lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag köpte en Husaberg FS650E -02 för två månader sedan. Den går som ett skott (efter jag bytt stator, flyttat kicken ett splines samt lärt mig kicka...) Men jag har några frågor eftersom jag inte har någon erfarenhet alls av Husaberg sedan tidigare:
1. Det sitter ett FP-system på hojen. Låter som fan så det skulle behöva en ompackning. Går det? Är FP bra grejor? Grovt är det iallafall.
2. Förgasaren är en Dellorto 40 eftersom hojen är från 2002. Den ser uppsvarvad ut om man kollar på ytan, och skjutmåttet säger 41,5 mm. Är det en vanlig modifiering? Varför gör detta? Mer luft förstår jag men är förgasaren normalt en flaskhals på dessa?
3. På styret (på höger sida) sitter en brytare mellan high/low. Fått för mig att den ändrar tändkurvan? Gör den det? Varför? Vilka fördelar har man med high jämfört med low, och tvärtom?
1. Det sitter ett FP-system på hojen. Låter som fan så det skulle behöva en ompackning. Går det? Är FP bra grejor? Grovt är det iallafall.
2. Förgasaren är en Dellorto 40 eftersom hojen är från 2002. Den ser uppsvarvad ut om man kollar på ytan, och skjutmåttet säger 41,5 mm. Är det en vanlig modifiering? Varför gör detta? Mer luft förstår jag men är förgasaren normalt en flaskhals på dessa?
3. På styret (på höger sida) sitter en brytare mellan high/low. Fått för mig att den ändrar tändkurvan? Gör den det? Varför? Vilka fördelar har man med high jämfört med low, och tvärtom?
Last edited: