Hur träna?...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Tänkte börja träna lite av varje. Är 186 och väger 80 kg vilket jag tycker e ganska lagom. Felet är att fem av kilona skulle jag vilja flytta upp från buken till överarmar och bröst vad göra? Vill inte bli något muskelberg eller så. Vad ska jag äta för att äta hyffsat rätt och när ska jag äta? Jag vill kunna ta en pizza då och då och hinner typ bara laga snabbmat (pasta, köttbullar & mos, pytt i panna etc) på lunchen.

Ska jag käka proteindrinkar? Något annat speciellt? Snälla ge mig lite tips ;)

- Johan

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
mr_rockster skrev:
Tjenare!

Tänkte börja träna lite av varje. Är 186 och väger 80 kg vilket jag tycker e ganska lagom. Felet är att fem av kilona skulle jag vilja flytta upp från buken till överarmar och bröst vad göra? Vill inte bli något muskelberg eller så. Vad ska jag äta för att äta hyffsat rätt och när ska jag äta? Jag vill kunna ta en pizza då och då och hinner typ bara laga snabbmat (pasta, köttbullar & mos, pytt i panna etc) på lunchen.

- Johan

Ok

Styrketräna på gym 3 dagar i veckan kanske.
3 x 10 på tyngder som du orkar med :)

vill du bränna fett, gå långa promenaden 45-60 minuter
Kondition är bra att ha med om man vill bränna fett å bygga muskler.
Spring gärna, om du inte tycker att det är skitsurt. Simma annars, mycket bra fettförbränning å träning.
Cykla kanske? Vad som helst.. bara man rör sig minst en timme några gånger i veckan.

ät:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=35375&page=8&pp=20

proteindrinkar är overkill tycker jag

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag tränade mycket styrketräning förr och åt som vanligt. Periodvis drygade jag ut födan med proteiner. Resultatet blev då mer muskler och lagom med fett, dock ingen "ripp". Nu tränar jag löpning och långfärdsskridsko och äter mindre snacks men annars vanlig mat. Resultatet har blivit mindre fett men samma vikt, lite mer magrutor och mer definierade muskler på överkropp och ben.

Enkelt sätt att träna om du vill nå ett synbart resultat men inte mer.

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
mr_rockster skrev:
Tjenare!

- Johan

Tja, proteindrinkar funkar bra som ett komplement men är inget substitut för en måltid. Det kan ju dock vara bra att ha till hands när man inte hinner laga mat.
Ngn pizza kan man unna sig då och då, allt hänger ju på vad man har för mål.
det går att fixa hyffsat nyttig mat trots att det går snabbt, men nu är jag ingen kock direkt.
Ngt att tänka på är du får mer resultat av att "äta rätt och träna fel" än vice verca. Vill du ha MASSA, så kör basövningar och fria vikter.

Last edited:

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
OLDEN skrev:
Tja, proteindrinkar funkar bra som ett komplement men är inget substitut för en måltid. Det kan ju dock vara bra att ha till hands när man inte hinner laga mat.
Ngn pizza kan man unna sig då och då, allt hänger ju på vad man har för mål.
det går att fixa hyffsat nyttig mat trots att det går snabbt, men nu är jag ingen kock direkt.
Ngt att tänka på är du får mer resultat av att "äta rätt och träna fel" än vice verca. Vill du ha MASSA, så kör basövningar och fria vikter.

Man kan nästan äta vad somhelst i lagom mängd.och som du säger så ska inte tillskott ersätta vanlig mat.>viktigt!

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
mr_rockster skrev:
Tjenare!

- Johan

Försök äta fler mål mat om dagen om du ex. ligger på 4 måltider nu öka till 5-7 st. Ät mindre portioner men öka proteinintaget. Sedan säger du att du bara hinner laga snabbmat....Det kanske är idé att fixa käket dagen innan? Gör iordning en stor sats av ngt ex. chili con carne som du kan frysa o lätt ta med o värma i micro...(även fast micro är skit). Då slipper du tidspressen samt att du får i dig bättre mat näringsmässigt sett.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Acrid skrev:
Försök äta fler mål mat om dagen om du ex. ligger på 4 måltider nu öka till 5-7 st. Ät mindre portioner men öka proteinintaget. Sedan säger du att du bara hinner laga snabbmat....Det kanske är idé att fixa käket dagen innan? Gör iordning en stor sats av ngt ex. chili con carne som du kan frysa o lätt ta med o värma i micro...(även fast micro är skit). Då slipper du tidspressen samt att du får i dig bättre mat näringsmässigt sett.

Varför är mikrovågsugn skit?

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Åk längdskidor eller simma!, bästa allround träningen du kan få. Vill du bara ha massa muskler ät pulver och lyft skrot.

Annars är löpnning alldrig fel, kondition är bra att ha!

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Acrid skrev:
Vi säger att du ska göra havregrynsgröt och väljer att köra den i mikron...då kommer GI bli högre än om du hade kokat gröten på spisen. ...Därför är mikro skit :hihi :jisses

Är du säker på att det är så? Källa? :va

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Acrid skrev:
Vi säger att du ska göra havregrynsgröt och väljer att köra den i mikron...då kommer GI bli högre än om du hade kokat gröten på spisen. ...Därför är mikro skit :hihi :jisses

Hur mycket mer GI blir det? Är väldigt nyfiken pga jag gör min gröt i micron för de blir så jäkla bra.... slänger in en talrik i micron o går o pissar sen när man kommer ut så är den nästan klar ju.

Har du någon källa som URRninja sa??

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
URRninja skrev:
Är du säker på att det är så? Källa? :va

Har inte källan i huvudet man ska leta reda på den! :)

Kort så går det ut på att tillagningen i mikro är för kort för att vissa ämnen ska "bryta ut"...vilket sker vid en längre kokning...om jag inte missminner mig helt åt helvete.

EDIT: Alternativt så är det lättare att få maten övertillagad i mikron på väldigt kort tid så att det uppstår en näringsförlust (even)...vilket inte sker vid en längre kokning som sker på rätt sätt. Ps. Återkommer DS.

Last edited:

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Går icke att förbränna fett på en viss punkt och heller inte flytta runt med fettet på kroppen, tyvärr.

Som dem andra sa så börja med att promenera 3-4 morgonar i ca 30minuter sen kan du höja med 5 minuter för varje vecka också gå sedan i 60minuter som sagt i 3-4 dagar i veckan.
Försök skippa allt för mycket kebab feta såser osv, var noga med det du äter så du inte slänger i dig sådan som innehåller hur mycket fett som helst såsom cream fräch så ta viktväktarnas ( ta inte illa upp ) cream fräch... mindre fett och i längden så är det bättre. Så ser du då att du börjar förbränna fett så tycker jag du kan köra på på gym 2-3 dagar i veckan så du får lite massa över kroppen.

// mvh Q

*DIABLO*

Guest
mr_rockster skrev:
Tjenare!

- Johan

Tja! vill bränna fet så ska du gå på morgonen inann du äter nåt, ta 2 koppar kaffe utan socker då så klart, sen ut o gå i 40-60 minuter o käka då inget efter kl: 8 o ät inte så mycket fet mat, sen är det bara att träna som vanligt på gymet , o en sak till käka små portioner,,

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Acrid skrev:

Kort så går det ut på att tillagningen i mikro är för kort för att vissa ämnen ska "bryta ut"...vilket sker vid en längre kokning...om jag inte missminner mig helt åt helvete.

snackar vi små mängder nu eller??? Annars så tillber jag mikroguden varje morgon med havre offer... :hihi

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Acrid skrev:

Det är möjligt att det är så. Fast det innebär ju inte att man skulle höja GI:t på redan tillagad mat genom att värma den i mikron. (Som om du först kokar gröten på spisen och sen kör den i mikron). Jag tror nog man kan värma chili con carne med gott samvete i mikrovågsugn utan att bekymra sig för att GI:t skulle höjas.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Acrid skrev:

Hoppas du minns fel hoppas du minns fel!!! he he
Men det är ju såå jäkla praktiskt och slänga in det i micron ju än göra det på spisen. Men då får man väll tänka att det måste ju bara vara bättre än att man käkar något vitt bröd med ett lager "ishavssallad" eller har jag fel??
( ojojoj! för er som är i den smala skalan så tycker jag att ni ska köpa det! så JÄVLA gott :D )

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
URRninja skrev:
Det är möjligt att det är så. Fast det innebär ju inte att man skulle höja GI:t på redan tillagad mat genom att värma den i mikron. (Som om du först kokar gröten på spisen och sen kör den i mikron). Jag tror nog man kan värma chili con carne med gott samvete i mikrovågsugn utan att bekymra sig för att GI:t skulle höjas.

Har läst det om gröt men det är ju otillagat innan ..men som du säger redan tillagad mat är säkerligen såpass hmm "tillagad" att det varken gör till eller från om man slänger in den i mikron.

Kanske borde satt en :rolleyes: efter mitt inlägg då jag inte gillar mikro överlag..hehehe

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...