Eller här kanske?Kalas! Tack för infon! Nu ska jag kolla in Blocket!
http://forum.soe.se/showthread.php?57667-21-19-quot-KTM-Husaberg-hjul&p=630487#post630487
Eller här kanske?Kalas! Tack för infon! Nu ska jag kolla in Blocket!
Framhjul alla KTM/Husaberg cross och enduro från -03 och framåt och bakhjulen ytterligare några årsmodeller tidigare.Förmodligen kommer 4-kolvsoket att ta i ekrarna så att du får flytta hjulet några mm i sidled och shimsa ur bromsskivan motsvarande.
Vevlagerhaveri! Även lagret/lagren till balansskivan. Resten ser ut att ha klarat sig
Jag vägrar tro att man bara kan köpa lagrena till balansskivan från Husaberg. Har inte hunnit dra av skivan ännu, men är de lagerna 61909 som är slipade till rätt höjd? Eller annat?
Vevlagerna på en -02:a är ju egentligen 6206, dvs kullager, men denna är uppdaterad till -04:ans rullager.
View attachment 413858
View attachment 413859
View attachment 413860
Det är bättre med kullagret på drivsidan om man ska köra ett av varje för att minska risken för såna här ras.Innerringen till ramlagret(rullager)har inget stöd mot balansaxellagret och spricker och sen är det skit av alltihop.Jag råkade ut för exakt samma ras å min 650 01a. Det rek att ner/uppdatera den till kullager på varje sida ramlager för det har visat sig vevaxeln flexar för mycket så vanliga c3 eller c4 kullager höll bäst. Rullager på drivsida & kullager på magnetsida funkar också rätt bra men kul/kul är tydligen bäst.
Är här verkligen ingen som vet varför ni bytt till Keihin-förgasare på er Husaberg? Ingen som vet på soe.se heller
Jag är förgasarkräsen men jag tyckte Dellorton funkade väldigt bra på min 01a och en 02a jag kört. Enda jag kunde klaga på var att den stöp en aning om man slog full mutter från låga varv samt att den ger mindre hk vs FCR eller Mikuni med samma borr. Stupningen fick jag bort nästan helt med stort högfartsmunstycke på minst 200". Jämn fart samt all annan typ av körning funkade klockrent inga missar.
Vill man ha senaste förgasarteknik till billig peng så köp en Kehin FCR 41mm från valfri crosshoj. Du vinner då ca 2 hk och kan justera in den nästa lika bra som ett insprut. Mikuni HSR 42 eller mikuni tm 40 funkar också lika bra som FCR men brukar vara dyrare beg.
Bestyckar man in Dellorton perfekt så funkar de skitbra förutsatt att inte nål och nålmunstycke är slitet. Har motorn gått 200 +tim är det fördel köpa nytt nålmunstycke och ta sig en noga koll på nålen om den är sliten.
Orolig gång i jämn fart bruka vara för högt ställd trottelnål!
Hej på er alla andra Husanördar! Kör en renovering av min 501:a, -03, nu under den tråkiga vintern! Ville bara göra mig säker och höra här först.. När jag söker på Karlströms sida på t.ex. ramlagrens artikelnummer (36004001) i min gamla katalog från -03 så står det att "artikeln utgått" så blir jag omdirigerad till lager med annat artikelnummer (50330082000) och så är det med de flesta andra prylar man söker på.. Är det så att grejerna passar ändå? Att de helt enkelt fått uppdaterade art nr?
Hej på er alla andra Husanördar! Kör en renovering av min 501:a, -03, nu under den tråkiga vintern! Ville bara göra mig säker och höra här först.. När jag söker på Karlströms sida på t.ex. ramlagrens artikelnummer (36004001) i min gamla katalog från -03 så står det att "artikeln utgått" så blir jag omdirigerad till lager med annat artikelnummer (50330082000) och så är det med de flesta andra prylar man söker på.. Är det så att grejerna passar ändå? Att de helt enkelt fått uppdaterade art nr?
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|