Husaberg 2009

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Jodå där sitter ett stag mellan toppen och ramen, jag tyckte det var ett konstigt motorfäste som sitter med bara en m8 i varje ände!

Jag beställde en omkopplare för 3 olika effektkurvor med, kan ju vara schysst och plocka bort ett par häst när det är brytenduro.
Polarn hade läst någonstans att omkopplaren ändrade effekten rejält.
Ja du ser bara att skruva bort och testa!
Kolt oxå att det finns originaltillbehör där du kan ställa om tändningen utan att gå av hojen. Vet att det har testat fram så du kan få olika motorbroms, hur den hämtar sig mm. Skriv gärna hur du upplevde de olika kurvorna.

Jag får förhoppningsvis min hoj imorgon. Känns nästan som julafton :)

xeq

Avaddådå
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
Såna m 2 hjul
Staget får bli sedan nån gång när jag har tid att ligga och nötta samma bana för att kunna utvärdera skillnaden.

Kolla oljan när du hämtar bågen,generellt har -09orna för mycket! olja i från fabriken.
Brutalt glapp i gasvajern har du oxå om inte handlaren haft en bra dag.

I helgen blir det snäll inkörning, 55 mil grusväg.....

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
testade biken igår.. och ja jag tyckte om den:gnissla eller den var ialf bättre än förut, ungefär 400gånger bättre:tummenupp

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
testade biken igår.. och ja jag tyckte om den:gnissla eller den var ialf bättre än förut, ungefär 400gånger bättre:tummenupp

Haha säg nu som det var du blev ju kär och ville ha en helst nu på en gång.
Ja jag hoppas i alla fall att jag får möjlighet att få testa den ordentligt nu til helgen. FJädringen måste ju fixas lite först när man är smått överviktig.
Eklöv Suspenssion lär göra ett grymt jobb som alltid :)

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Haha säg nu som det var du blev ju kär och ville ha en helst nu på en gång.
Ja jag hoppas i alla fall att jag får möjlighet att få testa den ordentligt nu til helgen. FJädringen måste ju fixas lite först när man är smått överviktig.
Eklöv Suspenssion lär göra ett grymt jobb som alltid :)

jo i helgen ska vi bomba grus:tummenupp

hehe ja fortsätter husaberg så här så lär dom nog ha samma fina bike 2014 som yamma har i dag:tummenupp

( ska bli intressant att se/testa med slicks :tungan )

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
”Avundsjuka på tvåtaktare”

– Vi har under lång tid varit lite avundsjuka på tvåtaktarnas smidighet jämfört med fyrtaktarna som är lite trögare att hantera, förklarar Jens Elmvall, utvecklare hos Husaberg.

Har sett hur alla Husabergåkare sneglat avundsjukt i depån på KX500:an!
:D :D :D
Här får ni en bild att längta efter....:tummenupp

Bifogat

• PIC000401.JPG
    PIC000401.JPG
    72.7 KB · Visningar: 148

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Här får ni en bild att längta efter....:tummenupp

att längta efter..... ja vad då? :va

en ny hoj...........

fyrtaktsmotor..................
som går mer än tio minuter.......
på en säsong.........................

:D

Skämt åsido. Kunde bara inte låta bli att göra fortsättningen åt dig.

Kul att du håller dom vid liv. Med motardhjul. Inget ont om dina fina gröna. Kommmer dom att köras i någon motardtävling nästa år.
:tummenupp

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
Jajjamensan,nästa år blir det full openserie,beware all Briggs&Stratton! :D
2st racehojar för att hålla mer än 10min...:tummenupp
att längta efter..... ja vad då? :va

en ny hoj...........

fyrtaktsmotor..................
som går mer än tio minuter.......
på en säsong.........................

:D

Skämt åsido. Kunde bara inte låta bli att göra fortsättningen åt dig.

Kul att du håller dom vid liv. Med motardhjul. Inget ont om dina fina gröna. Kommmer dom att köras i någon motardtävling nästa år.
:tummenupp

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
jo i helgen ska vi bomba grus:tummenupp

hehe ja fortsätter husaberg så här så lär dom nog ha samma fina bike 2014 som yamma har i dag:tummenupp

( ska bli intressant att se/testa med slicks :tungan )

Jag tror att dom har en bättre bike än tex Yamha redan i år efter att jag provat 450-09... :va

En smidigare,och lättsvängdare hoj finns inte nu,så alla japshojar och annat får se upp för nu kommer "The Swedish Vikings" :yoparty

Bifogat

• DSC00572 (Large).JPG
    DSC00572 (Large).JPG
    158.5 KB · Visningar: 223
  • DSC00570 (Large).JPG
    DSC00570 (Large).JPG
    83.1 KB · Visningar: 157

Sämsgård

Hej hej
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Husa m.m
Jag tror att dom har en bättre bike än tex Yamha redan i år efter att jag provat 450-09... :va

En smidigare,och lättsvängdare hoj finns inte nu,så alla japshojar och annat får se upp för nu kommer "The Swedish Vikings" :yoparty

silket rått utseende den fick med motard fälgar!!:jisses :fakta

Last edited:

xeq

Avaddådå
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
Såna m 2 hjul
Jag väntar fortfarande på effektväljaren- Vill ha nu!!!!:mad:

Mätaren har numera nästan 40 mil/8h på mätaren utan missöde.
Det första intrycket består, lättsvängd, lättsvängd och lättsvängd- Jag tror jag är kär!!
Himla lätt att slanga med, jag misstänker att vevaxelns höga placering kan göra att den reser sig lättare.
Inga probs att ta upp slynan i 100-110 asorginal!! Väldigt fin balans och lättsvängd på bakan.
(Finns det risk för att lättsvängd kommer att klassas som svärord vid alltför frekvent bruk?)

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
ja smaken är ju som:arsele jag har testat bägge:tummenupp
Kom igen nu Blom. Du har testat den på gatan...... Jag har kört yamman i två år, samma modell som finns nu och det har inte hänt något på Yamman sedan 2006, hehe. Saknas ju till och med insprutning på den. Hur som anser jag att jag kan göra en rättvis bedömning efter att ha kört cross på Husan nu i två dagar.

Yamman är inte i närheten av att vara lika lättsvängd och lätthanterlig som som Husan. Trode inte att det kunde vara sådan skiland. Känner att jag får lära om för att kunna köra den. Vet inte hur många gånger jag krachade för att jag tippade inåt i svängarna. hehe

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Va gött att höra att ni är nöjda:)
Grymt läcker den blev med motardhjul och fin frambroms. Jag får tyvärr vänta lite med min nya bajk. Tidens rådande trend med skenande räntor och allmänt ovisst läge gör att jag väntar lite. Vågar inte ta nåt lån på den och beg-marknaden är stendöd så det är omöjligt att sälja 450n just nu. Får se framåt våren om det dyker upp nån demohoj kanske!
Kör så det ryker och uppdatera ofta med era intryck så man får sitta här o va lite avis :tummenupp
//m

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Kom igen nu Blom. Du har testat den på gatan...... Jag har kört yamman i två år, samma modell som finns nu och det har inte hänt något på Yamman sedan 2006, hehe. Saknas ju till och med insprutning på den. Hur som anser jag att jag kan göra en rättvis bedömning efter att ha kört cross på Husan nu i två dagar.

Yamman är inte i närheten av att vara lika lättsvängd och lätthanterlig som som Husan. Trode inte att det kunde vara sådan skiland. Känner att jag får lära om för att kunna köra den. Vet inte hur många gånger jag krachade för att jag tippade inåt i svängarna. hehe

du har förmodligen rätt stevo :) ska bli kul att få se husaberg i AMA :tungan

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
du har förmodligen rätt stevo :) ska bli kul att få se husaberg i AMA :tungan
AMA? Det är ju bara till för de som tror att det inte finns några länder utanför sitt eget. Stora grabbaran kör VM och där har Husaberg vunnit bra många fler heatsegrar än Yamaha. Skulle inte bli förvånad om de är med och slåss om medaljerna under 2010.

Men först ska vi se vad de går för här i sverige :)
Det ska jag se till i alla fall. Hoppas det inte lät för kaxigt ;)

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
AMA? Det är ju bara till för de som tror att det inte finns några länder utanför sitt eget. Stora grabbaran kör VM och där har Husaberg vunnit bra många fler heatsegrar än Yamaha. Skulle inte bli förvånad om de är med och slåss om medaljerna under 2010.

nu förespråkar jag inte just yamaha utan alla dom tre jappsarna, men 2-0 till stoffy igen :tungan Reed, Carmichael , Stewart , Windham har förstås inte en suck på banorna utanför staterna, men dom kanske skulle haft det om dom kört husaberg:D

:pannkyss

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...