Husaberg 2009

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Snygg bajk som byggs av Norgeimportören Morstad motor :tummenupp

frontredusert.jpg


bakredusert.jpg
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Tycker den ser riktigt schysst ut!

På första bilden ansåg jag den som "låg och klumpig" men får ju ett annat perspektiv i bild 2 :)
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
RIKTIGT LÄCKER :tummenupp :tummenupp
Hoppas nån svensk STOR handlare hänger på och gör likadant. Den där ser ruskigt genomarbetad ut. De har tom slängt på en annan gaffel, ser ut att vara radialoket oxå va? Hmm, nu fick man byggarsug!!
Jahopp, helt ombyggd motardfjädring är det ju! undrar vad den kostar...
Noterar att de inte rekomenderar att sätta på 18/21 på den
http://www.husaberg.no/subdet288.htm
Undrar vad som händer, tar hjulen i chassit under ihopfjädring eller vad menar de tro??

Kan lägga till att den är så ruskigt fin att köra i skogen. Jag kör kusligt mycket snabbare (känns det som :rolleyes: ) med den än förra 450n och med betydligt större säkerhetsmarginal. Ångrar inte en sekund att jag tog 570n istället för 450n. Med effektväljaren i läge SOFT är den helt fantastiskt och lättkontrollerad samtidigt som man har massvis med kraftreserver över till rakorna :banana
//m
 
Last edited:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Är det bara jag som ser krokigt.... men är det inte så att dom vänt bakdäcket fel :rolleyes: :D

.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
RIKTIGT LÄCKER :tummenupp :tummenupp
Hoppas nån svensk STOR handlare hänger på och gör likadant. Den där ser ruskigt genomarbetad ut. De har tom slängt på en annan gaffel, ser ut att vara radialoket oxå va? Hmm, nu fick man byggarsug!!
Jahopp, helt ombyggd motardfjädring är det ju! undrar vad den kostar...
Noterar att de inte rekomenderar att sätta på 18/21 på den
http://www.husaberg.no/subdet288.htm
Undrar vad som händer, tar hjulen i chassit under ihopfjädring eller vad menar de tro??

Kan lägga till att den är så ruskigt fin att köra i skogen. Jag kör kusligt mycket snabbare (känns det som :rolleyes: ) med den än förra 450n och med betydligt större säkerhetsmarginal. Ångrar inte en sekund att jag tog 570n istället för 450n. Med effektväljaren i läge SOFT är den helt fantastiskt och lättkontrollerad samtidigt som man har massvis med kraftreserver över till rakorna :banana
//m
Håller med. Ser ut som en komplett FS-gaffel från 08 inkl ok, pump och skiva. Varför man inte skulle kunna montera 18/21 fattar jag inte, känns som en discalimer för att ingen ska klaga på repad ram eller liknande.

Jag har ju sagt åt dig att köpa en FS-gaffel och bygga på riktigt !!!

Notera även att de fixat dit en svart sadel och ändrat färgerna i loggan på kylarvingarna - snyggt!
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Är det bara jag som tycker att original färgsättning ser betydligt bättre ut:confused:Ska man modda en Husaberg så ska det inte vara för att få den mer lik en DRZ iallafall...:arsele
 

Bifogat

  • sur400.jpg
    sur400.jpg
    55.3 KB · Visningar: 75

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Är det bara jag som tycker att original färgsättning ser betydligt bättre ut:confused:Ska man modda en Husaberg så ska det inte vara för att få den mer lik en DRZ iallafall...:arsele

Kan bara instämma. Blir ju inga kontraster med helsvart o lite blått.

Fast kul att dom verkar ha gått lite längre än att bara byta hjul iaf!

Undrar vad som händer, tar hjulen i chassit under ihopfjädring eller vad menar de tro??


Det dom påtalar är ju pga. fjädringen.

Undrar varför dom inte bara bygger om fjädringen o trycker dit beringers 6-kolv ok eller liknande istället. Borde ju både blir bättre och billigare?
 
Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Är det bara jag som tycker att original färgsättning ser betydligt bättre ut:confused:Ska man modda en Husaberg så ska det inte vara för att få den mer lik en DRZ iallafall...:arsele
Håller med, känns så trist och tråkigt med svart. Min favvo är färgsättningen från 2000 med ett blaffigt HUSABERG över hela sadeln och kylarvingarna. :tungan

511.jpg
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Håller med, känns så trist och tråkigt med svart. Min favvo är färgsättningen från 2000 med ett blaffigt HUSABERG över hela sadeln och kylarvingarna. :tungan

511.jpg

EXAKT en sån har jag haft :kär
Eller ja, det var en ombyggd FE men utseendet var precis som den.
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Kan lägga till att den är så ruskigt fin att köra i skogen. Jag kör kusligt mycket snabbare (känns det som :rolleyes: ) med den än förra 450n och med betydligt större säkerhetsmarginal. Ångrar inte en sekund att jag tog 570n istället för 450n. Med effektväljaren i läge SOFT är den helt fantastiskt och lättkontrollerad samtidigt som man har massvis med kraftreserver över till rakorna :banana
//m

Fanken oxå, då måste man ju köpa en sån oxå. Tur att man fick dubbel lön idag. Fast det blir svårt att få igenom, får vänta på en -10...-010 eller vad man nu ska säga/skriva.

Fast om pre-sekelskiftshusan går sönder så kanske det blir enklare. Fast den går ju aldrig sönder :brynad
 

AudiRSR

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Gävle
Hoj
2st Husaberg 650 och 1st Husaberg 570
Ca. 51hk är det orginal. Ca 62-63hk i min med en hel del fixat.
Vikten på min 570 ca 123kg utan lysen och sånt skräp. Vikten på en raceklar 650 är ca 120kg. Och det är en enorm skillnad i vridmoment, ändå går 570 som fan, antagligen för att insprutningen gör att det blir ett perfekt register.
Och vi pratar effekt på bakhjulet här och inte i motorn.
:tummenupp
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Är det altså mindre än i FS650?? Dock bör den ju vara något rappare med nåt lägre vikt??

Jag hade förväntat mig iallafall 70hk+... Kanske drömsifror...

Det är en enduromotor. Inte precis önskvärt med 70hk i skogen.
Dessutom handlar det om hållbarhet, något som du aldrig finner speciellt mkt av med 70hk oavsett märke i segmentet, iaf när det gäller stånkor.
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Ca. 51hk är det orginal. Ca 62-63hk i min med en hel del fixat.
Vikten på min 570 ca 123kg utan lysen och sånt skräp. Vikten på en raceklar 650 är ca 120kg. Och det är en enorm skillnad i vridmoment, ändå går 570 som fan, antagligen för att insprutningen gör att det blir ett perfekt register.
Och vi pratar effekt på bakhjulet här och inte i motorn.
:tummenupp

Så du menar altså att det är fördel 570 mot 650 när det gäller ös i maskin. Låter skoj... funderar på en nämligen men jag ska mest ha den til att skrämma gamla tanter med på stan :banana helst då på bakhjulet... :tummenupp

Moget eller ej... skoj e det iallafall :yoparty
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top