Husaberg fe 650 - Ställa ventiler

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Motard nissen skrev:
2431697 ...Sjuka är att jag har skruvat justerskruvarna upp fullt för att sen ställa ut dom 1/6varv och ändå så glappade det nu när jag skruvat isär det igen.
Du menar väl ner fullt? Man ska skruva NER justerskruven tills den ligger mot ventilen, sen skruvar man upp den 1/6-dels varv.

Har du skruvat den max upp och sen 1/6-dels varv ner förstår jag att det glappar och låter konstigt.
(Hmm... Borde nog knappt starta ö.h.t :va ).

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Kyckling skrev:
2431968 Du menar väl ner fullt? Man ska skruva NER justerskruven tills den ligger mot ventilen, sen skruvar man upp den 1/6-dels varv.

Har du skruvat den max upp och sen 1/6-dels varv ner förstår jag att det glappar och låter konstigt.
(Hmm... Borde nog knappt starta ö.h.t :va ).

Sorry my bad.. skruvat såklart ner fullt. Skruvade lite igen nu ikväll så fick till axialspelet på vipparmarna nu och ställde om ventilerna verkligen så nogrannt som det gick så imorn ska jag dra på tank osv o se om den funkar eller inte annars blir jag smått galen :näsblod Pallar inte att hålla på o riva en till motor just nu har redan 2hojjar till isär i molekyler i ett garage på 9kvm.

Usch måste prioritera lite tid till o sätta ihop dom :tungan

pyro

989512
Gick med
28 Jan 2006
Hoj
Crf450HM -03 Crf250 -10
Motard nissen skrev:
2434495 Sorry my bad.. skruvat såklart ner fullt. Skruvade lite igen nu ikväll så fick till axialspelet på vipparmarna nu och ställde om ventilerna verkligen så nogrannt som det gick så imorn ska jag dra på tank osv o se om den funkar eller inte annars blir jag smått galen :näsblod Pallar inte att hålla på o riva en till motor just nu har redan 2hojjar till isär i molekyler i ett garage på 9kvm.

Usch måste prioritera lite tid till o sätta ihop dom :tungan

OT: Såg att du har en yz250 -05á. Hur är den att köra? Mycke bättre än 04? Ska köpa snart men frågan är om ja ska lägga några xtra 1000 på en nyare.

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...