jo, min husa rasade. fick pröjsa 14000:- inte så farligt då....
14000:- !!!! oh fy faan...
petterekman skrev:660n släpar på närmare 20kg extra, och har väl någon kuse mindre på bakhjulet. Husorna är snygga som fasen tycker jag då de är så slanka och luftiga, 660n ser ut som klump i jämförelse.
Dock älskar jag min 660-maskin över en Husa 650 vilken dag som helst. Husorna behövs varvas mera och har inte alls samma bottenregister tycker jag, och sådant gillar jag. Är man en sån som gillar att varva skiten så är nog en Husa bättre.
Husan är lättare att busa runt med då den är så lätt, men KTMen vinner om man vill åka lite drägligare.
Husan känns mera som man sitter "i" hojen och kör, KTMen är man mera "på" hojen. Jag gillar den känslan bättre (sen är jag ju väldigt lång också, känns fel att sitta "i"), men Husan är antagligen mycket mera lättkörd på bana.
Sen tycker jag KTMen är trevligare att starta också, annorlunda kick och lättare att hitta läge om man frågar mig. Har dock aldrig ägt en Husa men ändå kört en del med mina 3 polares Husor. Husorna är inte på något vis svårare att starta, men jag får alltid så förbaskat ont i foten av deras kickar, aldrig fått ont av 660n.
Husan har ju fördelen att du lätt kan byta till endurohjul om du vill ut i skogen/på isen, lite svårare att hitta fälgar och bromsar till 660n.
Husorna har ett ganska säreget ljud tycker jag också, speciellt insugsljudet när man gasar på. Somliga gillar det säkert, jag föredrar dock mullret ur min 660.
Jag skulle rekommendera en 660 eller en 625. 625an är bra då den har elstart och är inte så mycket slöare än 660n, 660n är ju dock ofrånkomligen lite "manligare". Hehe.
Då kan du ju glädja dig med att ett ras på din 560 troligtvis kommer kosta mer. Cylle, kolv, vevstake osv kostar betydligt mycker mer än tex till 525 eftersom det finns så få 560. jag blev riktigt orolig när jag hade 560 så jag gick igenom motorn och bytte lager mycket tidigare för att vara på den säkra sidan. Förebyggande underhåll är mycket billigare än ras...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |