Hur tränar ni ?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tyvärr tror jag inte att ätardags konceptet funkar i praktiken! Det enklaste är att minska fettintaget som är den mest energitäta gruppen.

Det problemet som är störst är att många tror att resultaten ska komma efter två veckor då sanningen är närmare 2-3månader! Självklart kommer det resultat om man är helt otränad men det är få på detta forum som är helt förslappade!

Det tar ju en viss tid att ställa in kroppen på dieten, och vikten på vågen kan ju både gå upp och ner under tiden, men då oftast beroende på hur mycket vatten i kroppen man bär runt på. Men redan efter 2-3 veckor bör man kunna se resultat i spegeln eller på måttbandet. Givetvis beror det lite på från vilket läge man startar.
Ätardagen funkar för rätt många som dietar ner sig till BF runt 5-6%, men som sagt, alla är olika också. För mig funkar det iaf med att köra högre protein, minska mest på kolhydrater, och lite på fett. Fast äter redan innan rätt snålt på fettet iaf.
Får se hur det går i vår, än så länge är det bulk som gäller, i vår blir det ett seriöst försök att knö sig en bit under 10% i BF. Blir runt 2500kcal om dagen och ökad kondisträning.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
:tummenupp :tummenupp
Sorry.

Bör man inte träna en hel del bål. Kärnan av kroppen känns som den används rätt mycket. Mage, rygg. För att ha en avslappnad körstil bör man nog vara stark i detta område. Kanske lite nacke för att orka hålla upp huvet.
Jag tror detsamma :tummenupp och skrev det tidigare i traden innan stora viktminskningsdiskussionen gick igang.
Nu är jag pa den diskussionen igen. :huvet

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag tror detsamma :tummenupp och skrev det tidigare i traden innan stora viktminskningsdiskussionen gick igang.
Nu är jag pa den diskussionen igen. :huvet

Rygg, mage, ben, bröst, armar. Kör genom hela kroppen helt enkelt. Finns ju inte direkt någon del av kroppen som inte är med när man kör hoj.
Sen kondition såklart.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det tar ju en viss tid att ställa in kroppen på dieten, och vikten på vågen kan ju både gå upp och ner under tiden, men då oftast beroende på hur mycket vatten i kroppen man bär runt på. Men redan efter 2-3 veckor bör man kunna se resultat i spegeln eller på måttbandet. Givetvis beror det lite på från vilket läge man startar.
Ätardagen funkar för rätt många som dietar ner sig till BF runt 5-6%, men som sagt, alla är olika också. För mig funkar det iaf med att köra högre protein, minska mest på kolhydrater, och lite på fett. Fast äter redan innan rätt snålt på fettet iaf.
Får se hur det går i vår, än så länge är det bulk som gäller, i vår blir det ett seriöst försök att knö sig en bit under 10% i BF. Blir runt 2500kcal om dagen och ökad kondisträning.

Jag tror att vi menar olika saker! Jag menade att man inte ska svälta sig själv men att äta lite för lite(500kcal)! Dock så är det helt ok med en ätardag om man följer den regeln!

En sak som jag lärt mig är att inte titta på vågen utan på måttbandet! BF 5-6% är ett högt mål och nästan farligt att gå under! Själv siktar jag på att tappa ca 10kg till sommaren!

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag tror att vi menar olika saker! Jag menade att man inte ska svälta sig själv men att äta lite för lite(500kcal)! Dock så är det helt ok med en ätardag om man följer den regeln!

En sak som jag lärt mig är att inte titta på vågen utan på måttbandet! BF 5-6% är ett högt mål och nästan farligt att gå under! Själv siktar jag på att tappa ca 10kg till sommaren!

Ah, jo så lite ska man inte äta, tänkte mer på -500kcal per dag :)
O nej, så lågt tänker jag inte ens försöka gå, strax under 10 kan man uppehålla en längre tid utan att det är alltför jobbigt. Man ska orka köra hoj också..

Embla

Radical Riders
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Ducati 1098 -08, Yamaha WR 250 -03
Kan direkt säga att detta är helt fel det är bara mode-dieter och annat skräp som rekommenderar mkt lägre intag av KH! Tänk även på att dom flesta grönsaker innehåller lite KH!

Har inte pratat om mkt lägre intag av kolhydrater. Anser det fel att kalla en metod för viktnedgång som fungerar för väldigt många människor för "skräp".

Vet du ditt energibehov i kcal så kan du medvetet äta 500kcal mindre än det riktiga behovet! Detta främjar en effektiv viktnedgång men som sagt så är det få som har denna kunskap och engagemang!

...och saknar man denna kunskap och engagemang kan det vara bra att veta att för att få i sig exempelvis 300 kcal kan man käka ca 600 g morötter, eller 400 g torskfilé, eller 300 g kycklingfilé eller 85 g pasta (kolhydrater)...

Ska inte förstöra träningstråden med massa kcal-dravel...:rodnar Träna flitigt i vinter och gazza hårt till sommaren! :tummenupp

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Det där har trott, men aldrig kunnat påvisa. Har du lust för att utveckla varför det är så?

Tänk dig följande scenario
Du går omkull reflexmässigt sträcker vi ut armar och ben för att skydda oss.
Du kanske med starkare muskler och bättre reflexer kan parera och dämpa energin i fallet.

Anta att ditt skelett också är starkare pga dina regelbundna löp och styrkepass så håller det bättre.

Dvs mer muskler och Ligament av bättre kvalite finns för att parera och dämpoa fallet, dessutom är ditt skelett byggt för att klara mer våld.

Min erfarenhet av idrottsmän dessutom klarar rehab efter skador mycket bättre än vanliga dödliga, du skulle se P Wiberg :rolleyes: knä

Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Tänk dig följande scenario
Du går omkull reflexmässigt sträcker vi ut armar och ben för att skydda oss.
Du kanske med starkare muskler och bättre reflexer kan parera och dämpa energin i fallet.

Anta att ditt skelett också är starkare pga dina regelbundna löp och styrkepass så håller det bättre.

Dvs mer muskler och Ligament av bättre kvalite finns för att parera och dämpoa fallet, dessutom är ditt skelett byggt för att klara mer våld.

Min erfarenhet av idrottsmän dessutom klarar rehab efter skador mycket bättre än vanliga dödliga, du skulle se P Wiberg :rolleyes: knä

Vielen dank :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...