Håller med. Ser ut som en komplett FS-gaffel från 08 inkl ok, pump och skiva. Varför man inte skulle kunna montera 18/21 fattar jag inte, känns som en discalimer för att ingen ska klaga på repad ram eller liknande.RIKTIGT LÄCKER
Hoppas nån svensk STOR handlare hänger på och gör likadant. Den där ser ruskigt genomarbetad ut. De har tom slängt på en annan gaffel, ser ut att vara radialoket oxå va? Hmm, nu fick man byggarsug!!
Jahopp, helt ombyggd motardfjädring är det ju! undrar vad den kostar...
Noterar att de inte rekomenderar att sätta på 18/21 på den
http://www.husaberg.no/subdet288.htm
Undrar vad som händer, tar hjulen i chassit under ihopfjädring eller vad menar de tro??
Kan lägga till att den är så ruskigt fin att köra i skogen. Jag kör kusligt mycket snabbare (känns det som ) med den än förra 450n och med betydligt större säkerhetsmarginal. Ångrar inte en sekund att jag tog 570n istället för 450n. Med effektväljaren i läge SOFT är den helt fantastiskt och lättkontrollerad samtidigt som man har massvis med kraftreserver över till rakorna
//m
Är det bara jag som tycker att original färgsättning ser betydligt bättre utSka man modda en Husaberg så ska det inte vara för att få den mer lik en DRZ iallafall...
Undrar vad som händer, tar hjulen i chassit under ihopfjädring eller vad menar de tro??
Håller med, känns så trist och tråkigt med svart. Min favvo är färgsättningen från 2000 med ett blaffigt HUSABERG över hela sadeln och kylarvingarna.Är det bara jag som tycker att original färgsättning ser betydligt bättre utSka man modda en Husaberg så ska det inte vara för att få den mer lik en DRZ iallafall...
Ja så där ska det se ut,fast det är en -01 på din bildHåller med, känns så trist och tråkigt med svart. Min favvo är färgsättningen från 2000 med ett blaffigt HUSABERG över hela sadeln och kylarvingarna.
Du ser vilken koll man har på märket. Men det kan det bli ändring på.Ja så där ska det se ut,fast det är en -01 på din bild
Håller med, känns så trist och tråkigt med svart. Min favvo är färgsättningen från 2000 med ett blaffigt HUSABERG över hela sadeln och kylarvingarna.
Kan lägga till att den är så ruskigt fin att köra i skogen. Jag kör kusligt mycket snabbare (känns det som ) med den än förra 450n och med betydligt större säkerhetsmarginal. Ångrar inte en sekund att jag tog 570n istället för 450n. Med effektväljaren i läge SOFT är den helt fantastiskt och lättkontrollerad samtidigt som man har massvis med kraftreserver över till rakorna
//m
Knappt 60 hästar. 57-58 kanske.
Är det altså mindre än i FS650?? Dock bör den ju vara något rappare med nåt lägre vikt??
Jag hade förväntat mig iallafall 70hk+... Kanske drömsifror...
Ca. 51hk är det orginal. Ca 62-63hk i min med en hel del fixat.
Vikten på min 570 ca 123kg utan lysen och sånt skräp. Vikten på en raceklar 650 är ca 120kg. Och det är en enorm skillnad i vridmoment, ändå går 570 som fan, antagligen för att insprutningen gör att det blir ett perfekt register.
Och vi pratar effekt på bakhjulet här och inte i motorn.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |