Svar till Spider.
Helt rätt de skiljer i färgnyans. Hade en framskärm som låg så jag satte på e den så länge. Har inte bestämt vilka färger vi ska köra med men så är kan det ju bara inte se ut, helt rätt
Svar till Jparacing
Motor, inge modifiering än så länge förutom slippon. Var hyfsat knuff i den ändå, är ju faktiskt van med 74,9hk och då var det mer än knuff. Tyckte det blev bättre av att ta ur pluggen på Akrat, eller så var det bara att den lät mer. Ska testa lite till sedan ska toppen iväg till Matte proffs trimmare
Fjädring, Gaffeln är en SXS frabriks som finns att köpa som powerpart för 22 000kr. Är omchimsad av Himers fjädringsfixare, lite mer midrange och mer retur. Sitter även 0,50 fjädrar i 0,48 standard. Är ju lite tyngre en normalt.
Bakdämparen är om gjord av Eklöv suspension. Gasbehållaren med kolv är utbytt mot en större behållare med bälg. Är omchimsad med mycket och fin linjär retur. Kortade den 6mm på stången och det känns ganska ok. Vill inte tappa för mycket svingvinkel då det försämrar fästet bak. Svingen kan du ställa så den blir 2mm högre eller lägre vilket ger ca +-6mm i sitthöjd. Låter lite men det känns jag lovar.
Bromsar, Magura såklart finns inget bättre. 320 skiva så man får ta bort oket om man ska byta däck men går fort.
Har bara hunnit köra i blött men den kommer att bli riktigt bra. Väldigt smidig att flippa men ändå stabil. Många jppsojar kan bli väldigt ojmna i styrningen när man ska in i kurvan. Dvs att man måste vålda in den första biten för att sedan få en hoj som faller in i sväng översvänger. Har bla att att göra med vilket offset och styrvinkel du har. Många jppshojar kör med 22-24mm medans Husaberg har 19mm. Kan var vara det som ändå gjorde att den kändes väldigt naturlig i sväng. Jag som är ”lite” kännslig kommer nog ändå att försöka köra med mindre offset. Hade 13mm på min förra hoj. Körde 13/45 drevning men tyckte nog att den var lite kort på växlarna. Ska testa med ett 44 drev nästa gång. (Om du har hunnit prova den än det vill säga)
Olle jag bara bråkar med dig, jag vet att det inte var du som sa det. Kram!