Mr_SoaP skrev:
tackar för svaren.
och jag är fullt medveten om sökfunktionen och som du säger får man up 1000 grejer varav 900 e ointeresant men tack änndå. och nu kommer ytterligare en fråga kikade på en sjyst 01.a som det satt 03,ans vippor o vikter i men hur är 01 an i övrigt hk, kvalite och sådant jämfört med tex 03/04,an?
grymt tacksam för alla hjäl och tips angående husa vill väldigt gärna ha en sådan och jag e inte rädd för att skruva snarare tvärtom så det e inget bekymmer.
Mvh jocke
Bästa årsmodellerna vad gäller Husa verkar vara 03 o 05 om det gäller nya motorn. Ett tips är också en 00a 600 med nya utseendet men med den gamla beprövade motorn i sitt livs form!!
03 hände det lite saker i motorn o jag har faktiskt inte hört så många dåliga saker om dom. 04 hade lite problem med vevpartiet, men det mesta är väl åtgärdat på garantin nu. 05 verkar klockrena, dessutom med fungerande elstart! 01-03 bör man väl egentligen plocka bort allt som har med elstart o göra med. Många som haft problem relaterat till det o då inte bara att den inte klarar starta motorn. En Husa är ändå så lättstartad att det inte behövs elstart!
Men givetvis måste man vara införstådd med att det är en tävlingsmaskin, som kanske inte älskar att nöta landsvägsmil. Trivs bäst på bana. Men en bra kvalitetsolja som byts ofta är ett enkelt tips som man kommer långt på. Verkar vara så att R1-förare som sadlar om och inte är införstådda med vilken sorts hoj det rör sig om inte verkar bry sig lika mkt om detta=hojen krånglar=skitsnacket börjar=dåligt rykte.
Men är det rena prestanda man vill ha finns det ingen enstånka som slår en Husa 650, går ruskigt bra men har ändå en snäll karaktär.
Lycka till!