mada
Medlem
Husabergtråden
............,
............,
Last edited:
Husaberg supermoto ställ köpes!
d nyare vita/blåa!
Har köpt mig en husaberg fs650e och ska snart besikta den men undrar vad ni andra har gjort inför besiktning. för som den står nu så e de Akrapovic helsystem med rätt bestyckning, när ja byter till original systemet kommer den då att få antingen för mycket luft eller för mycket bensin? Jag fick med en hel del grejer och i en låda så hitta jag en metall platta som troligtvis ska sitta under luftfiltret som nån slags strypning. Ska man sätta dit den plattan eller funkar det bara med original systemet?
Sedan har jag inger tändningslås på hojen att när man ska kolla lampor m.m så måste man starta hojen, är det något som besiktnings männen kan gnälla över?
Någon som kan posta en bild på en husaberg i besiktnings skick?
Dagens kopplingsfråga, ja jag vet att jag är slö o meka , men snubblade över något amerikanskt husa forum där dom hävdade att det var dåligt att prova kopplingen genom att peta i 1'an o försöka rulla bakhjulet.... Kan det stämma ?
Det låter som ett dåligt test om du vill se om kopplingen slirar i alla fall..
Blir ju bra mycket större krafter under körning.
Men jag kanske missuppfittade?
Vill mest se om den kopplar ur Jag har i min enfald bara petat i ettan och försökt snurra på bakhjulet... Det vill jag minnas funkat på sporthojjar...
Svårt att se varför det inte skulle gå så länge lamellerna inte kletat ihop. Att det skulle vara skadligt får jag inte ihop över huvud taget!
Ja, funderar på om dom klibbat ihop... Verkar funka o snurra, dock trögt på 2an
Jag håller på o debuggar kopplingen efter 100h renoveringen som inkluderade glykol på fel ställen i motorn...
Tycker jag gjort rent lamellerna ordentligt efter glykolfadäsen dock..
Uj..
Om de sitter ihop borde det gå lättare att snurra på högre växel, när jag ställt ventilerna har jag snurrat bakhjulet med 6'an i för att hitta läget.
Du får provstarta den så märker du väl om det driver lite med kopplingen i.
Mmm.. får se när det töat av lite och man fått undan allt bråte som står ivägen just nu Tror det kan bli semidåligt o starta på is med grusdäcken om det inte går o lägga ur växeln
Tja! Jag har precis gått och köpt mig FS650E-05, men den ska besiktigas nu i vår. Frågan lyder: Måste jag ha backspeglar? Jag ser inte en tillstymmelse av något backspegelfäste, och fick inga speglar med heller för den delen.
Ja tydligen.. Har nu strypt den med. Endast barmark och solsken som saknas!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260937-Ska-besiktiga-huliganhojen
Tja! Har du artikelnumret till trottelstoppet till hands?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |