Husaberg FS570 -10

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Skylten sitter ju under nu, tycker det är snyggare faktiskt...

Har samma skärm på min 650 och har originalskylten sittandes på den. Inte lika snyggt, men man slipper betala 1500.- om nån konstapel ser ens konstverk :tummenupp

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Har samma skärm på min 650 och har originalskylten sittandes på den. Inte lika snyggt, men man slipper betala 1500.- om nån konstapel ser ens konstverk :tummenupp

Jo absolut håller med dig... men den dagen man blir stoppad o åker på de 1500 då kommer jag ändra tillbaka antar jag. Vad gör man inte för att se "häftig" ut?
Kan ju egentligen skippa hela skylten men de ser inte bra ut o man har större chans att de inte bryr sig om man ändå har den på.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Jo absolut håller med dig... men den dagen man blir stoppad o åker på de 1500 då kommer jag ändra tillbaka antar jag. Vad gör man inte för att se "häftig" ut?
Kan ju egentligen skippa hela skylten men de ser inte bra ut o man har större chans att de inte bryr sig om man ändå har den på.

Gjorde samma sak, vart stoppad med sirener och blåljus mitt i stan. Kom undan gratis men blotta skammen va nog :gnissla

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Varför ha kvar läppen över huvud taget om inte skylten sitter där :va

Montera på skylten på den biten som är kvar och skruva på ett par småblinkers. Då har du nåt som de troligen inte ens stoppar dig för :tummenupp

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450

Montera på skylten på den biten som är kvar och skruva på ett par småblinkers. Då har du nåt som de troligen inte ens stoppar dig för :tummenupp

Håller med där.
Sätt skylten över den lilla läpp som finns kvar så döljer du ju öven den med skylten.

Perfekt..

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
För jag vill inte klippa i den där lilla läppen som är kvar, vill inte förstöra originalprylar...

Miniblinkers har jag monterade nu om Ni inte såg, o ha skylten där ute på den lilla läpp som är kvar ser förjävligt ut, då är det värt 1500kr!

Edit: För du såg bilden eller hur det blev?

Håller med där.
Sätt skylten över den lilla läpp som finns kvar så döljer du ju öven den med skylten.

Perfekt..

Que?
Den lilla läpp som är kvar ser ju faktiskt okej ut... men sätta en stor skylt längst ut på den ser ju inge vidare ut direkt...

Vet inte om du såg bilden hur det blev?
fore_efter.jpg

Last edited:

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Jäklar vad snyggt dom nya blinkersna satt, syns knappt!
Men jag håller med om att du borde lägga skylten på flärpen under baklyset, allt som behövs är 2 tiny tiny hål med borren.

Hur som helst, grymt köp! :Bugar

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
För jag vill inte klippa i den där lilla läppen som är kvar, vill inte förstöra originalprylar...

Miniblinkers har jag monterade nu om Ni inte såg, o ha skylten där ute på den lilla läpp som är kvar ser förjävligt ut, då är det värt 1500kr!

Edit: För du såg bilden eller hur det blev?
Tror jag och Mr Q menade samma sak...
Blinkersen såg jag inte ens får jag erkänna.
Jag kanske börjar bli gammal och tråkig men allt skulle bli enklare och, i mitt huvud, renare med skylt och blinkers monterade på läppen som du nu behöll. Tycker det blir lite "kladdigt" att sprida ut skylt/blink/ljus.
Om man vill ha så rent utseende som möjligt skulle iaf jag kapa av den svarta biten och bara behålla bakljuset, plasten kan inte kosta många kronor...

Så nu har jag fanimig gnällt klart för i dag :D
Du gör självfallet som du vill och det är väl en jäkla tur att inte alla tycker likadant. Hoppas du hinner med några fler resor innan snön lägger sig (eller ännu hellre att du köper ishjul) :tummenupp

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Så nu har jag fanimig gnällt klart för i dag :D
Du gör självfallet som du vill och det är väl en jäkla tur att inte alla tycker likadant. Hoppas du hinner med några fler resor innan snön lägger sig (eller ännu hellre att du köper ishjul) :tummenupp

Hehe det är lugnt, alla kommentarer är välkomna!
Jag får se vad jag kommer fram till, antagligen behåller jag detta... men har ju typ 4-5 månader på mig att bestämma mig. :)

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Samma läpp som på 690 SMC, tänkte precis som du, ville inte förstöra orginalgrejer, sen såg jag att en ny kostade 189 kr! Plus att du senare kan täppa igen dom hålen med kemisk plast eller liknande (finns väl nåt sånt? =P)

Så här blev det på min, ja jag vet att blinkers sitter snett! :tummenupp

sany0015j.jpg

sany0016t.jpg

sany0017k.jpg

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Täppa igen hålen?
De vill ju att jag ska "kutta" hela skärmen... blir inga hål direkt utan kommer få en stor bit över hehe...

Din lösning såg faktiskt helt okej ut, men jag behåller skylten under tills man åker dit sen blir det en funderare hehe, så som man körde förra året med sina z1000 så var det ett under att man slapp blåljus en enda gång, så jag hoppas på samma tur 2010. :)

Samma läpp som på 690 SMC, tänkte precis som du, ville inte förstöra orginalgrejer, sen såg jag att en ny kostade 189 kr! Plus att du senare kan täppa igen dom hålen med kemisk plast eller liknande (finns väl nåt sånt? =P)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning