Husaberg-tråden

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Skicka ett PM till Munken. Han körde för Husaberg-teamet med en 570.
Minns jag inte fel hade dom ganska stora problem att få ut frisk med effekt, men verkade lyckas bra till slut. Skulle gissa att man bytte avgassystem, ventiler (större) och modifierade insprut.

Eller kolla med killen som har hojen nu :)

Så mkt akra som finns, portad topp, portat spruthus, ändrade sprut- och tändmappar. Tror inte man rörde ventilerna. Mest kraft är lagt på chassit.
Klart sämre med maxpulver än 650orna. Min gamla 650 som bara har RAAS dubbelsystem och ändrad tändning går värre. Men sättet som 570 levererar kraften klarar inte 650n.
Det man kan göra utöver det som är gjort är väl riktigt helsystem (FMF / Doma), gärna med dubbla dämpare (byggs på beställning i Tyskland, 20kkr). Bättre lufttillförsel gör skillnad. Sen mer cc såklart men största jag sett är "bara" på 610cc och det är ju inte mkt skillnad (+45cc).

Jag kan rekomendera Bergos.de för trim, de har allt - spruthus, system, bigbore, filter, portning, bänkning.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag har med slagit till på en ny 570, doma helsystem och annat luftfilter är påskruvat :)

Härligt, bra val! Kul med fler hojar i stan :)
Vill gärna kika lite på helsystemet, vet att det ger bra med effekt.

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
Härligt, bra val! Kul med fler hojar i stan :)
Vill gärna kika lite på helsystemet, vet att det ger bra med effekt.

Jo visst. Jag har inte testkört det ännu, skall bli spännande. Det var riktigt tight att få dit det, när orginalsystemet satt på fanns det ju hur mycket utrymme som helst :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Snyggt! :tummenupp
Och DNA-filtret på det ?!
Ett tips som ger verkan även i bänk är att skära bort översta kanten på kylarvingarna, den som smiter in under sadeln. Mer luft = mer effekt.

Portning och 44mm spruthus på det så är du hemma :)

Last edited:

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Hoj
Husaberg FS570
Snyggt! :tummenupp
Och DNA-filtret på det ?!
Ett tips som ger verkan även i bänk är att skära bort översta kanten på kylarvingarna, den som smiter in under sadeln. Mer luft = mer effekt.

Portning och 44mm spruthus på det så är du hemma :)

Japp ett dna vart det. Tackar för tipsen :) Tyckte jag såg det där spruthuset på bergos.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring