocskå, det är vad jag tror i alla fall, så det är ju inte alls säkert att hon nöjer sig med sina pengar.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|