Husa stulen i gamlestan 12-13 aug!

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
En kollega blev idag illa påkörd av en svart motard precis vid Brunnsparken. Bilen som han körde blev rätt illa tilltygad. Killen som körde motarden hade svart hjälm med svart visir. Han flög en bra bit innan han tog mark. Killen springer tillbaka till motarden och kör iväg fort som satan.
Tyvärr han kollegan inte se reg.plåten. Han är inte heller speciellt hemma på motorcyklar så han kunde inte beskriva den mer än som svart motard.
Killen borde ha slagit sig som satan. Han kom körande som en galning på spårvagnsspåren innan smällen.
Polisen kom till plats men inte mycket dom kunde göra på det dåliga signalementet. Det kan ju hända att det var din stulna.:( Den är nog också tyvärr illa skadad, men uppenbarligen körbar.
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Hur många helsvarta motarder finns det i gbg? någon som vet?

Kul kille:rolleyes:

Kruxet som jag glömde skriva (klantigt av mig) var att kollegan sa att den var svart vid tanken, men att delar av cykeln var gul och blå.:tummenupp Så nu blev det mer rätt.
Behöver ju inte nödvändigtvis vara den, men nu är det iallafall färre som ser ut så!
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Kul kille:rolleyes:

Kruxet som jag glömde skriva (klantigt av mig) var att kollegan sa att den var svart vid tanken, men att delar av cykeln var gul och blå.:tummenupp Så nu blev det mer rätt.
Behöver ju inte nödvändigtvis vara den, men nu är det iallafall färre som ser ut så!


Satan, det kan lätt ha varit min. Helt klart var den stulen om han betedde sig så. Och är den dessutom svart gul och blå så är ju chansen rätt fet att det var min! Arrggg.. min stackars busa blir våldtagen av snorungar!:mad:
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto

Kallas ironi, och din poäng var tagen! :tummenupp

Var det inte ironi du försökte med i ditt inlägg???:confused: Men då jag inte ansåg att kapa dig med knäna och jag hoppas du nu inte har tagit vidare illa vid dig. Så kanske tråden kan fortsätta med konkret information. :pannkyss
 
Last edited:
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Husa
Satan, det kan lätt ha varit min. Helt klart var den stulen om han betedde sig så.

KAN ha vart din...
behöver inte vara...
kan finnas massa anledningar varför han smet, ingen försäkring el körkort osv...

bara hoppas på att den kommer till rätta även om det är liten chans.
sen vet ja personligen inte om ja skulle vilja ha tebax den om den vart min, eft att nått litet moppe fukko våldtagit den en månad eller tre...
bättre me pengar så man kan börja om på ny kula. men de e ja de :cool:
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
KAN ha vart din...
behöver inte vara...
kan finnas massa anledningar varför han smet, ingen försäkring el körkort osv...

bara hoppas på att den kommer till rätta även om det är liten chans.
sen vet ja personligen inte om ja skulle vilja ha tebax den om den vart min, eft att nått litet moppe fukko våldtagit den en månad eller tre...
bättre me pengar så man kan börja om på ny kula. men de e ja de :cool:

Normalt hur lång tid tar det innan man kan få ersättning från bolaget?
3 månader? ett år?
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
30 dagar har dom på sig att hitta den
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Jappz, 1 månad. Känns som en hel evighet. O så vet man ju inte vad de kommer värdera den till heller. Försäkringsbolagen brukar ju gärna hålla hårt i plånboken o va snåla.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Den motarden är säkerligen din hoj :(

Svarta kylarvingar liksom. Och tro det eller ej, men skitungarna åker in till stan med stulna motorcyklar för att styla. Jag är iallafall väldigt säker på att den supermotarden är din.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Den motarden är säkerligen din hoj :(

Svarta kylarvingar liksom. Och tro det eller ej, men skitungarna åker in till stan med stulna motorcyklar för att styla. Jag är iallafall väldigt säker på att den supermotarden är din.



dumt att uttala sej så, det kan vara men inte fan är det helt 100.

och jag skulle inte vilja få tillbaka min hoj om den vart borta så pass länge... även om dom värderar den lågt så blir det mkt jobb som tar lång tid med försäkringbolag och verkstäder fram och tillbaka... min åsikt iaf.


jag hoppas det går bra för dej med försäkringsbokag och att polisen kanske kan få tag i ett par moppefuckon som pillar på andras grejer.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Än så länge har den ju "bara" varit borta i en dryg vecka, men jag gissar att den blivit rejält våldtagen. Det är nog bäst att inte få tebax den, kommer bara göra ont o se skiten, men å andra sidan vill ja få tebax den oxå. Men det är nog mest bara för att ja går o fantiserar om att hitta den krockad mot ett träd eller liknande med en blödande fjortis bredvid...

Nån som har kolla på moppefuckona i bergsjön kan ju hålla ögonen öppna för o se om någon av dem haltar eller på annat sätt ser ut att ha varit med om en krock i stan.

Fan va jag vill köra hoj nu!

Tack för att ni allihop håller ögonen öppna! Det uppskattas.
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Jag har blivit av med ett antal hojar :mad: och hittills har faktiskt försäkringsbolaget betalat ut helt OK med pengar.

Det som suger är ju väntetiden plus att man känner sig kränkt att nåt jävla moppefucko åker runt på MIN hoj!
 

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Inte för att strö salt i såret. Men när vi besiktigade bilen idag så fanns det en hel del skador.
Det finns skrapmärken i plåten som är svarta, blå och en gul plastbit satt fast i den lilla delen av backspegeln som fanns kvar. Sedan var smällen så hård att hela plåten runt framhjulet är intryckt. Plus att framvagnen har fått en smäll så ratten står helt galet när man skall köra den. Skadorna i fälgen är bra djupa, så han måste ha haft bra fart. Han borde ju slagit sig som satan.
Konstigt att den cykeln ens gick att köra.

Men som sagt den killen borde nog halta rätt rejält.
 
Last edited:

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Inte för att strö salt i såret. Men när vi besiktigade bilen idag så fanns det en hel del skador.
Det finns skrapmärken i plåten som är svarta, blå och en gul plastbit satt fast i den lilla delen av backspegeln som fanns kvar. Sedan var smällen så hård att hela plåten runt framhjulet är intryckt. Plus att framvagnen har fått en smäll så ratten står helt galet när man skall köra den. Skadorna i fälgen är bra djupa, så han måste ha haft bra fart. Han borde ju slagit sig som satan.
Konstigt att den cykeln ens gick att köra.

Men som sagt den killen borde nog halta rätt rejält.

Om det nu var den hojen så hoppas jag att han slog sig riktigt :cdevil :cdevil ordentligt. Det hade varit riktigt mysigt att råka vara där och "hjälpa" honom... :crash :smasha
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Låter ju onekligen som lilltrynes husa. Och att de åker in till stan är ju inte alls omöjligt, de känner sig ju odödliga på en husa (med elstart dessutom). Oavsett om man vill ha tillbaka hojen eller inte så är det ju alltid bäst att hitta den, skadad eller hel då det sparar in några kronor iallafall. Försäkringsbolagen består ju ändå av "våra" pengar så att säga.
Hoppas han slog sig.

Frågan är ju om de kommer fortsätta köra på den. Den måste ju vara krokig precis överallt efter en sån smäll. Inte bra för oss som spanar efter den.
 
Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Shit det måste ha varit en riktig smäll! Gick det bra med din kompis då? Inge viplash eller likannde för honom?

Kommer din kompis ihåg någe signalement på killen som körde? Kläder? Ålder? Svensk? Utländsk? Får hålla utkik efter moppepojkar som haltar...

Låter ju onekligen som lilltrynes husa. Och att de åker in till stan är ju inte alls omöjligt, de känner sig ju odödliga på en husa (med elstart dessutom).

Jag bytte precis batteriet på den oxå! kanske 2 timmar sedan, innan dess fick man kicka...:huvet
 
Last edited:

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Signalementet suger tyvärr.
Svart hjälm med svart visir, inte mycket att gå på. Gick väl lite fort där i svängarna tills kollegan fattade vad som inträffade och han själv var hel.
Kollegan klarade sig helt utan skador. Motorcykeln träffade bilen snett bakom förar-backspegeln (troligen med styret) och sedan tog resten av cykeln stopp i hjulhuset.
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Signalementet suger tyvärr.
Svart hjälm med svart visir, inte mycket att gå på. Gick väl lite fort där i svängarna tills kollegan fattade vad som inträffade och han själv var hel.
Kollegan klarade sig helt utan skador. Motorcykeln träffade bilen snett bakom förar-backspegeln (troligen med styret) och sedan tog resten av cykeln stopp i hjulhuset.

Hmm, framgaffeln lär inte va fin efter det stoppet.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top