Husaberg-tråden

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Tycker det känns lite trist, det där är väll i stort sett KTM hojar med blågul plast? Tur att ja köpte min 570 när ja gjorde det. "Den sista i sitt slag", känns vemodigt.

501:an verkar ju dock ganska hårig, 60 hk enl fastbikes :tummenupp.
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
501:an verkar ju dock ganska hårig, 60 hk enl fastbikes :tummenupp.

59hk i polarens 650 me helakra, 48hk i en 570 me slipon hos en i gänget... Effekten räcker klart till i 570in men när ja provkörde en i somras saknade ja vridet, va rätt ordentlig skillnad mot min 650... En annan polare köpte en 525a me väldigt få timmar på mätarn men den va ju tvärdöd i botten... Nu busar ja iofs endast gata å karaktären e en vanesak, men ja håller bottenpulver högre än toppeffekt...
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
59hk i polarens 650 me helakra, 48hk i en 570 me slipon hos en i gänget... Effekten räcker klart till i 570in men när ja provkörde en i somras saknade ja vridet, va rätt ordentlig skillnad mot min 650... En annan polare köpte en 525a me väldigt få timmar på mätarn men den va ju tvärdöd i botten... Nu busar ja iofs endast gata å karaktären e en vanesak, men ja håller bottenpulver högre än toppeffekt...

I och med det går det väll att få ut uppåt 70-80 häst ur nya 501:an :brynad hittade en ganska hårig 570 på smj, nått 650 kit eller vafan han hade på´n, typ 68 häst :yoparty

*Edit: http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?127380-TORQUE-MONSTER-RACING-2011-Husaberg-FS665
 

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Ådalen
Hoj
Ktm 790 adventure
Någon som råkat ut för ramlagerhaveri på 650? Min började skramla lite på kopplingssidan idag då vi var ute och åkte. Rev kopplingskåpan ikväll och märker att jag har ett axiellt spel på ca 3mm då jag drar i primärdrevet :huvet
Hojen har gått 14h så det var ju inte direkt vad man väntade sig :mad:
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Någon som råkat ut för ramlagerhaveri på 650? Min började skramla lite på kopplingssidan idag då vi var ute och åkte. Rev kopplingskåpan ikväll och märker att jag har ett axiellt spel på ca 3mm då jag drar i primärdrevet :huvet
Hojen har gått 14h så det var ju inte direkt vad man väntade sig :mad:

Man har alltid ett axiellt spel, det börjar bli farligt när du märker av radiella spel. Utgående axel har mycket lite att göra med ett ramlager.
 

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Ådalen
Hoj
Ktm 790 adventure
14h totalt.... Jo vet att det ska vara ett litet spel men nu är det i storleksordningen 2mm (med skjutmått).
Mahhbechh: Vart fick du utgående axel ifrån? Kanske var otydlig men det är alltså vevaxeln som glappar ca 2mm.
 

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
Någon som råkat ut för ramlagerhaveri på 650? Min började skramla lite på kopplingssidan idag då vi var ute och åkte. Rev kopplingskåpan ikväll och märker att jag har ett axiellt spel på ca 3mm då jag drar i primärdrevet :huvet
Hojen har gått 14h så det var ju inte direkt vad man väntade sig :mad:

Nu låter de ju inte som de e de felet i detta fall men de e inte helt ovanligt att muttern te primärdrevet lossnar me skrammel som följd...
 

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Ådalen
Hoj
Ktm 790 adventure
Nu låter de ju inte som de e de felet i detta fall men de e inte helt ovanligt att muttern te primärdrevet lossnar me skrammel som följd...

Jo har fått det tipset tidigare också och det verkar som felet är hittat :yoparty
Var lite lurigt dock då det i mitt fall inte var muttern som var lös utan drevet. Dom måste ha glömt att momentdragit den från fabrik utan det var bara loctiten som höll den, men den satt HÅRT. Krysskilen är väck men resten ser ut att ha klarat sig. Shimsade kilen och drog åt och då verkar allt vara ok :D
Har beställt lite nya grejer nu men så fort jag fått hem dom ska jag skruva ihop och testa.....
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Hejsan! Kör en husa 570 -11 och funderar på bästa sättet att få lite mer pulver. Hade 650:n innan och känner saknaden av det lilla "extra" Hojjen är i stort sett orginal och utan system. System blir det till nästa år. Finns det något man kan göra med orginalsystemet får att få det något bättre. sitter det något stopp i etc? sen har jag tittat på dna - filter... värt? och vad ger det? finns en uppsjö av slipons och system. Fastnat för zards slip, något som ger någon märkbar effekt ökning eller måste man slanta stort och slänga på acra?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hejsan! Kör en husa 570 -11 och funderar på bästa sättet att få lite mer pulver. Hade 650:n innan och känner saknaden av det lilla "extra" Hojjen är i stort sett orginal och utan system. System blir det till nästa år. Finns det något man kan göra med orginalsystemet får att få det något bättre. sitter det något stopp i etc? sen har jag tittat på dna - filter... värt? och vad ger det? finns en uppsjö av slipons och system. Fastnat för zards slip, något som ger någon märkbar effekt ökning eller måste man slanta stort och slänga på acra?

Jag har ett system som jag ska kränga.
Doma burk och annat märke på rören.
Det är en kille i uppsala som har kört supermoto vm med det.

Det ska vara utprövat för att ge så mycket effekt som möjligt.
Det gav mer än akrat.

Kolfibern har en skada som du ser på bilden.

Men jag tycker att det låter för mycket.ImageUploadedByTapatalk1345441354.248795.jpg

ImageUploadedByTapatalk1345441374.431283.jpg
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Högst intressant! Hade Doma system på 650:n med, dom är rätt kända för att låta mycket. Skadan kan jag ta, nu är ju frågan hur högt är högt och vad du vill ha för grejerna?
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange

Jag kör inte fort nog att motivera 6k i bromsar riktigt än ;) Den lokala Ducce shoppen borde nog ha en bromspump och nått gammalt ok från nån ducce som man borde kunna övertyga om att montera ;) Annars tror jag på ett LC4 SM 4 kolvs ok på ebay med tillhörande bromspump kommer va en bra budgetlösning ;)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag kör inte fort nog att motivera 6k i bromsar riktigt än ;) Den lokala Ducce shoppen borde nog ha en bromspump och nått gammalt ok från nån ducce som man borde kunna övertyga om att montera ;) Annars tror jag på ett LC4 SM 4 kolvs ok på ebay med tillhörande bromspump kommer va en bra budgetlösning ;)

Bra bromsar kan man alltid motivera :D
Jag har 3 beringer ok liggandes i källaren :D
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top