Mogul skrev:2279318Min vän påstår att Husaberg tillverkas i Italien?! Kan detta stämma? Är inte Husaberg=Huskvarna?
Martin
Jajemen.. österike.davve skrev:2279357Byggs de inte i Österrike nu?
philsson skrev:2279468Jajemen.. österike.
Enligt det jag hört så är det så.Zebulonm skrev:2279659Hade inte Polaris köpt majoritet i KTM? Isåfall är det numera Amerikanskägt.
Leif Johansson var vd för Elektrolux och sålde Husqvarna till Italien. Samma Leif Johansson är nu vd för Volvo och har sålt Volvo personvagnar till Ford. Himla bra kille för svensk industri.Barrett skrev:2279731Vem som står som ägare på ett papper tycker jag inte avgör vilket land en hoj är ifrån. KTM utvecklas & tillverkas i Österrike, och då är det deras "hem nation". I fallet husaberg är det ju en mix då utvecklingsavdelningen fortfarande finns i sverige men att dom snickras ihop i Österrike.
Husqvarna är italienskt. Hojarna tillverkar & utvecklas där. Dock ägs varumärket av elektrolux om jag inte minns helt galet. Svenskt ägt är det iaf, men det gör ju inte hojarna ett dugg svenska för det. Kolla bara färgen på Hojarna nu mer, dom talar sitt tydliga språk.
Lajf skrev:2279823Leif Johansson var vd för Elektrolux och sålde Husqvarna till Italien. Samma Leif Johansson är nu vd för Volvo och har sålt Volvo personvagnar till Ford. Himla bra kille för svensk industri.
Lajf skrev:2279823Leif Johansson var vd för Elektrolux och sålde Husqvarna till Italien. Samma Leif Johansson är nu vd för Volvo och har sålt Volvo personvagnar till Ford. Himla bra kille för svensk industri.
2003 gjordes de sista i RöforsDee_cati skrev:2280253Han ser ju till att företagen går med maximal vinst, det är ju viktigast i sammanhanget oavsett vilket land produktionen står i.
När tillverkades den sista Husabergaren i Sverige då, var det runt 97-98 nån gång?
Det var det innan också.Zebulonm skrev:2280785Var det inte efter 2003 som det började bli bra kvalite på husa?
Busaberg skrev:2280801Det var det innan också.
Mogul skrev:2281751Så det är bra cyklar? Har hört lite olika. De flesta tycker att de är bra att köra men vissa säger att man får skruva mycket jämfört med yamaha och honda. Funderar på att inhandla en husaberg...
erik skrev:2281930Det är nog lite mer skruva jämfört med japsarna men alla racemaskiner kräver ju sitt. Jag har under snart ett år enbart bytt olja, filter och justerat ventilerna men dock med ganska täta intervaller. Min hoj gick några timmar gata förra året men efter det har den bara rullat på isen och som racemotard på bana.
Tänk också på att husan är gatreggad och därför orättvisst jämförs med t.ex KTM 640/660 av många, då blir det genast en jäkla skillnad... Skulle man köra en Yamaha Yz som gathoj tror jag inte den skulle må så bra heller i längden.
Prioriterar du bankörning är Husaberg ett bra alternativ.
Mogul skrev:2281952Har sett att det är rätt många som kör husa på banorna. Själv är jag en gatfisare. BLir antagligen att hålla sej till KTM då. Tack för all info!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |