blom
I DO IT BECAUSE I LOVE IT
inte så farligt pris på den tycker jag
Nej det är bara elstart.Ingen kick på de nya?
inte så farligt pris på den tycker jag
Husaberg Italien säljer 2009 450/570 i två riktiga supermotoutföranden
De kallar dem för FE450/570SM och FE450/570SMR där den senare är mer påkostad. Illustrerande bilden är tyvärr inte rätt utan på Gaspardones bajk.
Det som sägs om spec är detta (jag har försökt mig på en översättning oxå)
FE 450/570 SM
Derivata dalla versione enduro con KIT Supermoto originale Husaberg - version av enduron med supermoto originalkit
Avviamento elettrico - elstart
Iniezione Elettronica - EFI
Ruota ant. 17" x 3.5" - Framhjul
Ruota post. 17" x 4.25" - Bakhjul
Pompa Freno ant. Radiale Brembo - Radiell Brembopump fram
Pinza freno ant. Beringer assiale 6 pistoncini - 6-kolvsok fram från Beringer
Disco freno ant. K 320 mm. - 320mm skiva fram
prezzo FE 450 SM 10.320 - www.valuta.se ger att €10.320 idag är 111.745:-
prezzo FE 570 SM 10.680 - 115.643:-
FE 450/570 SMR
Derivata dalla versione enduro con KIT Supermoto speciale - version av enduron med supermoto originalkit
Avviamento elettrico - elstart
Iniezione Elettronica - EFI
Ruota ant. 16.5" x 3.5" mozzo CRT anodizzati blu - blåeloxerat framhjul (kanske bara navet)
Ruota post. 17" x 5" mozzo CRT anodizzato blu - blåeloxerat bakhjul (kanske bara navet)
Pompa Freno ant. Radiale Beringer - Beringer radialpump
Pinza freno ant. Beringer radiale 4 pistoncini - 4kolvs beringer radialok
Disco freno ant. Beringer 310 mm. - Beringer 310mm skiva
terminale Acrapovik - Akra slipon
Sospensioni adattate uso gara
motore rivisto (biella, testa, valvole, centralina) - Fixad fjädring
prezzo FE 450 SMR da definire - Priset inte klart
prezzo FE 570 SMR da definire - Priset inte klart
O andra sidan. Vad kostar det att bygga om den i det utförandet själv? Är väl dessutom ungefär samma ombyggnad som Kewa gör förutom bromsarna, men för 10-15k mindre pengar? Får man ju bra bromsar för
Nä, jag skulle alla gånger bygga själv. Då har man ju hjul o orginalbromsar kvar o kan sälja den som enduro en dag om man så hehagar samt har grejer färdigt för t.ex. is-/skogsåka
Ser bra ut iaf!
jo visst, men i sverige kostar den väl 92k? sen ska man på med hjul säg 10k sen bromsar, sen burken = 5-6k.. (sitter det koppling på i det priset) om inte 10k till. sen ska fjädringen kittas en 5-6k
jaja det plockar på ialf
Den enda som är prissatt är ju bara med bromsar + hjul (dessutom med 4,25 fälg, det vill ju ingen ha).
Någon mer som har den nya husan sm har problem med den hydraliska kamkedjespännaren? Har bytt min 1 gång med det hjälper inte, det rasslar fortfarande och jag vågar knappt åka med den Efter jag bytt den så blev det tyst ett litet tag sen började det igen. Ibland låter det nästan inget sen ibland låter det massor.
De är landsvägsreggade. INte nog med det utan både med motarhjul och endurohjul. Kör du tex en KTM EXC som är deras enduoromaskin så är den inte laglig med motardhjul vilket Husabergaren ärdum fråga kanske men är dessa maskiner landsvägsregistrerade eller kan man få dem till det?? om inte är det ju ingen direkt gatmotard. Synd i så fall....
Åtusan, tufft!De är landsvägsreggade. INte nog med det utan både med motarhjul och endurohjul. Kör du tex en KTM EXC som är deras enduoromaskin så är den inte laglig med motardhjul vilket Husabergaren är
Den enda som är prissatt är ju bara med bromsar + hjul (dessutom med 4,25 fälg, det vill ju ingen ha).
4.25 låter lite väl smalt. Men hur stor är skillnaden mellan 4.75 och 5,00. Kan man använda samma däck utan problem ?
4,75 har jag aldrig sett på marknaden? 4.25 är standard på många hojar o funkar säkert utmärkt för gatbruk. Lär få bättre profil med ett 150-däck till det.5-5,5" racar dom flest med o däcken brukar ligga runt 160-170.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|