Christopher
Bombrepa.se
är det 10mm diameter på shimsen? tror jag skall ta å beställa en box med massa shims.
Kolla ventilspel, byta olja o lite annat smått o gott brukar väl va ganska standard redan efter några få timmar
Du får inte vara här Norman, du har ingen husaberg! Jag tänkte väll ta det vid 10 timmars oljebytet, men ska kolla tidigare.
Kolla ventilspel, byta olja o lite annat smått o gott brukar väl va ganska standard redan efter några få timmar
Då kanske man skulle kunna dyka förbi Dankens garage nån dag och få lite tips och trix, "how to"?
jag följde den här http://www.husaberg.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=14416
Det finns två sätt, det ena är att ta bort kammen, det andra är att ta bort vipparmarna. Jag valde vipparmarna, vill inte bråka med kam, kamkedjan, sträckaren.
men då ljög han, fick inte igenom 0.10 mm bladmått på någon av ventilerna. Rumstempererad motor. Här skare shimsas!
Ska ta väck shimsen imorn, mäta hur tjocka dom är och åka dit och gorma lite om ett par smalare. * edit, läste tidigare svar.
kan du mäta diametern på shimsen också?
Tjena!
Undrar om det är någon som har specialverktyg för Husaberg Fs 650 -04 de som gör att man kan dela på motorn, var bla något halvt kugghjul för att hålla fast kuggar när man drar loss kopplingskorgen.
Är det någon som kan tänka sig låna ut/hyra ut dessa?
Mvh Tom
Vad jag förstår så ska du klara dig med en mutterpicka.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|