Husaberg-tråden

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Hämtade ut jd power surge idag :) när man tittar på det på nätet ser det sådär ut, men ack till min förvåning. Den där lilla prylen, kretskortet, sladdarna, kändes bra när jag väl fick känna på det. Det finns färdig mapp att köra när man kopplar in den, alltså lite fetare än dom kör från fabrik, kanske kan passa min hoj med tanke på helsystem och dna filter, men skall testa först med orginal o se. Väldigt enkel o installera, jag trodde först att man var tvungen att koppla till batteri, men icke, kopplas enkelt mellan ecu och spridare, 3 kablar med jorden.
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Hämtade ut jd power surge idag :) när man tittar på det på nätet ser det sådär ut, men ack till min förvåning. Den där lilla prylen, kretskortet, sladdarna, kändes bra när jag väl fick känna på det. Det finns färdig mapp att köra när man kopplar in den, alltså lite fetare än dom kör från fabrik, kanske kan passa min hoj med tanke på helsystem och dna filter, men skall testa först med orginal o se. Väldigt enkel o installera, jag trodde först att man var tvungen att koppla till batteri, men icke, kopplas enkelt mellan ecu och spridare, 3 kablar med jorden.

Återkom med hur den fungerar, märkbar skillnad? Jag ska handla en själv om nån övertygar mig... :)
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Skulle det märkas någon skillnad om jag bytte till en oversized bromsskiva istället för original på en husa 650 -04?
Det är inte alls för jag har behov av det utan mest för det ser riktigt snyggt ut.

Jag kikade på följande alternativ :http://www.motostrano.com/EBC-Supermoto-Brake-Kit-p/17110563.htm

Såhär ser bromsskivan ut idag

det kitet ska användas med original enduro-ok. Du har redan bland det bästa som går att köpa. Är du missnöjd, byt belägg och vätska.

Sent from my X10i using Tapatalk
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Storleken på nuvarande skiva har jag inte mätt, det är ju orimligt att byta ner sig pga. utseende men den här moppen. Tack för informationen, då lägger jag pengar på riktiga handskydd istället.

Kikade på beläggen från PFC (Performance friction brakes) och de verkade bra, men vilka är det som står sig bäst för supermotard på marknaden?
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Då har jag fått hem min hoj :rock
tagit bort trottelstoppet,katalysatorn och ventilen som sitter på högersidan av motorn.

såhär ser det ut just nu.GOPR0751.jpg
skall ta å ta bort "bögläppen" och flytta upp blinkerserna.
 

Kabajo

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650, Aprilia RS 125
Min -08 har på sin höjd droppat ur spillslangen nån enstaka gång vid nåt rödljus... Har din kokat kanske de e läge å riktplana toppen? Ganska märkligt att den skjuter toppackningen innan den lättar på trycket via slangen...

Va har du för fläktar? Ja köpte orginalfläkten å ifall du bara strajpat dit nåra typ "datorfläktar" så lär dom inte göra nån större nytta, e rätt bra flås i orginalet nämligen (som ändå inte räcker till vid tjuriga rödljus en varm sommardag)...

Ja du verkar vara synsk monterade inte originalet men jag köpte istället dubbla fläktar och de ger ganska bra flås men ingen som vet om man kan montera större kylare eller oljekylt :):hihi
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Då har jag fått hem min hoj :rock
tagit bort trottelstoppet,katalysatorn och ventilen som sitter på högersidan av motorn.

såhär ser det ut just nu.View attachment 354031
skall ta å ta bort "bögläppen" och flytta upp blinkerserna.

Min handlare tog bort alla struypningar :D
Ang. blinkersen så finns det redan en "borrmall" på insidan om plastläppen så dom hamnar rätt.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Min handlare tog bort alla struypningar :D
Ang. blinkersen så finns det redan en "borrmall" på insidan om plastläppen så dom hamnar rätt.

Hehe. Endå bra att lära känna hojen direkt :)
Fast fjädrarna till fotpinnarna verkar svåra att få dit.

Läppen ser ut att vara samma som på 690in å den hade också borrmall
 

matti83

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2009
Ort
i hus
Hoj
suzuki bandit 1200
Hej hej har en husaberg 450 08:a som jag skulle behöva ha baklampa med inneskärm mm till.
Ingen som har nått över?
Mattias
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top