Hur träna?

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
ktmjacke skrev:
Efter alla tränings o bantartrådar som funnits på forumet så börjar det ju bli lite tradigt att förklara på ett seriöst sätt att det INTE finns några snabba sätt eller genvägar för att gå ner i vikt permanent.En långsiktig plan är oftast vad som behövs,annars får man nöja sig med att joja upp o ner i vikt.Du skriver t.ex i punkt 2 att han ska "försöka" dra ner på fett.Ska han gå ner snabbt i vikt så finns det inte nånting som heter försöka,bara att glömma allt vad grillfester med bira o godis o smör heter.Sen vad det gäller punkt 3.Armhävningar är i första hand en bröstövning.

Mkt möjligt det är så, men med all propaganda som finns i allahanda kvällstidningar får man tjata på andra hållet också.

Ja, jag säger försöka. Ambitionsnivån är olika från person till person. Dom flesta tipsen i den här tråden gäller folk som vill bli stora eller träna hårt. O då pratar jag HÅRT! Killen här skriver han vill bli av med lite på magen. Det står ingenstans att han ska träna HÅRT!
Rätt stor skillnad. Vill man dessutom bli av med lite på magen är man knappast ett fetto från början.
Givetvis blir resultatet efter hur man sätter ambitionsnivån. Men dom som går ut stenhårt o inte är vana vid det stupar oftast efter en vecka...
O hur blir resultatet då?

Gällande punkt 3. Det där beror ju på utförandet. Smala "armhävningar" (ja, jag skriver "armhävningar" även om det egentligen inte är en armhävning, men svenskar envisas med att kalla det så) tar inte speciellt mkt bröst alls. Mest triceps.
Breda "armhävningar" tar även rygg och axlar och triceps, men det visste du nog redan. Vart vill du komma? Föreslå en bättre övning för överkroppen som alla kan utföra utan att tillföra vikter...
 
Last edited:

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
CorbenDallas skrev:
Mkt möjligt det är så, men med all propaganda som finns i allahanda kvällstidningar får man tjata på andra hållet också.

Ja, jag säger försöka. Ambitionsnivån är olika från person till person. Dom flesta tipsen i den här tråden gäller folk som vill bli stora eller träna hårt. O då pratar jag HÅRT! Killen här skriver han vill bli av med lite på magen. Det står ingenstans att han ska träna HÅRT!
Rätt stor skillnad. Vill man dessutom bli av med lite på magen är man knappast ett fetto från början.
Givetvis blir resultatet efter hur man sätter ambitionsnivån. Men dom som går ut stenhårt o inte är vana vid det stupar oftast efter en vecka...
O hur blir resultatet då?

Gällande punkt 3. Det där beror ju på utförandet. Smala "armhävningar" (ja, jag skriver "armhävningar" eftersom det egentligen inte är en armhävning, men svenskar envisas med att kalla det så) tar inte speciellt mkt bröst alls. Mest triceps.
Breda "armhävningar" tar även rygg och axlar och triceps, men det visste du nog redan. Vart vill du komma? Föreslå en bättre övning för överkroppen som alla kan utföra utan att tillföra vikter...


Chins...
 

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund och Eskilstuna
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
RacerKeld skrev:
Hejsan alla SH:are!
Jag kunde ta bort lite av magen och kanske lite större muskler på armen, hur gör jag detta? Är det nog att börja springa, eller ska jag börja på gymmen, karate kanske?
//Ronni
Du kanske ska sluta sitta å knappra på detta forum?;) Nä, men allvarligt, sätt igång å rör dig så mycket det bara går varje dag, varje timme (rulltrappor och hissar är förbjudet!). Se sen till å skaffa dig vanan att aldrig äta nåt som innehåller mer än 8-10% fett, samtidigt som du försöker minska på sockret (artificiellt socker går bra!). Men viktigast av allt är att du behöver lära dig hur de där maskinerna i källaren fungerar. Springa i all ära, men det finns inget bättre än viktträning när det gäller att se bättre ut på snabbast möjliga tid. Har du sen bara lite muskler så kommer fettförbränningen att ordna sig utan att du behöver göra så mycket.
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
CorbenDallas skrev:
Ja, det kan verkligen ALLA utföra korrekt... Be din mor tex ska vi se hur bra det går...


Haha! nae, inget för nybörjare, men är man naturligtstark så är det nått att börja kämpa med om man inte vill köra armhävningar, har med chins i varje ryggpass antingen 50 chins på så få set som möjligt, brukar hamna på 4 set då. Eller så kör jag med en 15 kg vikt fastspännd.

Chins är guuuldövningen för hela överkroppen, men den riktar sig mot ryggen som sagt..
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
CorbenDallas skrev:
Mkt möjligt det är så, men med all propaganda som finns i allahanda kvällstidningar får man tjata på andra hållet också.

Ja, jag säger försöka. Ambitionsnivån är olika från person till person. Dom flesta tipsen i den här tråden gäller folk som vill bli stora eller träna hårt. O då pratar jag HÅRT! Killen här skriver han vill bli av med lite på magen. Det står ingenstans att han ska träna HÅRT!
Rätt stor skillnad. Vill man dessutom bli av med lite på magen är man knappast ett fetto från början.
Givetvis blir resultatet efter hur man sätter ambitionsnivån. Men dom som går ut stenhårt o inte är vana vid det stupar oftast efter en vecka...
O hur blir resultatet då?

Gällande punkt 3. Det där beror ju på utförandet. Smala "armhävningar" (ja, jag skriver "armhävningar" eftersom det egentligen inte är en armhävning, men svenskar envisas med att kalla det så) tar inte speciellt mkt bröst alls. Mest triceps.
Breda "armhävningar" tar även rygg och axlar och triceps, men det visste du nog redan. Vart vill du komma? Föreslå en bättre övning för överkroppen som alla kan utföra utan att tillföra vikter...
Ville inte komma nånstans,men du skrev inte smala armhävningar i ditt förra inlägg.Dessutom så kan man ju undra hur det kommer sig att du inte tycker att en som skriver att han har badstrandskomplex passar in i kategorin"glansiga gymkläder o proteindrinkar"?Fåfänga som fåfänga,många tjockisar som har kul på stranden utan att bry sig om alla ideal.Skulle tvärtom vilja ge rådet att dricka en proteindrink av hög kvalitet istället för mellanmål ett par ggr om dan.När jag dietade inför tävling så levde jag nästan på protein mitt i deffen,ökar metabolismen kraftigt om du ligger på lågt kolhydratintag samtidigt.
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
ktmjacke skrev:
Ville inte komma nånstans,men du skrev inte smala armhävningar i ditt förra inlägg.Dessutom så kan man ju undra hur det kommer sig att du inte tycker att en som skriver att han har badstrandskomplex passar in i kategorin"glansiga gymkläder o proteindrinkar"?Fåfänga som fåfänga,många tjockisar som har kul på stranden utan att bry sig om alla ideal.Skulle tvärtom vilja ge rådet att dricka en proteindrink av hög kvalitet istället för mellanmål ett par ggr om dan.När jag dietade inför tävling så levde jag nästan på protein mitt i deffen,ökar metabolismen kraftigt om du ligger på lågt kolhydratintag samtidigt.
Tror du en människa som kanske inte tränat så mkt i sitt liv förstår vad du pratar om? Min poäng var att hålla det enkelt.

Badstrands komplex har nog alla. Även ni biffar, det är ju därför ni ser ut som ni gör... :D
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
CorbenDallas skrev:
Tror du en människa som kanske inte tränat så mkt i sitt liv förstår vad du pratar om? Min poäng var att hålla det enkelt.

Badstrands komplex har nog alla. Även ni biffar, det är ju därför ni ser ut som ni gör... :D
Länge,länge sen man va nån "biff".Är numera en lagom tjock farbror som oxå försökte ge ett enkelt men ändå korrekt råd.Badstränder har aldrig varit min grej,där får dom "biffar" som inte vågar upp på scenen hålla på o kroma sig istället :rofl
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Tror du en människa som kanske inte tränat så mkt i sitt liv förstår vad du pratar om? Min poäng var att hålla det enkelt.




Om man inte vet vad protein o kolhydrater är så är det ett bra bantartips att ta reda på lite mer om det,för då har man automatiskt bättre förutsättningar för att kunna gå ner i vikt.Alla stirrar sig blinda på fettet jämt. :tummenupp
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Vad det gäller det där med tjejer så har jag en liten annorlunda uppfattning än trådskaparen oxå.När man var grov o deffad så hände det ofta att man märkte hur tjejen man fixat skruvade på sig o inte ville ta av sig paltorna för att hon helt plötsligt kände sig "fet" o "otränad",det va skitjobbigt.Nu när man e rund o glad så är det bara att visa ölkaggen så slappnar dom av o hivar trasorna direkt.PERFA :rofl
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
ktmjacke skrev:
Vad det gäller det där med tjejer så har jag en liten annorlunda uppfattning än trådskaparen oxå.När man var grov o deffad så hände det ofta att man märkte hur tjejen man fixat skruvade på sig o inte ville ta av sig paltorna för att hon helt plötsligt kände sig "fet" o "otränad",det va skitjobbigt.Nu när man e rund o glad så är det bara att visa ölkaggen så slappnar dom av o hivar trasorna direkt.PERFA :rofl

Så sensmoralen är egentligen. Skit i att träna, behåll ölmagen o få avslappnade o avklädda brudar? :banana
Det köper jag lätt! Ge mig en bira till!!! :tummenupp :D
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
CorbenDallas skrev:
Så sensmoralen är egentligen. Skit i att träna, behåll ölmagen o få avslappnade o avklädda brudar? :banana
Det köper jag lätt! Ge mig en bira till!!! :tummenupp :D
Fast det e ju risk att man får göra som schlobban o janne,gå in på andrasorteringa. :lol
 

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Köpenhamn
Hoj
3/4L GSXR
Hehe, nu börjar det lika nånting :tummenupp

Tack för alla inlägg, jag tror jag har hittat meningen i det här - jag tror jag vill börja springa lite i en 14 dagar, och därefter börja på gym och få lite "proffsig" råd där, och jag kanske även kan lära hur maskinerna funkar.. :va

Jag är ingen tjockis, bara lite otränad och min flickvän är ganska snygg - så jag måste ju hänga med där :banana

Eh, Corbindallas - den där Ribban, vart är det??

//Ronni
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
RacerKeld skrev:
Eh, Corbendallas - den där Ribban, vart är det??

//Ronni
Ribbersborg. Stranden? Vatten, sandstrand mitt i stan. Hur kan du missa den? du har ungefär 3km cykelväg som är perfekt för inlines o massor att titta på...

Inneifrån stan, kör mot kronprinsen på Regementsgatan. Sväng höger vid Kronprinsen o håll sen rakt fram så kommer du till ena änden av cykelvägen. Sen är det bara att följa stranden...
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
ktmjacke skrev:
Vad det gäller det där med tjejer så har jag en liten annorlunda uppfattning än trådskaparen oxå.När man var grov o deffad så hände det ofta att man märkte hur tjejen man fixat skruvade på sig o inte ville ta av sig paltorna för att hon helt plötsligt kände sig "fet" o "otränad",det va skitjobbigt.Nu när man e rund o glad så är det bara att visa ölkaggen så slappnar dom av o hivar trasorna direkt.PERFA :rofl


Aha... så det är därför jag alltid får ligga naken själv i sängen :hihi :tuttar
 

ulle_8

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
street rippa
öka i vikt

micke85 skrev:
Jag har en fråga vad bör jag äta för att bli fet ?
väger 65kg och är 173cm lång ! har hållit på att tränna i närmare 2år !
vist har jag blivit starkare men inte fan går jag upp i vikt !
har testa att äta allt jag orkar och mycket fet pomfrits sent på kvällen mm
men jag har fortfarande inte ökat i vikt !
vad bör jag göra ? nå tips ? :Bugar


:Bugar du är ung, har supersnabb metabolism, många skulle kunna döda för detta (jag).
men för att komma över denna kant för att gå upp i vikt kan det krävas MÄNGDER med mat, vilket inte alltid är så lätt att få i sig, men testa en gainer (vilken kan hjälpa till att höja kcal intaget,stor skillnad på olika märken och mängd) men i övrigt gäller vanlig mat som är kompakt och energität, annars får du inte i dig mängden/mängderna som krävs för det lilla extra innan du är mätt.

och det kan ta tid... tro mig har en kompis som hade "samma problem"


Mvh Ulrica
 

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Köpenhamn
Hoj
3/4L GSXR
CorbenDallas skrev:
Ribbersborg. Stranden? Vatten, sandstrand mitt i stan. Hur kan du missa den? du har ungefär 3km cykelväg som är perfekt för inlines o massor att titta på...

Hehe, jag bor just där, visste inte att det hed Ribban :tungan

Kanske man skulle börja lite där, det finns inte mycket att titta på i Pildammsparken :rolleyes:

//Ronni
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top