Husaberg-tråden

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
Jag läste på ett forum att det var problem med den övre styreshållaren, att den kunde spricka. Skall tydligen gå och se om dom är ersatta.

En snubbe på detta forum http://www.husaberg.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=14759&p=123319&hilit=handlebar#p123319 pratar om det, han menar att det går att se att dom är bytade men jag fattar inte vad han menar med tell tale dimple, någon som kan översätta?

http://support.ktm-parts.com/entries/20129763-safety-recall-notice-2011-husaberg-fe-570-s-and-fs-570

Detta kanske redan är åtgärdat på våra nya husor? Kolla så det verkligen är det!

Jo en till sak, det här med kamkedjesträckarproblemet blev väll åtgärdat på 2010 modellerna eller har jag fel?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag fick mina bytt på garantin. Dom har gjort en liten "grop" i den på ena sidan ovanifrån. Det går inte o missa om du har den. Jag kan fota i helgen så får du se.

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
Jag fick mina bytt på garantin. Dom har gjort en liten "grop" i den på ena sidan ovanifrån. Det går inte o missa om du har den. Jag kan fota i helgen så får du se.

Perfekt, ja plåta en bild gärna :tummenupp

vet du hur det var med kamkedjesträckaren? vart dom uppgraderad på 2010:eek:rna?

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
En te fråga: Sitter det Magura eller Neken/Renthal styre på fs570 original?
file.php

Hur det är på din (bilden är på en amrikansk hoj) får du kolla själv men det borde vara lätt att lista ut.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Härligt att dom har indikatorlampa för snutten oxå! Nu måste ja nästan köpa en ja me ju :D...

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Då blir det till att pm-bomba Ricken nu då haha!

Jag var till min Husa handlare idag o hämtade isdäcken, o så stod vi o surra lite så där. Sen kom vi in på det här med distanser.
Efter en liten stund så sa han, "vänta..." o så gick han in på lagret.

Sen kom han ut med en disans för hjulxel höger sida, en disans för hjulaxel vänster sida samt en distans för bromsskivan.

Dom hade gjort några uppsättningar för ett antal år sen till 650:n, men hjulaxeln är ju samma osv.

Dom här är dock bara 5mm tjocka, så jag ska åka iväg ikväll o se om det passar.

O så ska jag kränga på isdäck för första gången i mitt liv. Det kan bli spännande. :)

Men tyvärr så var det här sista uppsättningen han hade.

Jag kommer göra en ritning på distans och allting innan jag skruvar på det, ifall nån vill ha.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag var till min Husa handlare idag o hämtade isdäcken, o så stod vi o surra lite så där. Sen kom vi in på det här med distanser.
Efter en liten stund så sa han, "vänta..." o så gick han in på lagret.

Sen kom han ut med en disans för hjulxel höger sida, en disans för hjulaxel vänster sida samt en distans för bromsskivan.

Dom hade gjort några uppsättningar för ett antal år sen till 650:n, men hjulaxeln är ju samma osv.

O så ska jag kränga på isdäck för första gången i mitt liv. Det kan bli spännande. :)

Men tyvärr så var det här sista uppsättningen han hade.

Jag kommer göra en ritning på distans och allting innan jag skruvar på det, ifall nån vill ha.

Ja det får du gärna göra! Du postade väll en "ritning" till detta tidigare i tråden? Ska höra med en polare som är cnc-operatör om han kan kika på den ritningen.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

Ni behöver inte bry er om högra sidan, där löser allt sig själv. Onödigt jobb bara.

Sent from my X10i using Tapatalk

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Ang. spruthuset från bergos.

Det finns två olika, ett komplett och ett rent. Det skiljer ju 300 €. Kan man använda delar fån sitt orginalhus och flytta över eller måste man köpa det kompletta huset?

Vad är det för dimension på orginalhuset?

Man bör väl bänka efter byte av spruthuset men behövs det powercommander eller går det justera direkt i husans box?

Nooobien tackar på förhand! :)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=57.257792,16.465982

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ang. spruthuset från bergos.

Det finns två olika, ett komplett och ett rent. Det skiljer ju 300 €. Kan man använda delar fån sitt orginalhus och flytta över eller måste man köpa det kompletta huset?

Vad är det för dimension på orginalhuset?

Man bör väl bänka efter byte av spruthuset men behövs det powercommander eller går det justera direkt i husans box?

Nooobien tackar på förhand! :)

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=57.257792,16.465982

om jag fattat allt rätt, vilket känns troligt, borde det gå bra att plocka över dina grejer.
Jag har köpt utrustning för att kunna göra egna mappar till 690n och det känns rimligt att det går att fixza 570n oxå.
Kolla annars på JD's hemsida, de har nyss lagt upp grejer till oss.

Dimension på originalet vet jag inte.

Sent from my X10i using Tapatalk

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
jag kontaktade 3st firmor som pysslar med vattenskärning i sthlms området i förra veckan. skickade med rickens och mrcs ritning.
inte fått något svar ännu.

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
När är det nödvändigt att mappa om? Behöver jag göra det med helsystemet och dna filtret?

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Perfekt, ja plåta en bild gärna :tummenupp

vet du hur det var med kamkedjesträckaren? vart dom uppgraderad på 2010:eek:rna?
Jag har hört nåt om det, men har inte frågat min handlare själv. Kolla art nr på delarna så ser du om det skiljer.

Jag glömde givetvis o fota dom 2ggr jag var i garaget i helgen, men jag lånade bilden i tråden o markerade vart dom ska vara så du lär inte missa det.

Broken%20handlebar%20clamp%202.jpg

KTM har angett att hojar producerade efter 24nov 2010 har den starkare klämman, om det nu hjälper. Alla 11:eek:r byggs väl på våren -10 nuförtiden.

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
Jag har hört nåt om det, men har inte frågat min handlare själv. Kolla art nr på delarna så ser du om det skiljer.

Jag glömde givetvis o fota dom 2ggr jag var i garaget i helgen, men jag lånade bilden i tråden o markerade vart dom ska vara så du lär inte missa det.

Broken%20handlebar%20clamp%202.jpg

KTM har angett att hojar producerade efter 24nov 2010 har den starkare klämman, om det nu hjälper. Alla 11:eek:r byggs väl på våren -10 nuförtiden.

Jag har dom med gropar i, var inte svårt och missa som du skrev.

Edit: Kollade upp artikelnummer på kamkedjesträckarna och det skiljer mellan 09-10, då var det ur världen med :)

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...