R1 racer
Stick i ögat!
Denna, blir ett bra literpris
Pris på sådan dunk och vart beställer du?
Denna, blir ett bra literpris
Pris på sådan dunk och vart beställer du?
Jag köpte härifrån: http://www.rollersmc.se/view.asp?a=1192
Min hastighets mätare börjar pendla konstigt när jag kör över 130, den går ner till 80, sen 120, 50, alltså håller på så lite, sen går den helt ner till 0..
Är det "normalt" för husaberg?
För er som haft turen att få köpa en 09a kommer här ett litet trimtips. Luftfilter av "K&N-typ" men som tillverkas av Grekiska DNA. Går garanterat hitta ÅF i Sverige och jag vet att touringbutiken sålde de gamla filtren. Orkar man inte forska själv säljer gamla hederliga Bergos filter på den här länken. Kostar endast €89.
Vill ni trimma mer så finns det coola bilder på racehojar där de tagit upp stort hål rakt ovanför filtret. Finns mycket mer att skriva om hojjarna på den sidan men ni får glo själva
Nu när 09:an har funnits ett tag så är det intressant att veta hur den går som motard. Har den effekten som behövs (utan att bygga om hela motorn)? Går den att toktrimma som dom gamla husorna?
Portning + slipon verkar ge lite över 60 så det ska nog räcka. Framförallt går de väldans snällt.
På www.bergos.de finns både större spjäll, öppnare filter, portningshjälp och 605cc-kit för de som vill mer kraft. Dubbelsystem finns det oxå om man är lite händig med svetsen
70 borde inte vara alltför långt borta om man är villig att slanta lite
Portning + slipon verkar ge lite över 60 så det ska nog räcka. Framförallt går de väldans snällt.
På www.bergos.de finns både större spjäll, öppnare filter, portningshjälp och 605cc-kit för de som vill mer kraft. Dubbelsystem finns det oxå om man är lite händig med svetsen
70 borde inte vara alltför långt borta om man är villig att slanta lite
EDIT: Monte Frank slutade trea i första AMA i år med en standard 570, enda ändringen var slipon + gaffel/broms från en SMR
160 går in iallafall,men har du en 4,25" fälg är det väl bäst med ett 150/60 så att det sitter bra på fälgen.Är det någon som har koll på motardfälgar/däck vad man max får in bak på -09rna. Köpte en 425/17 fälg för hyfsade pengar. Så frågan är nog vad man ska kränga på för sula?
160 går in iallafall,men har du en 4,25" fälg är det väl bäst med ett 150/60 så att det sitter bra på fälgen.
160 går in iallafall,men har du en 4,25" fälg är det väl bäst med ett 150/60 så att det sitter bra på fälgen.
portning verkar lite jobbigt. borde ju gå att sno ktm:s smr topp till 450 (husaberg använder väl samma topp som ktm).
cylinderkit = dyrt.
08-650 med dubbelsystem o luftfilter borde hosta upp närmare 70. relativt lätt att byta till 644 kitt också.
men 09 e snygg o smidig. o det handlar ju om att få ner effekten i backen.
Om man vill ha bakre stötdämare hårdare är det byte av fjäder som gäller då eller? Tycker den är på tok för mjuk ibak och har justerat den så hårt det går. Nybliven husa ägare
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |