Hur träna?...

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Sergeant skrev:
Så frukt är nyttigt och bra :va . Vart hittar man såda :tungan .

Men det blir ju ändå typ 15 bananer och kanske 20 äpplen i veckan i bara frukt. Då måste man ju börja handla.

Vad mer kan man äta som innehåller mycket energi och kanske kan kombineras på något sätt.

Som det är nu äter jag ute en till två gånger om dagen, alla veckans dagar. Drar man in på det kanske man kan köpa mer frukt.

Men är det egentligen så mycket energi i Bananer (hur många kcal/kJ innehåller en banan)?

/Tacksam :)

Banan:

Energi (kcal): 97,1
Vatten: 74 g
Protein: 1 g
Fett: 0,5 g
Kolhyd: 21,8 g

Kalc: 6 mg
Järn: 0,4 mg
Natr: 1 mg
Fiber: 1,7 mg

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Acrid skrev:
Banan:

Energi (kcal): 97,1
Vatten: 74 g
Protein: 1 g
Fett: 0,5 g
Kolhyd: 21,8 g

Kalc: 6 mg
Järn: 0,4 mg
Natr: 1 mg
Fiber: 1,7 mg

Per hundra gram antar jag :)
Såg att det fanns cirka 700kcal i smör. Men smör är inte bättre föda för det eller? Går ju naturligtvis inte att äta rent smör men rent hypotetiskt. Klart innehållet är ju ganska begränsat till fett. Men om man bara ville åt energi är det då farlig att äta rent smör i större mängder?

Ägg äter jag mycket kom jag på. Är ägg bra? ita Böner äter jag också ibland.

/Letar efter egen privat dietist

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Sergeant skrev:
Per hundra gram antar jag :)
Såg att det fanns cirka 700kcal i smör. Men smör är inte bättre föda för det eller? Går ju naturligtvis inte att äta rent smör men rent hypotetiskt. Klart innehållet är ju ganska begränsat till fett. Men om man bara ville åt energi är det då farlig att äta rent smör i större mängder?

Ägg äter jag mycket kom jag på. Är ägg bra? ita Böner äter jag också ibland.

/Letar efter egen privat dietist

Smör är ingen bra fettkälla då det är ett mättat fett.Det är sådant som fastnar om man säger så. Smör innehåller 80g fett /100g och har en kolesterol nivå på 220 mg / 100 g om man jämför med ägg, som har 10 g fett / 100 g men en kolesterol nivå på 420 mg /100g.

Ska du få i dig bra fett, satsa på fet fisk som lax, makrill osv, olivolja, fiskolja, nötter m.m.

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Vet att många äter tonfisk. Vilket jag har svår för att gilla. Men vad är fördelen med denna kost? Som jag föstått det så innehåller tonfisk stora mängder av vissa aminosyror. Är dessa i di/tripeptidform och därmed lättare för kroppen att ta upp?

Vilket livsmedel innehåller mycket av aminosyran Glutamin/L-glutamin?

:)

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Behöver du verkligen en egen dietist? :va

Tonfisk innehåller inget fett alls nästan....men mängder protein. Aminosyror är mindre delar av protiein i kedjan.

Du verkar ju liksom ha koll din orm... :tummenupp

Glutamin finns i kött.

Sergeant skrev:
Vet att många äter tonfisk. Vilket jag har svårtör att Men vad är fördele med denna kost? Som jag föstått det så innehåller tonfisk stora mängder av vissa aminosyror. Är dessa i di/tripeptidform och därmed lättare för kroppen att ta upp?

Vilket livsmedel innehåller mycket av aminosyran Glutamin/L-glutamin?

:)

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Acrid skrev:
Behöver du verkligen en egen dietist? :va

Tonfisk innehåller inget fett alls nästan....men mängder protein. Aminosyror är mindre delar av protiein i kedjan.

Du verkar ju liksom ha koll din orm... :tummenupp

Glutamin finns i kött.

Skojade mest vad gäller dietisten :tungan

Hur skall jag säga. Jag har bla. ca 100p humanfysiologi i ryggen och är Mikro/neurobiolog så lite om celler och metabolism m.m. har jag snappat upp :) .

Men jag äter lika illa för det. Hur man skall äta och planera sin diet har jag aldrig riktigt förståt. Så alla tips är som sagt välkomna :tummenupp
Fast å andra sidan, om jag ätit rätt hade jag kanske varit stor som ett hus och det vill jag inte bli. Räcker med att vara vältränad för min del och ta mycket i bänkpressen förstås :D

Tack för tipsen förresten :bow

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Sergeant skrev:
Skojade mest vad gäller dietisten :tungan

Hur skall jag säga. Jag har bla. ca 100p humanfysiologi i ryggen och är Mikro/neurobiolog så lite om celler och metabolism m.m. har jag snappat upp :) .

Men jag äter lika illa för det. Hur man skall äta och planera sin diet har jag aldrig riktigt förståt. Så alla tips är som sagt välkomna :tummenupp
Fast å andra sidan, om jag ätit rätt hade jag kanske varit stor som ett hus och det vill jag inte bli. Räcker med att vara vältränad för min del och ta mycket i bänkpressen förstås :D

Tack för tipsen förresten :bow

Grymt! Skulle jag oxå vilja ha i ryggen......men hatar man matte så är d :död .

Eller så har jag valt helt rätt då jag vet hur man skall äta :tungan :D

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Acrid skrev:
Grymt! Skulle jag oxå vilja ha i ryggen......men hatar man matte så är d :död .

Eller så har jag valt helt rätt då jag vet hur man skall äta :tungan :D

Av din avatar att dömma så är det uppenbart att du vet hur man skall äta :lol . Skulle också vilja kunna laga mat och äta rätt. Men något skall man ju ha kvar att lära sig :tummenupp .

Är inte heller så jätteförtjust i matte, mest ett nödvändigt ont för min del. Och så mycket matte är det inte heller, förkommer mest i vissa kemikurser. Men allt som oftast är det enkel matte :)

:Bugar

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kona CC 04
Sergeant skrev:
Av din avatar att dömma så är det uppenbart att du vet hur man skall äta :lol . Skulle också vilja kunna laga mat och äta rätt. Men något skall man ju ha kvar att lära sig :tummenupp .

Är inte heller så jätteförtjust i matte, mest ett nödvändigt ont för min del. Och så mycket matte är det inte heller, förkommer mest i vissa kemikurser. Men allt som oftast är det enkel matte :)

:Bugar

Enkel matte jajo jajaojaoaoj :mad:

Hehe my way is the hi-whey :rolleyes: Jaja...mat är gott mat är roligt att fixa till! Så du har ngt att se framemot. :tummenupp

Är det bara jag som tycker att Sergeant och Goodstuff är väldigt lika?

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750
Mavve skrev:
Kom hit o bo med mig så ska jag lära dig laga mat ;)

Du är mat - varför inte göra det bästa av det? :)

Hade du tänkt att äta mig om jag kommer ner :fatta! ... :lol

Kan inte du lika gärna komma upp till mig och lära mig laga mat. Jag kan röja undan i städskrubben så att du har någonstans att bo :D

Kram på dig MAVVE

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...