Klart du ska köpa husa.
Motorrenovering ner det är 3 klick kvar på kamkedjesträckaren, 100-150h, ventiljustering när den blir trögstartad varm.
Jag tog första asfaltssvängen idag. Var ut med isdäcken först men alla vägar har ju börjat tina fram så det var inge kul. Kastade om till gatdäcken. Slicksen satt på.
Åkte ut o tänkte bara dra lite på stan mest för att jag kunde.
Slog på kameran när jag for från garaget och jag hann med 3 bakhjulsåkningar innan jag träffade på is. Bakhjulet for åt höger o jag flög av. Mot mötande körbana.
Allt eftersom jag rullar så ser jag att jag närmar mig nånting rött. Så jag försöker rulla från den. Det hjälpte inte. Så när jag slutar rulla så reser jag mig och ska springa bort från bilen. Men jag hade visst inte rullat klart. Så jag rullar lite till innan det tar helt stopp.
Damen i bilen såg helt färskräckt ut.
Hon var på väg upp på trottoaren.
Plockar upp hojen o går mot en busshållplats o andas lite. 2 killar som var ute o gick har stannat för att se att allt är ok.
Jag plockar upp kameran som har lossnat från hjälmen. Slår av den o åker mot garaget.
Det var lite för tidigt än för gatukörning här uppe.
Summarum, jag tror att stortån är rejlt stukad. Märker väl om nån dag om det bara är en stukning.
Handskarna som jag har på mig för vinteråka håller inte för att tumla på asfalt. Så jag fick en ursäkt att köpa plåster oxå idag.
Hjälmen hade jag ändå tänkt byta så det var inte hela världen.