Husaberg-tråden

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Skulle säga - JA.

Ok! Ville ha lite flera åsikter angående mappning. Mejlade Bergos eftersom jag köpte systemet därifrån, men dom tyckte det inte skulle behövas:va

Vart finns närmsta ställe som utför ommappning?

Eller det kanske räcker med och köpa en sån där Jd jetting power surge 6x pryl och fingra på?

Men en rejäl bänkning borde ju vara det bästa.

Har du något förslag ?
 
Last edited:

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Nån som vågar gissa va en FS 650 -08 kan va värd? Gått ca 180h, genomgången vid 140h... Sitter helakra på samt lite småpryttlar som kylfläkt, barkbusters å shorai (har för mej att de heter så iaf) batteri samt ditpulat tändningslås... Ekrarna har lite ytrost av nån anledning, hade de när ja köpte å plasten har hängt me alla timmar å e inte i nyskick längre... Me tanke på att ja lagt ner 20k+ i delar samt renovering så säljer ja inte under va ja gav, men kan va skoj å veta va folket tycker kan vara rimligt pris...

Undrar för ja e sugen på en 570 istället å får ja trajjan såld så ryker nog 650in oxå, me en liten tår i ögat...
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Nån som vågar gissa va en FS 650 -08 kan va värd?

Svårt att säga, dom dyrast på blocket nu ligger ju på mellan 40-50k, med mindre timmar dock orenoverade (sen finns det en stolle som begär 60 lök för en 05:a), så någonstans där antar jag. Vänta ett slag tills vägarna blir körbara igen, då kommer nog intresset stiga.

Som en parentes kan nämnas att jag slumpade iväg min 05:a (obesiktad, 115 timmar orörd i motorn) för 25k före jul. Om det var jag eller köparen som gjorde en bra deal lämnar jag osagt.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Hur går det med 570n Hultqvist? Några delar beställda?

Nä, inget mer än ett par alu-handskydd från karlströms monterade, sitter i valet och kvalet om jag ska handla endurohjul och isdäck eller ej, tror det kan bli tidsbrist att komma ut på sjöar om helgerna, och dom pengarna kan man ju lägga på annat godis... I-landsproblem
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Nä, inget mer än ett par alu-handskydd från karlströms monterade, sitter i valet och kvalet om jag ska handla endurohjul och isdäck eller ej, tror det kan bli tidsbrist att komma ut på sjöar om helgerna, och dom pengarna kan man ju lägga på annat godis... I-landsproblem

Ok nice. Jo jag hade samma ilandsproblem om att köpa isdäck till 660in men det sket sig. Min fokus är på 570in just nu:) Vet du något bra ställe som bänkar hojar i trakten?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag var i garaget idag o brottades med isdäcken.
O då upptäckte jjag att jag har gjort fel på ritningen till distanserna. Så jag ska göra om den.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Synd på ritningen, jag får se hur det blir med is denna säsong. Danken: nej tyvärr har jag dålig koll på sånt, men carlbarks i kumla kan bänka powercommander hojar. Fler kommer jag inte på.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nån som har något förslag?

Om man inte gör det 100-rätt, dvs med en egen mapp borde "akramappen" kunna funka ok. Den lägger Jonny på åt dig.

Förvånar mig en del att Bergos säger att det inte behövs. Om man tittar på skillnaden mellan original och så som din hoj är bestyckad nu är det rätt stor skillnad. En burn-in gör väl saken lite bättre men ändå inte som en egen mapp.
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Ok! Ja då kanske jag får ta och lägga på akramappen istället, men är samtidigt sugen på att testa den där jd jetting power surge grunkan, vad tror du om den?
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ok! Ja då kanske jag får ta och lägga på akramappen istället, men är samtidigt sugen på att testa den där jd jetting power surge grunkan, vad tror du om den?

Det fåtal personer som jag läst om som testat verkar nöjda.

Jag köpte grejer så jag kan mappa 690n. Med lite flax går det att använda samma grejer till husan. Tyvärr har jag inte tillräcklig akunskaper för att ge mig på några större ändringar själv utan det var mest för skojs skull, se vad man kan göra liksom.
 
Last edited:

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Det fåtal personer som jag läst om som testat verkar nöjda.

Jag köpte grejer så jag kan mappa 690n. Med lite flax går det att använda samma grejer till husan. Tyvärr har jag inte tillräcklig akunskaper för att ge mig på några större ändringar själv utan det var mest för skojs skull, se vad man kan göra liksom.


Ok jag slår till på en sån där jd pryl. Det är ju rolígare att mixtra själv.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ok jag slår till på en sån där jd pryl. Det är ju rolígare att mixtra själv.

Skulle råda dig att först snacka med någon som har bänk och vill använda JD-tunern, då får du det gjort rätt. Att inte bänka är ju lite som att skjuta lerduvor i mörker, man kan träffa men lika gärna orsaka annan skada.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top