Husaberg-tråden

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Försökte förgäves justera bakre dämparen utan resultat, det hade bildats en oljefläck under dämparen. Jag tänkte skicka den till http://kindstrom.net/ är det någon som har erfarenhet av honom?

Med risk för att verka dum, när ni byter kolv skickar ni iväg det för balansering?
Ska senare byta till wössner kolven och idag tror jag att jag har originalkolven på, kan jag se någon skillnad?
 

penta 41

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2011
Ort
hemma
Hoj
En svensk
Wössners orginalkolv har en platt topp endast urfräst vid ventilerna,wössner högkomp kan du beställa av taffmeister
han anpassar kolvtoppen så det på hans kolvar blir en förhöjd ås oppe på,vet inte vad för husa du har men jag har själv en 650 som jag premiär åkte idag efter att haft motorn nere för genomgång samt moterat hans bearbetade
wössner kolv.Kan bara säga att jag är helnöjd, rappare på gasen,tycker gången är lungnare har även en av hans kammar monterad:):):):):)
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Tog premiärturen med nya husan idag! Jävlar va skoj de var! Blev ju inte någon avancerad körning precis, men det bådar gott inför säsongen. Dock lyckades jag med konststycket att dra omkull i en rondell, utan is och snö, antagligen dieselspill. Bakre plasten blev lite repig, och handskyddet blev misshandlat i vänster ände. Fuck it! Får se det som bra inkörning inför banan i sommar och jag fick en anledning att kanske handla svart plast så man är lite annorlunda :tummenupp
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag tog premiärturen för 3v sen. :)
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1330113565.397318.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1330113565.397318.jpg
    107.4 KB · Visningar: 118

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Ptja, ja får väl inte va sämre jag... Kort premiärtur idag, gammelslynan måste vart väldans ivrig å komma ut på vägarna för hon hade t.o.m savat lite under dvalan :hihi... Ett par rapp på gasen å hon startade på första kicken... Va väldans svårt å hålla framhjulet nere :yoparty... Nu vill ja ha värme å längre dagar!
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Någon som vet om oljeledningen från motor till topp suger ur överskottsolja eller om den skickar upp olja till toppen?
Finns det någon bild på hur oljan rör sig i motorn någonstans på nätet? Jag har iaf inte hittat någon. Gäller Husa 570. MVH
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Returledning från toppen.Det sitter en sil där som behöver rengöras ibland.
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Asså ja har svår beslutsångest! Trivs på 650in men me tanke på att den inte gått mer än 30h efter stora genomgången så e de ju nu den ska säljas egentligen... Givetvis e de 570in som hägrar, vetskapen om att de bara finns ett fåtal kvar ger mej små panikkänslor...

Om sanningen ska fram har ja väl inte redigt cash å köpa ytterligare en cykel, kan dock få fram på nolltid... Men ja intalar mej att pengarna som fås vid försäljning av Trajjan å 650in i runda slängar betalar 570in...

Ja klarar mej således utmärkt på 650in men suget efter en 570 e enormt!

Ska ja fatta beslut efter hjärta eller hjärna? :gnissla
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Asså ja har svår beslutsångest! Trivs på 650in men me tanke på att den inte gått mer än 30h efter stora genomgången så e de ju nu den ska säljas egentligen... Givetvis e de 570in som hägrar, vetskapen om att de bara finns ett fåtal kvar ger mej små panikkänslor...

Om sanningen ska fram har ja väl inte redigt cash å köpa ytterligare en cykel, kan dock få fram på nolltid... Men ja intalar mej att pengarna som fås vid försäljning av Trajjan å 650in i runda slängar betalar 570in...

Ja klarar mej således utmärkt på 650in men suget efter en 570 e enormt!

Ska ja fatta beslut efter hjärta eller hjärna? :gnissla
hoj köper man med hjärtat :D
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är som vanligt när man funderar på o byta hoj.
Är det så mycket roligare med en nyare hoj så att det motiverar pengarna.

Oftast så är det ju det. :)

Har du provkört?


Asså ja har svår beslutsångest! Trivs på 650in men me tanke på att den inte gått mer än 30h efter stora genomgången så e de ju nu den ska säljas egentligen... Givetvis e de 570in som hägrar, vetskapen om att de bara finns ett fåtal kvar ger mej små panikkänslor...

Om sanningen ska fram har ja väl inte redigt cash å köpa ytterligare en cykel, kan dock få fram på nolltid... Men ja intalar mej att pengarna som fås vid försäljning av Trajjan å 650in i runda slängar betalar 570in...

Ja klarar mej således utmärkt på 650in men suget efter en 570 e enormt!

Ska ja fatta beslut efter hjärta eller hjärna? :gnissla
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Asså ja har svår beslutsångest! Trivs på 650in men me tanke på att den inte gått mer än 30h efter stora genomgången så e de ju nu den ska säljas egentligen... Givetvis e de 570in som hägrar, vetskapen om att de bara finns ett fåtal kvar ger mej små panikkänslor...

Om sanningen ska fram har ja väl inte redigt cash å köpa ytterligare en cykel, kan dock få fram på nolltid... Men ja intalar mej att pengarna som fås vid försäljning av Trajjan å 650in i runda slängar betalar 570in...

Ja klarar mej således utmärkt på 650in men suget efter en 570 e enormt!

Ska ja fatta beslut efter hjärta eller hjärna? :gnissla
hoj köper man med hjärtat :D
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
hoj köper man med hjärtat :D

Jo de e väl så, kanske skulle ta å krypa te korset å öppna upp lädret...

Det är som vanligt när man funderar på o byta hoj.
Är det så mycket roligare med en nyare hoj så att det motiverar pengarna.

Oftast så är det ju det. :)

Har du provkört?

Jo efter allt ja läst å hört så verkar de ju va en redigt fin cykel... Å folk som kört 650in ångrar sej inte att dom bytt... Har tyvärr inte provkört mer än bara ett fåtal hundra meter så gången kan ja inte uttala mej om, vill minnas att ja trivdes bakom styret dock...
 

Nithro

Lycklig
Gick med
14 Oct 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
GasGas 300 EC -05
Kära Husabergägare,

Jag har alltid drömt om en Husa 650. Jag började med en TTR600 som första hoj, testade enduro av en slump och sen har det blivit endurohojar sedan dess. TTRn hade inte effekt nog för att vara kul att köra väg med, men det räckte i skogen.

Allt tyder på att jag kommer skaffa landsvägshoj i vår/sommar (läs mitt sug är enormt!!). Jag vill ha en (riktig) motard och funderar på antingen Husaberg 650 eller någon mindre servicekrävande hoj (typ KTM 690), men det lutar mest åt Husaberg...


Okej, till saken. Hur är det egentligen med servicen? Oljebyten ser jag inte som något problem. Det gör man ju hela tiden i endurosvängen. Vad är det mer? Hur ofta byter ni kolvar, ramlager etc?

Tänkte isåfall köpa en -06a eller nyare. Pratade med Keva och dom sade att det var något som blev bättre då, vad minns jag inte. Kan det vara lite lager och sådär? Vill minnas det.

Om vi säger såhär, finns det någon anledning att inte köpa en Husa 650? Känns som världens roligaste hoj...
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Klart du ska köpa husa. :)

Motorrenovering ner det är 3 klick kvar på kamkedjesträckaren, 100-150h, ventiljustering när den blir trögstartad varm.

Jag tog första asfaltssvängen idag. Var ut med isdäcken först men alla vägar har ju börjat tina fram så det var inge kul. Kastade om till gatdäcken. Slicksen satt på.

Åkte ut o tänkte bara dra lite på stan mest för att jag kunde. :)

Slog på kameran när jag for från garaget och jag hann med 3 bakhjulsåkningar innan jag träffade på is. Bakhjulet for åt höger o jag flög av. Mot mötande körbana.

Allt eftersom jag rullar så ser jag att jag närmar mig nånting rött. Så jag försöker rulla från den. Det hjälpte inte. Så när jag slutar rulla så reser jag mig och ska springa bort från bilen. Men jag hade visst inte rullat klart. Så jag rullar lite till innan det tar helt stopp.

Damen i bilen såg helt färskräckt ut. :)
Hon var på väg upp på trottoaren.

Plockar upp hojen o går mot en busshållplats o andas lite. 2 killar som var ute o gick har stannat för att se att allt är ok.

Jag plockar upp kameran som har lossnat från hjälmen. Slår av den o åker mot garaget.

Det var lite för tidigt än för gatukörning här uppe.

Summarum, jag tror att stortån är rejlt stukad. Märker väl om nån dag om det bara är en stukning.

Handskarna som jag har på mig för vinteråka håller inte för att tumla på asfalt. Så jag fick en ursäkt att köpa plåster oxå idag. :)

Hjälmen hade jag ändå tänkt byta så det var inte hela världen.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
haha det ligger en förbannelse över oss husa-åkare och första asfaltsturen detta året!
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
ni som handlat av bergos, vid utcheckningen i kassan får jag upp två val.
Scheck/Vorkasse och EU Standard Bank Transfer.

kan man inte betala med kort?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top