Anderscbr929
Medlem
Hej! Är det någon här som har koll på med hur viktigt och hur många nm fram och bakdrev ska dras med? Samt bakdrevet på navet?
På en Cbr 929 00a dvs!
På en Cbr 929 00a dvs!
Tack så mycket för svaret!
Så du menar alltså att jag bör dra bakdrevet med 27nm? Ska man smörja in bult/mutter med lite 5-56 tex innan?
Varför är det så viktigt med rätt moment på bakdrevet? Är det inte samma sak där, dvs att det ska bara hållas på plats?
Bara så ingen blir lurad, Ducati anger ALLA moment med fettad gänga och anliggningsyta även utanför motorn.
Så det Comeback skriver gäller möjligen för hans hoj men är inte allmängiltigt.
Kolla alltid i en manual för just din hoj. Moment är mycket mer än en siffra i boken.
Jag har också lyssnat på någon välrenommerad gängsnubbe som också sa att moment alltid anges inoljat. Pungt.
Inte lätt det här, jag smörjer bara halva muttern så man kommer någorlunda rätt oavsett vad som gäller.
Så jävla noga är det inte , har aldrig någonsin dragit sånt med moment o än iallafall inte haft nåt som lossnat sen -94 (jag har tre olika momentnycklar så det hänger inte på det heller , klena motorskruv/bult däremot har jag fått helicoila när jag dragit till rätt moment)
Jag har också lyssnat på någon välrenommerad gängsnubbe som också sa att moment alltid anges inoljat. Pungt.
Inte lätt det här, jag smörjer bara halva muttern så man kommer någorlunda rätt oavsett vad som gäller.
En liten utmaning, vilka moment är fel i denna anvisning.
Jag är paranoid när det gäller gängor, livrädd för att dra sönder dom. Därför drar jag skatt. Om det står 40 Nm drar jag 36 eller 37.
Du illustrerar på utmärkt sätt SH. Aldrig tappat något däremot dragit sönder när du dragit till rätt moment.
En liten utmaning, vilka moment är fel i denna anvisning.
Övefallsbulten lär det väl vara för den känns brutalt med 100 nm , sunt förnuft kommer man långt med i skruvande så jag vet inte vad du är ute efter riktigt
100NmDu har rätt.
Alla moment är korrekta. Men felplacerade.
Så vad skall hjulaxeln 25mm dras med ?
39NmBromsokens M10or ?
25Nm,vad det nu har med ts bakdrev att göra?Överfallsskruvarna ?
100Nm
39Nm
25Nm,vad det nu har med ts bakdrev att göra?
Vad vinner man på den här quizen då?
Najtråd att binda fast oljepluggen med om man drar med max halva rekommenderade momentet?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|