Husaberg 650?

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Tjenixen alla glada.
Jo det ligger till så här att jag hadde tänkt att byta från sporthoj till motard och är sugen som f.. på en Husaberg 650 o jag undrar helt enkelt vad ni har att säga om dom har hört lite skit om att det kanske e lite knas me kvalite o så eller e det bra rykten.

och hur funkar det med servicar o dyl svårt att göra själv? och hur ofta skall man serva dom?

Tack på förhand joakim

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
sök på husaberg så får du nog upp 1000 saker..
nu komma vissa övertala dig till ktm, då 625 o 660 mest men även någon 640..
iaf slutbabblat.

allting slutar med att du köper en ktm...
:rolleyes:

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
motard

:yoparty :lol
Mr_SoaP skrev:
Tjenixen alla glada.
Jo det ligger till så här att jag hadde tänkt att byta från sporthoj till motard och är sugen som f.. på en Husaberg 650 o jag undrar helt enkelt vad ni har att säga om dom har hört lite skit om att det kanske e lite knas me kvalite o så eller e det bra rykten.

och hur funkar det med servicar o dyl svårt att göra själv? och hur ofta skall man serva dom?

Tack på förhand joakim
jo det är både och är du någotsånär mekglad och gillar mycket effekt så köp husaberg vill du inte serva så mycket köp en ktm 640,men husorna går något jävulskt och väger nästan inte ett skit 109 torr tror jag. åk till marin&fritid i laxå och provkör störst i sverige på husa men har mycket ktm oxå och båtar och...osv

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
tackar för svaren.
och jag är fullt medveten om sökfunktionen och som du säger får man up 1000 grejer varav 900 e ointeresant men tack änndå. och nu kommer ytterligare en fråga kikade på en sjyst 01.a som det satt 03,ans vippor o vikter i men hur är 01 an i övrigt hk, kvalite och sådant jämfört med tex 03/04,an?

grymt tacksam för alla hjäl och tips angående husa vill väldigt gärna ha en sådan och jag e inte rädd för att skruva snarare tvärtom så det e inget bekymmer.

Mvh jocke

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
Mr_SoaP skrev:
tackar för svaren.
och jag är fullt medveten om sökfunktionen och som du säger får man up 1000 grejer varav 900 e ointeresant men tack änndå. och nu kommer ytterligare en fråga kikade på en sjyst 01.a som det satt 03,ans vippor o vikter i men hur är 01 an i övrigt hk, kvalite och sådant jämfört med tex 03/04,an?

grymt tacksam för alla hjäl och tips angående husa vill väldigt gärna ha en sådan och jag e inte rädd för att skruva snarare tvärtom så det e inget bekymmer.

Mvh jocke

Bästa årsmodellerna vad gäller Husa verkar vara 03 o 05 om det gäller nya motorn. Ett tips är också en 00a 600 med nya utseendet men med den gamla beprövade motorn i sitt livs form!!
03 hände det lite saker i motorn o jag har faktiskt inte hört så många dåliga saker om dom. 04 hade lite problem med vevpartiet, men det mesta är väl åtgärdat på garantin nu. 05 verkar klockrena, dessutom med fungerande elstart! 01-03 bör man väl egentligen plocka bort allt som har med elstart o göra med. Många som haft problem relaterat till det o då inte bara att den inte klarar starta motorn. En Husa är ändå så lättstartad att det inte behövs elstart!
Men givetvis måste man vara införstådd med att det är en tävlingsmaskin, som kanske inte älskar att nöta landsvägsmil. Trivs bäst på bana. Men en bra kvalitetsolja som byts ofta är ett enkelt tips som man kommer långt på. Verkar vara så att R1-förare som sadlar om och inte är införstådda med vilken sorts hoj det rör sig om inte verkar bry sig lika mkt om detta=hojen krånglar=skitsnacket börjar=dåligt rykte.
Men är det rena prestanda man vill ha finns det ingen enstånka som slår en Husa 650, går ruskigt bra men har ändå en snäll karaktär.

Lycka till!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag håller med, det är ju ingen som kör en Superbike eller MotoGP hoj på gata direkt och det finns anledningar till det. Med tanke på att en Husa är så nära en racehoj du kan komma, ljusår närmare en riktigt racehoj än vilken 600/750/1000-kubiks sporthoj som helst, så är det inte så konstigt att de "strular" en del om du ligger och nöter mil på landsväg med den. De är ju gjorda för att göra 50 hårda men välservade timmar på bana och tävling mellan renoveringarna, inte 100h timmar på gata fram och tillbaks till jobbet...

//Eric

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
tack så hemskt mycket för alla svar och det er just för att den e race betonad som jag vill ha en sådan och jag tycker dom e grymt feta.
har bara en liten fråga till^^
hur e det med 2002 års modell något speciellt man skall tänka på utöver viparmar o dyl?

//Jocke

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
David P. skrev:
Bästa årsmodellerna vad gäller Husa verkar vara 03 o 05 om det gäller nya motorn. Ett tips är också en 00a 600 med nya utseendet men med den gamla beprövade motorn i sitt livs form!! Lycka till!

Gäller detta även FC600:an? Ska iväg och prova en sådan idag för att se hur den står sig emot de andra jag har kikat på hittills (ktm 525 03 samt husa 650fse 03). Enligt ägaren har fc600 mer pulver än 650'n som däremot har ett jämnare register. Denna var även trimmad med annan kam, tändning samt avgas...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA