Hur träna?...

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Okej! Alltså. Äta oftare och kanske lite mindre proteiner. Tänka lite på vad man äter och inte kasta i sig värsta skräpmaten. Kanske gå lite promenader på morgonen (vilket jag aldrig kommer hinna....). Lösa vikter mest och 3x10 repetetioner. Ska på spinning i morgon nu och e ute och springer ibland, kanske kan öka på det lite. Låter ju inte så jobbigt.. dags att ta tag i sitt liv kanske ;)..

- Johan

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
URRninja skrev:
Är du säker på att det är så? Källa? :va

Har nu kollat upp det här:

GI blir högre när man mikrar gröten på grund av att de vattenlösliga fibrerna, som sänker GI inte tränger ut lika bra som vid kokning i kastrull.

Referens kommer... :D

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
Acrid skrev:

GI blir högre när man mikrar gröten på grund av att de vattenlösliga fibrerna, som sänker GI inte tränger ut lika bra som vid kokning i kastrull.

Fan klockan är 01.00 och du undersöker gröt. :hihi Trist nattkneg? :)

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
murv...

Jag jobbar som Instruktör på Nautilus gym...
Sluta med ALLT vitt bröd, kakor och annat socker tjafs, det är det som tillverkar lönnfethet...

Ät saker som gör dig mätt, kött, sallad osv, Ta lite mindre potatis/pasta/ris och ta lite mer sallad...

Proteindrinkar gör inget med din kropp, men om du inte tränar som en gnu kan du bli fet.
Det ger ingen effekt på träningen om du inte är xtrem bodybuilder och omsätter alla
proteiner du får i dig i din vanliga kost. Det gör du inte ;)

Kör lite armhävningar, lyft stekpannor med raka armar, situps, dra dig upp över dörrar STENHÅRT
Du ska köra dig tvärslut ca varannan dag i ditt eget "hemgym" :tummenupp

Det är det enklaste man kan göra hemma :)

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Acrid skrev:
Ja man e ju en gymråtta...fn måste ha koll på saker! Nä jag har en tredagars hemtenta...i Folkhälsovetenskaplig tillämpning...

Å fan, själv sitter jag med en hemtenta i Statsvetenskap, Samhälle och stat. Men jag är ju så förbannat intresserad av dina grötinlägg att jag tappar tråden hela tiden. :D

Har själv varit/är inbiten gymråtta. Motivationen är dock inte den samma som förr :död

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
OLDEN skrev:
Å fan, själv sitter jag med en hemtenta i Statsvetenskap, Samhälle och stat. Men jag är ju så förbannat intresserad av dina grötinlägg att jag tappar tråden hela tiden. :D

Har själv varit/är inbiten gymråtta. Motivationen är dock inte den samma som förr :död

Hahahahaha tappar tråden ... :rofl :lol

Ja men visst är det intressant med gröt...Tror jag ska läsa kemisktbasår o omskola mig till dietist :rolleyes:

Har ni fått ett fall att gå efter lr är det mer allmän statsvetenskap?

Gör ngt annat då ett tag så ska du se att motivationen kommer tbx! :yoparty

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
:)
Acrid skrev:
Hahahahaha tappar tråden ... :rofl :lol

Ja men visst är det intressant med gröt...Tror jag ska läsa kemisktbasår o omskola mig till dietist :rolleyes:

Har ni fått ett fall att gå efter lr är det mer allmän statsvetenskap?

Gör ngt annat då ett tag så ska du se att motivationen kommer tbx! :yoparty

Vi har hemtenta på hela kursen, ett gäng frågor om olika författares syn och tankar ang bla demokrati och olika synsätt på politisk teori. Referera, jämför och reflektera :huvet

Nja du vet att problemet är just att jag gjort annat ett tag :gnissla .
Motivationen är väl inte helt borta, så illa är det inte. Men jag ids inte hålla på som förut med bulk och deff omvartannat. Tänkte försöka komma i hyffsad for å hålla mig där. Kesella å fun light med andra ord :7peta . Massa är passé :D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
PMa varandra om ni ska prata Tentor i kvantumfysik eller vad det nu är. Tråden handlar om Träning av kroppen (inte hjärnan).

Själv hobbytränar jag förresten. Ser bara till att jag inte blir tjock :)

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Swedie skrev:
PMa varandra om ni ska prata Tentor i kvantumfysik eller vad det nu är. Tråden handlar om Träning av kroppen (inte hjärnan).

Sorry, det blev visst lite mycket instickande av annat såhär på nattkröken. (Det är alltså såhär spammet uppkommer :rolleyes: )
Tjock? Det lär väl inte vara ngn direkt risk. Tyckte jag såg att du låg på en 72 pannor i ngn tidigare tråd :)

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Swedie skrev:

Skyller på kl e sen.... Swedie du hade väl BMI på 17 lr? :D :tungan

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Acrid skrev:

Handlar det om mycket eller lite?

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Quaya skrev:
Handlar det om mycket eller lite?

Vad säger du om jag säger att det är tillräckligt för att man ska välja kokning istället för mikron...? :D

Nä allvarligt jag har inte hittat den vetensk. källan jag läste det första gngen i. Varför jag bekräfta det tidigare är för en annan person med grymma kostkunskaper hade nämnt det i en tråd på ett annat ställe....och det är detta jag tänker ta reda på..men inte hunnit då jag sitter med en tenta i folkhälsovetenskap - tillämpning ....har spottat ur mig 8 sidor (cirka) på 4,5 timme! :huvet :3freak

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Många och små portioner :rolleyes: .

Hehehe. Tränar gym 3x2.5h i veckan. Cyklar några mil varje dag. Kör pull-ups och armhävningar i mängder varje dag. På sommaren springer jag även.

Äter bara 2-3 mål mat om dagen :va . Sedan kompleterar jag med Delicato-bollar och chokladpudding :) .

Skulle vilja hinna äta mer men det är ju så tråkigt att ÄTA och laga mat :huvet . Hur får man fantasi nog att att skapa 6-7 mål mat om dagen??? Som det är nu så tappar jag vikt när jag tränar hårt, trots att jag knappt har något fett kvar på kroppen :( .

Tyvärr har jag inte råd med en hushållerska ÄN :D

/Fundersam :brinnerup

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Annars är det storkok som gäller....göra stora satser av sån mat man kan frysa o ta upp i portioner när man behöver. Man spar tid. Sen var d ngt mer jag skulle säga men jag har lite otur idag...

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Acrid skrev:
Det är det man inte har... :D Kesella o frukt alt. funlight, gröt, kesellla,gröt,frukt, köttbitar hit o köttbitar dit...

Så frukt är nyttigt och bra :va . Vart hittar man såda :tungan .

Men det blir ju ändå typ 15 bananer och kanske 20 äpplen i veckan i bara frukt. Då måste man ju börja handla.

Vad mer kan man äta som innehåller mycket energi och kanske kan kombineras på något sätt.

Som det är nu äter jag ute en till två gånger om dagen, alla veckans dagar. Drar man in på det kanske man kan köpa mer frukt.

Men är det egentligen så mycket energi i Bananer (hur många kcal/kJ innehåller en banan)?

/Tacksam :)

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Acrid skrev:
Annars är det storkok som gäller....göra stora satser av sån mat man kan frysa o ta upp i portioner när man behöver. Man spar tid. Sen var d ngt mer jag skulle säga men jag har lite otur idag...

Jo mamma (vad jag älskar den kvinnan :tummenupp ) brukar skicka med bunkar innehållande köttfärssås, korv stroganov och olika grytor mm. när man är och hälsar på :Bugar. Men de tar ju slut så otroligt fort :(

Tack för råden :Bugar

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...